Bonnie: ik heb gewoon mijn hond weer terug!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: de turbo moet aan!!!! mijn Bonnie knokt nog steeds..

BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Heel veel succes maar weer ik hoop dat je heel snel weet waarom dat vocht zo blijft lekker!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Hier blijven de duimen draaien,...
Voor een hond die we niet kennen maar toch eigenlijk heel erg goed hebben leren kennen de laatste tijd,............

Zet um op Bonnie,................. :-*
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

Bericht door Marlou-Kamiel »

zo, weer een update..

arts die haar maandag ook nog had gezien en mee verband had gewisseld vertelde dat vocht uit buik nog steeds een raadsel is..
het wordt wel minder en dat is goed..
het is kanariegeel en dat is moeilijk te verklaren.. behalve dan dat het drankje, de nieuwe antibiotica (dat oraal wordt toegediend, via sonde dus-- hoewel die is er daarstraks uitgehaald want zat waarschijnlijk dubbel--) knalgeel is....
plus: het vocht uit de buik was eerder, vóór dat drankje ab, tot en met maandag verbandwissel, gewoon helder (iets rozig van spoortje bloed)
dus....

er is uitgesloten dat het galzouten zijn. daarnaast zou ze dan ook veel zieker zijn of er uberhaupt niet meer zijn....
albumine: stijgende lijn (is goed)
oedeem ben ik vergeten te vragen maar lijkt goed (net als gisteren zo te zien aan poten) en zien we straks wel weer....

temp was iets te hoog vanochtend 1 keer 39.3 maar daarna en nu weer normaal
vanochtend was ze wat opgedraaid door weer iemand die haar raar benaderde en ze snapte dus weer....
vanmiddag is op bordje geschreven:pas op bijt..
ook nog even over gehad en ik werd gelukkig begrepen toen ik zei dat ik daar niet blij van word.. ze bijt namelijk niet echt.. kan alleen een snap geven als ze raar benaderd wordt (iemand de deur open gooit en meteen een thermometer in haar anus duwt bv.., plus ze reageert zo alleen op bepaalde personen (die zich vaak zo `onhandig` gedragen..)
gelukkig wist deze arts dat ook en hij stelde me gerust en zei dat ze ook tijdens verbandwissel gewoon snuitje om hadden gedaan en ze zich keurig gedroeg (dat heb ik ook uitgelegd, dat ik haar dat zo geleerd heb.. en daar heb ik ook om gevraagd een paar dagen geleden.. -maar toen vonden sommige mensen dat overbodig-.. )
hehe..
er was vandaag een arts bij die echt heel raar tegen haar deed, was meteen duidelijk, heel overdreven voorzichtig en een beetje schichtig.. en ja hoor.. hém zag ik het er ook op schrijven.. (arts voor kleine knaagdieren etc.. je zou zeggen die is wel wat gehap gewend maar ja, grote zwarte hond he ;) ;)

beleid is nu nog steeds: kijken hoe ze het blijft doen, klinisch
en dat gaat niet achteruit maar voorzichtig vooruit..
ze wordt ook wat `sterker, alerter, wakkerder etc

het heeft niet veel zin (geen) om nu weer vocht uit buik aan te prikken en te onderzoeken want wat wil je weten?
bacterien? alleen als er geen meer in zitten is het goed maar het is natuurlijk een proces dat gaande is en je kunt lastig zeggen of het er meer of minder zijn en nét zo belangrijk: dit is de therapie die mogelijk is (hopelijk) iets anders is er neit te doen. je kunt niets met medicatie of anderszins bijsturen..
dit is wat er te doen is en nu moet zij het zelf doen (of de rest)
het is in feite gebaseerd op een theorie (dat de nieuwe ab zou kunnen aanslaan, het is nog niet getest, dit middel op deze bacterie) en in vitro is ook altijd weer anders dan in vivo (in schaaltje in lab of in levend lijf)
het beleid verandert dus niet..

pffff....
om 14.40 sprak ik de arts pas dus de stress was inmiddels hoog opgelopen en nu is alle fut en rek er weer uit (totdat we weer naar Bonnie toe gaan!!!! :) ;) :D :-*

Jos heeft popcorn gemaakt en daar eten wij ons nu misselijk aan, hihi..

duimduimduimduim voor het sterke meisje dus nog maar even!!!!

:duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Wij duimen hier en 't feit dat ze van zich afbijt vind ik best een goed teken, "ze krijgt weer noten op haar zang" zeggen ze hier in de kempen (ze laat zich weer gelden).  :P ;)
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Is het raar als ik stel dat als er geel vocht (ab) in gaat en geel vocht uit gaat dat er ergens bij haar maag/darmen/blaas dan een lekkage zit? Als dat gele vocht ab bevat, lijkt me een lekkage...
En het is geen plas toch (ik heb wel eens vit b op met een gele kleurstof, nou, de plas werd ook kanariegeel....) Misschien kunnen ze een veilige kleurstof door de sondevoeding doen, blauw of zo, en kijken of de lekkage dan ook blauw wordt. Misschien raar hoor allemaal, zit alleen beetje mee te denken...

Hoop dat de ab in ieder geval goed aanslaat en het Bonbonneke lekker aansterkt. Dat ze wat noten op haar zang krijgt, is toch alleen een goed teken...
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Naomi M. schreef: Is het raar als ik stel dat als er geel vocht (ab) in gaat en geel vocht uit gaat dat er ergens bij haar maag/darmen/blaas dan een lekkage zit? Als dat gele vocht ab bevat, lijkt me een lekkage... En het is geen plas toch (ik heb wel eens vit b op met een gele kleurstof, nou, de plas werd ook kanariegeel....) Misschien kunnen ze een veilige kleurstof door de sondevoeding doen, blauw of zo, en kijken of de lekkage dan ook blauw wordt. Misschien raar hoor allemaal, zit alleen beetje mee te denken...

Hoop dat de ab in ieder geval goed aanslaat en het Bonbonneke lekker aansterkt. Dat ze wat noten op haar zang krijgt, is toch alleen een goed teken...
zijn precies mijn gedachtes, Naoom.
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

op zich is het een goed teken dat het geel daar komt waar het nodig is.. in de buikholte!!

ik heb even wat opgezocht en beter dan dit kan ik eht niet vertellen:  :) :)

Verdelingsvolume
Sommige stoffen hebben de eigenschap dat ze vooral in het bloed verblijven, andere diffunderen sterk naar het vetweefsel, andere verdelen zich over het totale lichaamswater, en weer andere worden sterk aan (plasma)eiwitten gebonden. Direct na (intraveneuze) toediening van een farmacon kan de concentratie in het bloed worden bepaald. Uit deze concentratie en de toegediende dosis kan eenvoudig het (schijnbaar of fictief) verdelingsvolume worden berekend. Bij een normaal volwassen mens is het bloedvolume ongeveer 5 tot 6 liter; het berekende verdelingsvolume kan vele malen groter zijn, wel tot honderden liters -- vandaar de term fictief of schijnbaar verdelingsvolume. Oorzaak van deze discrepantie is dat het farmacon niet in de bloedbaan blijft zitten, maar zich bindt aan eiwitten, zich 'stapelt' in het vetweefsel of zich op andere manieren aan de bloedbaan onttrekt.

dus op zich goed dat het daar komt waar het nodig is..

lief dat je meedenkt Naomi!! :-* :-*

zo komen we met zn allen ergens!! :) :)
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

en nee, met urine in de buikholte zou ze niet zo `kwiek` zijn als dat ze nu is  ;) ;)

ik zie dat haar urine ook flink geel is.. eens vragen of dat ook door de ab komt (de een of de ander.. het zjin er inmiddels 4)
er kunnen kleurstoffen in ab zitten

(ook weer wiki)

Hulpstoffen
Bij het maken van een preparaat dat uiteindelijk door de patiënt wordt gebruikt, komt nog veel meer kijken. Naast het farmacon zijn er meestal hulpstoffen nodig, bijvoorbeeld vulstoffen (om meer volume te geven), kleurstoffen en smaakstoffen, bindmiddelen (stoffen om het poedermengsel tot een tablet te kunnen persen), glijmiddelen (gladmakende stoffen om de tabletten uit de vorm te kunnen lossen en om de tabletten makkelijk in de verpakking te kunnen laten glijden), granuleermiddelen (stoffen die invloed hebben op de snelheid waarmee een tablet in de maag uiteenvalt), coating (laagje dat ervoor zorgt dat een pil pas in de darm uiteenvalt en niet in de maag (maagbeschermend of voor colon-targetting), etc.
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Als haar urine idd ook flink geel is dan zou dat ook van die ab kunnen zijn.... Als het maar zijn werk doet!  :boxing:
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

JUIST!!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Naomi M. schreef: Is het raar als ik stel dat als er geel vocht (ab) in gaat en geel vocht uit gaat dat er ergens bij haar maag/darmen/blaas dan een lekkage zit? Als dat gele vocht ab bevat, lijkt me een lekkage...
yep, wanneer heb je de uitslag van het vocht?
maar ja...blijf je toch met een lekkage zitten.. :-\
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

vanaalst schreef: maar ja...blijf je toch met een lekkage zitten.. :-\
Precies Ellen, maar blijkbaar zijn wij de enigen de zich dat afvragen, kan toch niet normaal zijn dat een hond zo lang na operatie nalekt uit de buik...?
baileys
5-sterren
5-sterren

Bericht door baileys »

Marlou-Kamiel schreef: grappig dat je dat noemt, Astrid!!
gisteren hadden we het er even en sumier over met de verzorgster die Bonnie inmiddels al een tijd kent
er is namelijk eensoort van `wall of fame`, haha.. allemaal honden/kattenpootjes op de tegeltjes op een muur..
van patienten die er lang hebben gelegen (en niet alleen van die met goede afloop..)
langzamerhand komt er wat `ruimte` in ons hoofd om inderdaad ook naar die aspecten te kijken, een overzicht te hebben, te `vergelijken` en proberen te zien hoe normaal of niet normaal dit nu is..
er zijn er dus veel meer. gelukkig zeg ik dan :) :)
en ook honden die er weken en weken hebben gelegen....

degene die de pootjes op zo`n tegeltje zet (hoe precies weet ik niet, nog niet) is momenteel ziek maar ik heb gisteren wel gezegd dat we daar graag voor terug komen hoor :biggrin2: :biggrin2:, met een lopende Bonnie!! :-* :-*

maar ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar wat die honden dan mankeerde, hoe het verloop was; meteen ernstig en langzaam opknappen of dit idiote traject: steeds er iets bij en weer opnieuw opknappen en dan weer een toestand etc..

Hier het verhaal van een hond die 11 dagen in Utrecht heeft gelegen, en wonder boven wonder weer helemaal goed te pas is.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 823.0.html

Volgens mij heeft jouw Bon hetzelfde apparaat gehad (de Vac hete dat ding volgens mij) als Kancha.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Borke schreef: Precies Ellen, maar blijkbaar zijn wij de enigen de zich dat afvragen, kan toch niet normaal zijn dat een hond zo lang na operatie nalekt uit de buik...?
als je uit een maag of darm lekt dan ben je doodziek en is het snel gebeurt
Dit zal of vocht zijn tgv een buikvliesontsteking of tgv te laag eiwit in bloed
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Als een kat fip heeft (buikvliesontsteking) krijg je ook een buikholte vol met vocht. Ik vind het dus niet zo raar. Normaal blijft het dan in de buikholte, maar daar heeft ze nu natuurlijk een uitgang naar buiten die er normaal niet zit.
Maar de duimen gaan gewoon verder.

Plaats reactie