Ik krijg altijd zo'n zin om naar Nieuw-Zeeland te immigreren als ik zulke plaatjes zie.Siberienne schreef:Vanuit het oogpunt van Zika Virus in toom houden is het niet erg gunstig nee. De vraag is of de spelen een enorm verschil gaan maken of alleen een kleine stroomversnelling. Ik moet dan altijd aan dit plaatje denken:
De vraag is in hoeverre we in deze wereld überhaupt nog een ziekte "lokaal" kunnen houden.
Ik ben er niet genoeg in ingevoerd om dat te kunnen interpreteren - laat staan dat ik genoeg op de hoogte ban wat er allemaal gebeurt in de afwegingen van de belangen.![]()
Zoals hierboven aangehaald; het zwemmen in het open water van de baai in Rio is ridicuul. Gevaarlijker voor de individuele deelnemer dan Zika. Want de meeste Zika besmetting zijn mild, griepachtig beeld of zelfs geen klachten. Ook ik ben blij dat manlief niet die kant op hoeft... maar maak me wel oprecht zorgen om de gezondheid van bv de triatleten en de lange afstandszwemmers
Klaagtopic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Re: Klaagtopic
Je vergeet dat het WK zich vooral afspeelt op 1 plek. Dat is met de Spelen niet zo.Anne in Duitsland schreef:Nah, de wereld heeft het WK van een paar jaar geleden in Brazilië ook overleefd, dus verwacht ik dat ze deze klus ook wel tot een goed einde kunnen brengen. Maar een mug is niet onder controle te houden.![]()
Kan me voorstellen dat je stiekem wel blij bent dat je niet daarheen hoeft.
Er zijn zoveel verschillende stadions in zoveel verschillende wijken/gebieden. De paardensporters bijvoorbeeld, de regels die ze nu al te horen krijgen... Ik krijg daar dus echt kippenvel van.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik ben aan het werk omdat ik nog uren in moest halen. Ik heb zo geen zin. Blegh
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
-
Lil
Is het niet ook zo dat ik in het nieuws meer dan 1 keer gehoord heb dat sporters die alvast gingen trainen gedood zijn? Gewoon omdat je daar overvallen wordt omdat het er gevaarlijk is? Ik volg dit soort nieuws niet, maar zo iets is mij bijgebleven dat ik dacht wtf houdt men het op zo'n plek!Hope schreef:Je vergeet dat het WK zich vooral afspeelt op 1 plek. Dat is met de Spelen niet zo.
Er zijn zoveel verschillende stadions in zoveel verschillende wijken/gebieden. De paardensporters bijvoorbeeld, de regels die ze nu al te horen krijgen... Ik krijg daar dus echt kippenvel van.
-
Lil
Sterkte!!! Ik weet heel goed hoe zo iets voelt. Moet vaak in vakantie en weekend werken, omdat wij zo ongeveer standaard meer werk krijgen dan normale mensen af kunnen krijgen. Altijd heel moeilijk om dan aan de slag te gaan. Ervaring leert gewoon zo snel mogelijk aan beginnen en niet stoppen. Succes!hannabelgje schreef:Ik ben aan het werk omdat ik nog uren in moest halen. Ik heb zo geen zin. Blegh
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: RE: Re: Klaagtopic
Bedankt! Ik moet nog twee uurtjes en dan ben ik klaar. Hoewel ik dan nog werk voor de vereniging moet doen. Ach ja ik hoef me in elk geval niet te vervelen. [emoji16]Lil schreef:
Sterkte!!! Ik weet heel goed hoe zo iets voelt. Moet vaak in vakantie en weekend werken, omdat wij zo ongeveer standaard meer werk krijgen dan normale mensen af kunnen krijgen. Altijd heel moeilijk om dan aan de slag te gaan. Ervaring leert gewoon zo snel mogelijk aan beginnen en niet stoppen. Succes!
De veiligheid is pas gewaarborgd tijdens de Spelen. Niet daarvoor. En ja, het is echt heel gevaarlijk daar.Lil schreef:Is het niet ook zo dat ik in het nieuws meer dan 1 keer gehoord heb dat sporters die alvast gingen trainen gedood zijn? Gewoon omdat je daar overvallen wordt omdat het er gevaarlijk is? Ik volg dit soort nieuws niet, maar zo iets is mij bijgebleven dat ik dacht wtf houdt men het op zo'n plek!
Het is niet een plek waar je zomaar de straat op kan. Je mag op sommige locaties zelfs niet het hotel uit zonder begeleiding.
-
Lil
Ik had gehoopt het fout te hebbenHope schreef:De veiligheid is pas gewaarborgd tijdens de Spelen. Niet daarvoor. En ja, het is echt heel gevaarlijk daar.
Het is niet een plek waar je zomaar de straat op kan. Je mag op sommige locaties zelfs niet het hotel uit zonder begeleiding.
Ik heb niets gehoord over overleden sporters. Maar feit is dat je er, in elk geval buiten de Spelen, op veel plaatsen niet veilig bent.Lil schreef:Ik had gehoopt het fout te hebben![]()
![]()
- Charlie Angel
- Moderator
Re: RE: Re: Klaagtopic
Ik heb ook gewerkt vandaag, wellicht gedeelde smart is halve smart. [emoji57]hannabelgje schreef:Ik ben aan het werk omdat ik nog uren in moest halen. Ik heb zo geen zin. Blegh
-
Martine-Tom
Ik heb een mankende hond, al de hele dag het gaat al iets beter maar over is het nog lang niet.
En ik zou naar een redelijk uniek concert gaan wat ik dus af heb gezegd.
Ik baal ff
En ik zou naar een redelijk uniek concert gaan wat ik dus af heb gezegd.
Ik baal ff
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Werd het WK niet ook in verschillende steden gespeeld?Hope schreef:Je vergeet dat het WK zich vooral afspeelt op 1 plek. Dat is met de Spelen niet zo.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
yep, door heel Brazilie heen. 18 stadions in 17 steden. Toen heerste er volgens mij een Dengue uitbraak (knokkelkoorts) of het moet Chikungunya geweest zijn... ook door dezelfde mug overgebracht.Anne in Duitsland schreef:Werd het WK niet ook in verschillende steden gespeeld?
Oeps, ja, je hebt gelijk.Anne in Duitsland schreef:Werd het WK niet ook in verschillende steden gespeeld?
Ik hoorde van een vriendin vanavond dat het toen goed te doen was als je maar geen andere dingen ging ondernemen en 's avonds in het gebarricadeerde hotel bleef.
-
Martine-Tom
Tom loopt nog steeds mank
Zn knieschijf luxeerde vandaag en na hem 3x terug te hebben gezet wilde hij niks meer, lag als een dood vogeltje op de bank.
Novacam erin gestopt maar dat hielp ook niet. Verband erom leek wel ff te helpen, met plassen ging het weer fout...
Het laatste rondje kon ie weer best aardig lopen en nu is het weer mis
Zn knieschijf luxeerde vandaag en na hem 3x terug te hebben gezet wilde hij niks meer, lag als een dood vogeltje op de bank.
Novacam erin gestopt maar dat hielp ook niet. Verband erom leek wel ff te helpen, met plassen ging het weer fout...
Het laatste rondje kon ie weer best aardig lopen en nu is het weer mis