Welkom in het BP-café!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Welkom in het BP-café!

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ja, stronghold zou moeten doden. Gelijk zelfs, zonder dat de pietjes hoeven te happen.

Ik heb ook al sinds zondag ineens jeuk en kriebels ::)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Kaela heeft vandaag na een erg fanatieke badder sessie in haar waterbak een nieuwe bijnaam gekregen:

Badr Kanarie

:roflmao:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

;D ;D ;D
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

;D ;D ;D
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

He, wat stom Koek!

Heb je al eens naar de Sectolin spray gekeken? Ik heb hem van 'allestegenongedierte.nl'. Goede service gehad daar.
Die spray is zonder gif. Hij laat wel een laagje siliconen achter (van dezelfde als in verzorgingsproducten zitten) en ik heb hem indertijd ook aangeraden gekregen omwille van de kinderen. Niet super gezond natuurlijk, maar ook geen gif.
Dat siliconen blijft wel liggen (is de bedoeling) en kan wat glad zijn, en dus op textiel niet ideaal en niet voor de hele vloer in te sprayen, maar voor de kieren in huis en vb onder bed of onder de mat, super. Wel laten liggen dan en niet wegpoetsen. Dan zou het weken actief blijven. Wat altijd beter is dan gif dat maar een dag werkt.
Heb het ooit uitgetest op mieren in huis en die gingen echt meteen dood, en de bloedluisplaag van de gerbils die overging in huis ging er ook mee weg (gerbils toen ook behandeld met pipet).

Je moet proberen op zoveel mogelijk plaatsen en vlakken tegelijk in te zetten. Om kruisbesmetting zoveel mogenlijk te verhinderen. Maar je moet idd zien dat het haalbaar is qua tijdsindeling.
Pffff, echt niet leuk. Ik hoop dat je ze toch snel onder controle krijgt.

Ik zou trouwens ook Advantage vragen. Ik heb nu Profender, maar ik denk dat dat dezelfde werkzame stof als stronghold heeft. Ik weet het eigenlijk niet zeker. Maar ja, hier werkt zelfs Frontline nog...
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Hanna, waarom geen comfortis?

Ik krijg het zo idd niet onder controle. En ik loop al bijna over met achterstallig huishouden en ineens alle kinderen weer thuis (ik had zo gehoopt dat de basisschool en psz niet dicht hoefden). Ik had voor deze week een plan gemaakt om wat te doen, om zo enigszins leuk de kerstvakantie in te gaan, ook om zeep. En toen kwamen de pietjes er nog bij.
En het is ook dweilen met de kraan open. Heb ik de ene kamer schoon, alsin bedden volledig gewassen en verschoond en gestofzuigd en gestoomd, laat er een kind een deur beneden open staan en zit er weer een vlooienbaal kat op bed.

Die siliconenspray, is dat niet vreselijk onhandig? Ik durf niet goed om de boel extra glad te maken, want ik loop geregeld met een baby in mijn handen en vallen is dan natuurlijk uit den boze. En ik heb ook geen zin extra vallende andere kinderen. En wordt dat geen vieze plaklaag van overig stof, haren en kruimels?
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Nee. Maar ik zou het enkel in de hoeken van de kamer gebruiken he. Of plaatsen waar je toch niet loopt. Dus onder bed of kast, en in de hoeken tussen vloer en muur. Daar kruipen de vlooien net graag weg, achter de plinten, en komen de jonge vlooien uit het ei. Dus dat zijn toch (naast textiel) de grootste broeihaarden.
Ik zou het idd niet gebruiken waar je loopt.

Plakken doet het ook niet. Of daar heb ik hier toch geen last van gehad. Het is ook geen dikke laag of zo he. Tis net of het licht nat gesprayed is.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Pipetten werken meestal op het dier in de vetlaag van de huid. Comfortis zijn pillen (landbouwgif) die je in het dier stopt en dus werken in het lichaam van het dier. Je stopt dus landbouwgif in je kat. Katten zijn bijzonder gevoelig voor gif en ik vertrouw er niet op dat het veilig is voor katten. Werken doet het goed, maar ik vind het risico te groot.
Wel even in de gaten houden dat wanneer je van de vlooien af bent je beter ff iets tegen lintwormen kunt geven. Vlooien zijn nogal goed in lintwormen overbrengen op katten. Na een flinke vlooienbesmetting en jouw kleine ukken in huis lijkt me dat wel iets om over na te denken. Ja ook dan stop je gif in je katten, maar liever geen lintwormen in je kinderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

hannabelgje schreef: do 17 dec 2020, 10:53 Pipetten werken meestal op het dier in de vetlaag van de huid. Comfortis zijn pillen (landbouwgif) die je in het dier stopt en dus werken in het lichaam van het dier. Je stopt dus landbouwgif in je kat. Katten zijn bijzonder gevoelig voor gif en ik vertrouw er niet op dat het veilig is voor katten. Werken doet het goed, maar ik vind het risico te groot.
Wel even in de gaten houden dat wanneer je van de vlooien af bent je beter ff iets tegen lintwormen kunt geven. Vlooien zijn nogal goed in lintwormen overbrengen op katten. Na een flinke vlooienbesmetting en jouw kleine ukken in huis lijkt me dat wel iets om over na te denken. Ja ook dan stop je gif in je katten, maar liever geen lintwormen in je kinderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Gut, er valt hier ineens een kwartje dat Joep zijn anaalklierproblemen toch wel begonnen zijn nadat ik hem zo'n pil heb gegeven (want tegen druppels kan hij ook al niet, en hij had voor het eerst in 11 jaar wel ineens een vlo...en dat vond ik in mijn houten huisje wel ineens een groot ding).

:o even denken of het nou comfortis was of die andere pil, bravecto? Hmmm, nou ja. Goh.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Kaela schreef: wo 16 dec 2020, 21:25 Kaela heeft vandaag na een erg fanatieke badder sessie in haar waterbak een nieuwe bijnaam gekregen:

Badr Kanarie

:roflmao:
;D ;D
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

De baas is terug naar bed omdat hij alsmaar zo duizelig is en ik was meteen toen ik opstond al druk aan de slag gegaan. Voordat ik me ging wassen en aankleden stond de instant pot al uitjes te fruiten en draaide de eerste was. Weer beneden peen, pompoen, aardappels, water en kruiden en specerijen aan de pot toegevoegd en hem op de soepstand gezet.
Hond uitgelaten en eten gegeven, soep afgezet en stoofpeertjes met glühwein in de pot gedaan, nu op slow cooking.
Maar toen heb ik met mijn domme hoofd, terwijl ik nog niks had gegeten, een groot glas glühwein opgewarmd in de magnetron..........en nu zit ik met een tollend hoofd aan tafel....... ::) :-[ :-[
Maar gauw wat eten, op het lijstje voor vanmiddag staat groentenpuree maken en invriezen, best nog een klusje.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Hihihi is wel de goedkoopste manier om dronken te worden Tanna ;D

Hier tussen het werk door bezig met het zorgen dat we 27 december uitgebreid thuis uit eten kunnen. Dacht bij de betere tijden te bestellen maar kreeg vandaag bericht dat het daar is uitverkocht en op zoek moet naar wat anders ::) Hoop nu ander thuismenu te hebben gevonden die helaas niet thuis wordt bezorgd maar wel inclusief bijpassende wijnen is zoals ik had bedacht bij de betere tijden :biggrin2:
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Tanna schreef:De baas is terug naar bed omdat hij alsmaar zo duizelig is en ik was meteen toen ik opstond al druk aan de slag gegaan. Voordat ik me ging wassen en aankleden stond de instant pot al uitjes te fruiten en draaide de eerste was. Weer beneden peen, pompoen, aardappels, water en kruiden en specerijen aan de pot toegevoegd en hem op de soepstand gezet.
Hond uitgelaten en eten gegeven, soep afgezet en stoofpeertjes met glühwein in de pot gedaan, nu op slow cooking.
Maar toen heb ik met mijn domme hoofd, terwijl ik nog niks had gegeten, een groot glas glühwein opgewarmd in de magnetron..........en nu zit ik met een tollend hoofd aan tafel....... ::) :-[ :-[
Maar gauw wat eten, op het lijstje voor vanmiddag staat groentenpuree maken en invriezen, best nog een klusje.
Hoe is het met de bloeddruk van de baas?

Na je gluhwein zijn jullie dan wel lekker samen dizzy!
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

sam28 schreef: ma 21 dec 2020, 16:56 Hoe is het met de bloeddruk van de baas?

Na je gluhwein zijn jullie dan wel lekker samen dizzy!
Baas heeft sinds 3 hartinfarcten in een week tijd haast 13 jaar geleden medicijnen tegen hoge bloeddruk en hij checkt zijn bloeddruk elke morgen.
Maar hij heeft ook al sinds zijn tienerjaren migraine en een gehoorbeschadiging en daarbij horen duizelingen. Ik weet daar jammer genoeg zelf ook alles van. En ja, dan kan het gebeuren dat hij een paar dagen van de wereld is.
Maar bedankt dat je meedenkt, lief! Wordt op prijs gesteld!

Ik heb na de glühwein gauw een paar boterhammen gegeten en toen stond mijn hoofd in elkaar weer helemaal recht, klaar voor de rest van het werk.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Tanna schreef: ma 21 dec 2020, 19:35 Baas heeft sinds 3 hartinfarcten in een week tijd haast 13 jaar geleden medicijnen tegen hoge bloeddruk en hij checkt zijn bloeddruk elke morgen.
Maar hij heeft ook al sinds zijn tienerjaren migraine en een gehoorbeschadiging en daarbij horen duizelingen. Ik weet daar jammer genoeg zelf ook alles van. En ja, dan kan het gebeuren dat hij een paar dagen van de wereld is.
Maar bedankt dat je meedenkt, lief! Wordt op prijs gesteld!

Ik heb na de glühwein gauw een paar boterhammen gegeten en toen stond mijn hoofd in elkaar weer helemaal recht, klaar voor de rest van het werk.
:bigarmhug: :-*

Plaats reactie