Klaagtopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Klaagtopic

Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik heb een schijfje opgehaald waar alle echo's, foto's, scans enz. opstaan die er sinds 2006 zijn gemaakt. Op de Dexa-scan van 2013 zie je nog keurige ruggenwervels. Helemaal gaaf, op de CT van 1 juli zie je inderdaad dat er drie wervels "kapot" zijn..... Mijn vader heeft heel erg osteoporose en is 16 cm gekrompen. Hoop niet dat mij dat overkomt..., dan blijft er niet veel over. :P :biggrin2:

Nogmaals ik heb alleen maar maagklachten, hoop echt dat dat goed te verhelpen is. Maar ik ben wel, heel koppig, gestopt met die (%&*&( maagzuurremmers, want die werken botontkalking in de hand. Ik mag toch niet hopen dat dat de oorzaak is. Die heb ik dus 6 maanden lang geslikt vanwege die maagklachten (en het hielp geen ruk).
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Pfff wat enorm naar dat je het idee krijgt niet serieus te worden genomen Pauline >:(

Klaagmoment: Dinky die van kattenbak komt en gaat sleetje rijden met haar kont op onze stoffen bank :-X gevolg, strontspoor op de bank met daarbij een dikker stuk met veel haar (ze verhaart enorm op moment). Gelukkig werk ik vandaag thuis en kon ik het gelijk schoonmaken ipv om een uur of 6 bij thuiskomst van kantoor ::)
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Denk je dat je je hand gekneusd hebt. Stuurt de dokter je door naar het zkh. Kom je met een gipspoot naar buiten. Blijk ik al sinds maandag met een breukje in de hand rond te lopen en mag ik 3 wkn in het gips.
Lil

Bericht door Lil »

Mandarijn schreef:Denk je dat je je hand gekneusd hebt. Stuurt de dokter je door naar het zkh. Kom je met een gipspoot naar buiten. Blijk ik al sinds maandag met een breukje in de hand rond te lopen en mag ik 3 wkn in het gips.

herkenbaar verhaal; heb ik met een vinger en met een enkel geflikt. Sterkte, want het is niet leuk!
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

dinky89 schreef:Pfff wat enorm naar dat je het idee krijgt niet serieus te worden genomen Pauline >:(

Klaagmoment: Dinky die van kattenbak komt en gaat sleetje rijden met haar kont op onze stoffen bank :-X gevolg, strontspoor op de bank met daarbij een dikker stuk met veel haar (ze verhaart enorm op moment). Gelukkig werk ik vandaag thuis en kon ik het gelijk schoonmaken ipv om een uur of 6 bij thuiskomst van kantoor ::)
Hé bah!
Gelukkig heb ik dat alleen nog maar op de grond geweten...
Gaat de geur er goed uit?
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

pearlsofpassion schreef:Hé bah!
Gelukkig heb ik dat alleen nog maar op de grond geweten...
Gaat de geur er goed uit?
Ik denk het, het ruikt nu flink naar blue wonder die ik er na het afnemen met vochtige reinigingsdoekjes op heb vernevelt. Ben iig blij dat het op de helft van de bank is waar vl altijd zit ::)
Even afwachten wanneer het helemaal weer opgedroogd is Hoe het dan is met de geur ;)
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Stomme k*t katten :rant:

Loop net langs de voortuin van de buren met haku, schieten hun 2 katten er uit vol agressie boven op haku :o >:(
Ik er op af gerend en ze geprobeerd weg te jagen, was gewoon niet te doen ze bleven maar komen zodra ik me niet meer boos opstelden en me naar haku draaiden :-X >:(

Uit eindelijk sleutelbos voor 1 van de katten gegooit ( niet geraakt hoor) de felste en die schrok daar net genoeg van om mij de tijd te geven haku op te tillen.

Wat een verschrikkelijk beesten zeg die 2, weet nu niet meer of ik haku alleen in de achtertuin durf te laten want daar kunnen ze ook komen.
Denk dat ik het maar snel af ga zetten met gaas en schrikdraad wat die 2 wil ik dus echt niet in mijn tuin :-X
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

jasmijn schreef:Stomme k*t katten :rant:

Loop net langs de voortuin van de buren met haku, schieten hun 2 katten er uit vol agressie boven op haku :o >:(
Ik er op af gerend en ze geprobeerd weg te jagen, was gewoon niet te doen ze bleven maar komen zodra ik me niet meer boos opstelden en me naar haku draaiden :-X >:(

Uit eindelijk sleutelbos voor 1 van de katten gegooit ( niet geraakt hoor) de felste en die schrok daar net genoeg van om mij de tijd te geven haku op te tillen.

Wat een verschrikkelijk beesten zeg die 2, weet nu niet meer of ik haku alleen in de achtertuin durf te laten want daar kunnen ze ook komen.
Denk dat ik het maar snel af ga zetten met gaas en schrikdraad wat die 2 wil ik dus echt niet in mijn tuin :-X
Wat vreselijk.
Ik heb het spijtig genoeg ook geweten toen mn katten nog buiten kwamen. Sommige katten hebben echt een agressieprobleem....
En je hebt daar geen vat op he.
Stom dat jij je tuin zou moeten afzetten omdat iemand anders dat vertikt.

Is Haku niet gebeten? Want kattenbeten gaan vrijwel altijd ontsteken. Als je iets vind zou ik toch even bij de DA langs. En voor jezelf ook zeker opletten als je ze nog eens tegenkomt, want je kan nu niet zomaar gelijk welke AB krijgen moest je ook gebeten worden. Misschien plantenspuit meenemen op wandeling? Alhoewel ze daar ook niet allemaal vzn onder de indruk zijn... Misschien is een groot waterpistool een beter idee. :biggrin2:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Rondje scoot met Nelson gedaan. Komen we een bordeauxdog tegen, los, zonder baas. Zal wel ergens van een terrein ontsnapt zijn. Shitzooi, Nelson is dan nog zo bang nadat hij gegrepen is door die Amerikaanse bull/pittbull. Sta je dan, in je uppie, met een doodsbange hond en een dominante dog van tig kilo die continu op je af komt. En weet je, het ergste vind ik dat ik dan eigenlijk gewoon niet weet wat ik moet doen.

Eerst Nelson naar huis gebracht en nu maar even de wijkagent vragen of hij weet van wie dat slagschip is. Hij kan daar toch moeilijk op straat blijven lopen.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Hope schreef:Rondje scoot met Nelson gedaan. Komen we een bordeauxdog tegen, los, zonder baas. Zal wel ergens van een terrein ontsnapt zijn. Shitzooi, Nelson is dan nog zo bang nadat hij gegrepen is door die Amerikaanse bull/pittbull. Sta je dan, in je uppie, met een doodsbange hond en een dominante dog van tig kilo die continu op je af komt. En weet je, het ergste vind ik dat ik dan eigenlijk gewoon niet weet wat ik moet doen.

Eerst Nelson naar huis gebracht en nu maar even de wijkagent vragen of hij weet van wie dat slagschip is. Hij kan daar toch moeilijk op straat blijven lopen.

Brrr, eng inderdaad. Ik ben geneigd te zeggen: probeer de andere hond aan te lijnen en bind 'm vast aan een boom, en bel dan de wijkagent of een andere instantie. Maar of dat lukt, hangt helemaal van het gedrag van de andere hond af natuurlijk.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Kom je thuis van je werk, kun je je auto niet parkeren omdat er een vreemde auto op je oprit geparkeerd staat. Waarschijnlijk waren die mensen bij de buren. Ik vind het nog steeds een vreemd iets om op iemand z'n oprit te parkeren.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef:Rondje scoot met Nelson gedaan. Komen we een bordeauxdog tegen, los, zonder baas. Zal wel ergens van een terrein ontsnapt zijn. Shitzooi, Nelson is dan nog zo bang nadat hij gegrepen is door die Amerikaanse bull/pittbull. Sta je dan, in je uppie, met een doodsbange hond en een dominante dog van tig kilo die continu op je af komt. En weet je, het ergste vind ik dat ik dan eigenlijk gewoon niet weet wat ik moet doen.

Ik zou Nelson op de treeplank veilig tussen je benen nemen en omdraaien. Maar of je te voet of met de scoot bent, dit blijven mega ruk situaties. Ben er als ik dadelijk geopereerd ben en vier weken met een mitella loop ook echt bang voor om weer zo'n blaaskaak van een reu tegen te komen die los op de mijnen af mag gaan (er zijn hier met baas erbij en die laten hond gewoon over afstand van 500 m grommend en brullend op mijn aangelijnde reu afdenderen; zijn toch even groot...)...

Hanna hoe mega aso!!! Ik had even bij beide buren aangebeld en heel vriendelijk gevraagd of zij weten van wie de auto is omdat je je eigen oprit niet opkomt. Rare mensen!
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

hannabelgje schreef:Kom je thuis van je werk, kun je je auto niet parkeren omdat er een vreemde auto op je oprit geparkeerd staat. Waarschijnlijk waren die mensen bij de buren. Ik vind het nog steeds een vreemd iets om op iemand z'n oprit te parkeren.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebeurde hier voorheen ook of mensen die gewoon voor je oprit parkeren zodat je er niet uit of in kan.... Hier was oplossing voor mensen op je oprit door gewoon boel te blokkeren met je auto en wachten maar tot ze aanbellen of je je auto ff opzij kan zetten. Mensen die voor je oprit boel blokkeren is een lastigere daar nog geen effectieve oplossing voor gevonden buiten het gewoon vriendelijk aangeven dat je er last van hebt en er niet zo van gedient bent.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lil schreef:Ik zou Nelson op de treeplank veilig tussen je benen nemen en omdraaien. Maar of je te voet of met de scoot bent, dit blijven mega ruk situaties. Ben er als ik dadelijk geopereerd ben en vier weken met een mitella loop ook echt bang voor om weer zo'n blaaskaak van een reu tegen te komen die los op de mijnen af mag gaan (er zijn hier met baas erbij en die laten hond gewoon over afstand van 500 m grommend en brullend op mijn aangelijnde reu afdenderen; zijn toch even groot...)...

Hanna hoe mega aso!!! Ik had even bij beide buren aangebeld en heel vriendelijk gevraagd of zij weten van wie de auto is omdat je je eigen oprit niet opkomt. Rare mensen!

Tja, dat heb ik nu dus gedaan. Nelson was bang en sprong op schoot (niet op de plank, echt op schoot, mijn lab denkt soms dat hij een jack russel is) en ik ben zo hard ik kon weggereden :-[
Misschien niet slim (meer adrenaline in die andere hond) maar het gedoe met die pitt zat er nog flink in en ik was bang. Afijn, alles is goed afgelopen, hond is inmiddels via de wijkagent weer thuis, Nelson ligt te pitten.
Les voor de volgende keer: een extra touw/riem in het mandje van de scoot. Kan je in elk geval iets.

Maar baal er wel van. Door de aanval met de pitt durft Nelson ABSOLUUT het dorp niet meer in. Zodra we de weg in slaan gaat zijn staart tussen de benen, gaat hij in de ankers en laat hij plas lopen. We bouwen dat echt met muizenstapjes op. Maar nu durf ik eigenlijk ook niet meer goed de andere kant op :-\
Lil

Bericht door Lil »

Prima gehandeld dus! Onze ervaring (nu waren zowel Boris als Kimba mega stabiele honden) is dat vreemde honden niet snel aan je hond komen als ze op de treeplank (of schoot ;D ) zitten. Ze zien het als barrière en er niet bij kunnen komen (nu was pa voor de duvel niet bang dus indien nodig kon vreemde hond een rotschop krijgen, maar dat is maar 1 keer gebeurd).

Jammer dat je nu ook de andere kant niet opdurft. Maar die hond is nu toch veilig of woont hij daar? Anders maar iemand meenemen als het jullie helpt :-*

Ik ken het gevoel helaas wel en nu nog kom ik op bepaalde plaatsen niet omdat de erfhonden daar de hele straat in hun uppie bewaken (zonder hond kom ik wel langs, maar met is een grote ramp).

Plaats reactie