De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Foto pag. 66

Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Geen ervaring met een keizersnee, maar wel met andere operatiewonden en die kunnen nog best een tijd gevoelig blijven, ja. Ik vond het niet zo veel uitmaken wát ik er op smeerde, maar gewoon het smeren en zachtjes inmasseren op zich hielp al. Bio-oil vind ik ook lekker bij dit soort dingen.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Jantina schreef: Vraagje voor de dames die ook een keizersnede hadden: gisteren na 2,5 wk eindelijk de tape eraf kunnen krijgen na een lang bad. Maar ik vind mijn litteken echt niet mooi en de huid blijft echt supergevoelig, ook daar omheen tot mn navel zeg maar. Ondergoeden broek nog steeds positie want anders doet t echt zeer! Hadden jullie dat ook en is er iets wat ik op die huid / litteken zou kunnen smeren?
Lieverd dat litteken zal nog een hele poos gevoelig blijven hoor.
Bij mij is de Ks nu 5 jaar geleden en ik heb  nog steeds niet het normale gevoel daar...
Nu moet ik wel zeggen dat mijn litteken echt mooi is, maar de gevoeligheid of ja in mijn geval gevoelloosheid is onveranderd in die jaren.
Zowiso moet je minimaal 6 weken tellen om te herstellen van je KS. Dus momenteel is het zeker nog normaal dat het niet aangenaam is gewoon ondergoed te dragen.
wat dat bad betreft: is je wonde volledig gesloten dan? Ik mocht de eerste weken enkel douchen met een speciaal verband, bad was verboden :s

Sonja k had gehoopt dat jij hier niet meer was ondertussen. Kleine pukkie kom er eens uit, je mama wacht op je hoor ;)
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Om 13.13 uur pas he, dus de kleine puk heeft nog even  ;)
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Sonja schreef: 40 weken, 6 dagen en nog geen beweging. Nou ja, wel veeeeeeel beweging, maar niet de goeie kant op.
Puuuuuuuuuuukkkkkkkkiiiiiieeeee!!!!! Schiet nou eens op!
de mijne ging ook pas op het laatste mooment (1 dag voor 42 weken) dalen en in de nacht begonnen de weeen. gewoon geduld hebben..
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Ik snap niet dat er toch nog zoveel vrouwen tot die 42 weken moeten blijven lopen...
Vanaf 41 weken beginnen ze hier toch te kijken of ze het niet wat in de hand kunnen werken (ik had de pech dat ik 41 weken was op een zaterdag en dat de gyne enkel op dinsdag in de kliniek werkte dus dat ik zowiso tot 41w3d zou moeten lopen hebben moest ons pruts niet uit zichzelf gekomen zijn.
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

Ik ben 2 jaar geleden aan mijn pols geopereerd en heb toen eerst 4 maanden gips gehad, maar toen dat eraf ging was het litteken nog wekenlang gevoelig, heb ik heel vaak een sok of een armwarmer overheen gedaan om hem te beschermen tegen het randje van mijn mouw enzo.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Oh ze hebben niet gezegd eigenlijk hoe of wat qua douchen of bad! Was dat vieze tape zo zat dat ik het eraf wilde hebben. En meteen lekker met m'n kleintje ventje in bad geweest! Heerlijke momentjes zijn dat! Bio oil ga ik anders ook eens proberen.
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Jantina schreef: Oh ze hebben niet gezegd eigenlijk hoe of wat qua douchen of bad! Was dat vieze tape zo zat dat ik het eraf wilde hebben. En meteen lekker met m'n kleintje ventje in bad geweest! Heerlijke momentjes zijn dat! Bio oil ga ik anders ook eens proberen.
opletten als je wonde nog niet compleet gesloten is, want dat zou je een lelijke infectie kunnen opleveren. (die had ik al dankzij het ziekenhuis  ::)) En ik kan je verzekeren dat doet pijn!
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Jantina schreef: Vraagje voor de dames die ook een keizersnede hadden: gisteren na 2,5 wk eindelijk de tape eraf kunnen krijgen na een lang bad. Maar ik vind mijn litteken echt niet mooi en de huid blijft echt supergevoelig, ook daar omheen tot mn navel zeg maar. Ondergoeden broek nog steeds positie want anders doet t echt zeer! Hadden jullie dat ook en is er iets wat ik op die huid / litteken zou kunnen smeren?
Ik had helemaal niks over de wond heen... En heb tot 4/4,5 week last gehad van gevoeligheid... Nu (6 weken later) nog steeds een heel klein gevoelig plekje (ter grote van een cent)
Mijn litteken ziet er heel mooi uit :)

Edit: ik mocht inderdaad ook pas in bad als de wond goed gesloten was... En wanneer ik niet meer vloeide... (Nu hebben wij geen bad, dus dat scheelt weer ;))
Douchen mocht ik de dag na de ks al, en zonder verband of iets, omdat het stromend water is..
Laatst gewijzigd door wenche op vr 13 sep 2013, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Nou ben weer terug uit het zkh. Ook hier laten ze je niet zomaar door lopen tot 42 weken. Zal denk ik per zkh of VK verschillen. Vandaag dus precies 41 weken.
Er is een CTG gemaakt. Hartslag kleintje was perfect. CTG gaf wel wat harde buiken aan, maar nog geen echte weeënactiviteit. Daarna onderzoek. Net 1 krappe centimeter ontsluiting, dus da's ook nog niets. Gestript en nu even afwachten of er iets op gang komt. Zondagochtend moet ik weer terugkomen en krijg dan opnieuw een CTG. Maandag naar de VK en als er nog niets is gebeurd staat voor dinsdag de afspraak voor inleiden.
Laatst gewijzigd door Sonja op vr 13 sep 2013, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Oh spannend Sonja!
Je word in ieder geval op weg geholpen....of je kleine uk haha.

@Jantina, ik weet nog dat ik geen gewone broek kon verdragen op mijn wond, was veel te pijnlijk de eerste weken.
Het litteken zag er niet uit. Aan 1 kant een bobbeltje waar de huid lekker strak getrokken was, dat bobbeltje verkleurde ook geweldig ::) De rest stond een beetje open (en ik maar bang zijn dat mijn buik open sprong) maar dat was ook redelijk snel gesloten. Ik heb overigens niks gesmeerd op de wond.
Nu 6,5 jaar later zie je er echt zo goed als niks van, maar dat is al een aantal jaren zo ;) Het eerste jaar was hij vooral roze/rood.
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

**Jolanda** schreef: Balen Sonja dat er geen neerwaartse beweging is.

De loodgieters en consorten zijn nog bezig bij jou? Anders wacht pukkie vast totdat die klaar zijn.

Vonden en vinden de zwangere dames (en de net mamma's) het niet apart dat ze niet meer ongesteld werden/worden?
Ik weet nog goed dat ik daar echt even aan moest wennen in het begin. Later vond ik het alleen maar fijn.

En wie deed/doet er allemaal mee aan moeders voor moeders?
Ik heb meegedaan met MvM. Zonder hen was Tess er ook niet geweest, dus heb zo toch wat terug kunnen doen.

Ongesteld ben ik gelukkig nog steeds niet. Hopelijk duurt dat nog even, want dan moet ik weer aan de pil/spiraaltje vanwege endometriose. En dat doe ik liever niet vanwege de borstvoeding.
Esthertjuh
4-sterren
4-sterren

Bericht door Esthertjuh »

wenche schreef: Ik had helemaal niks over de wond heen... En heb tot 4/4,5 week last gehad van gevoeligheid... Nu (6 weken later) nog steeds een heel klein gevoelig plekje (ter grote van een cent)
Mijn litteken ziet er heel mooi uit :)

Edit: ik mocht inderdaad ook pas in bad als de wond goed gesloten was... En wanneer ik niet meer vloeide... (Nu hebben wij geen bad, dus dat scheelt weer ;))
Douchen mocht ik de dag na de ks al, en zonder verband of iets, omdat het stromend water is..
Ik had ook niets over de wond en heb de eerste weken (denk ook een week of 6) boxers aan van mijn vriend met daaroverheen een joggingbroek ::) Ik mocht weer in bad als ik niet meer vloeide. De wond is mooi genezen, je ziet nu alleen een rode lijn en je voelt wel dat het een litteken is. Ik heb overigens geen hechtingen gehad aan de buitenkant. Alles was van binnenuit gehecht.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nou wat stom dat dat tegen mij niet gezegd is van dat bad dan! Nou goed, 1x en voorlopig niet meer maar dan. Vandaag weer voor het eerst boodschappen gedaan met mijn moeder. Een uur in de winkels is toch nog echt geen pretje hoor. Dan denk je thuis dat je al heel wat bent, valt dan toch nog knap tegen. Geduld zal ik maar moeten hebben...
@ Sonja, worden nog spannende dagen dan. Hoop toch dat het wil gaan komen nu voor je met het strippen, inleiden zou toch een ziekenhuis bevalling betekenen en ik snap volkomen dat jij daar niet zo blij mee bent. Duimen duimen duimen!
wenche
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door wenche »

Esthertjuh schreef: Ik had ook niets over de wond en heb de eerste weken (denk ook een week of 6) boxers aan van mijn vriend met daaroverheen een joggingbroek ::) Ik mocht weer in bad als ik niet meer vloeide. De wond is mooi genezen, je ziet nu alleen een rode lijn en je voelt wel dat het een litteken is. Ik heb overigens geen hechtingen gehad aan de buitenkant. Alles was van binnenuit gehecht.
Ik heb 4 weken lang geen fatsoenlijke broek aangekund... De eerste 2 weken zelfs alleen maar een nachthemd :s nu draag ik mijn positiebroek nog... Die zit gewoon nog lekkerder dan mijn gewone broek... Nu nog de laatste 5 kg buik er af (en de 4 die er voor mijn zwangerschap nog weg moesten) en dan weer shoppen voor een nieuwe garderobe ;)

Denk na mijn positiekleding dat ik mijn skatebroeken wel de deur uit kan doen ;) en kan gaan voor, wat vl noemt, normale kleren ;)

Gesloten