Radja schreef:
Wat mij opviel toen ik net lid was,is dat er vrij vaak iemand zich voorstelde, maar louter en alleen omdat ze wilde profiteren van de goedkope vleesproducten!
Ik kan me er nog 1 herinneren,die haar hondje brokken gaf en zeker never over ging zetten op vers/barf,maar toen er werd gezegd dat dit een rauwvlees forum is,zei ze behoorlijk cru dat zij zich alleen had aangemeld omdat ze aan goedkoop vlees wilde komen! Het ging haar om het drogen voor snacks om die aan haar hondje te geven! Zij was behoorlijk onbeschoft en brutaal naar diegenen die op haar reageerde! Ik dacht toen nog,mijn god wat doet zo'n iemand op een fantastisch forum als BP!
Maar omdat dit een openbaar forum is,kan je van dat soort mensen tegenkomen! Er waren er meerdere hoor die alleen zich hier hebben aangemeld voor goedkoop vlees! Ik zeg niet dat zij diegenen zijn die jullie onbeschoft behandelen of Angelique uitschelden voor rotte vis,of erger,maar wat mij vandaag opviel,is dat er nu toch een aantal mensen,die normaal allen op V&A te vinden zijn,of reageren op een topic,of er zelf 1 beginnen!
Ik vind dit heel erg voor een ieder met nare ervaringen,maar helemaal voor Angelique,die waarschijnlijk vreselijke PB over haar heen krijgt en zoals Lizzy zegt dit allemaal vrijwillig doet!
Ik denk ook dat wanneer iemand een klacht heeft en ze brengen het normaal,dat ze dan ook normaal worden behandeld,maar wanneer iemand je al direct aanvallend en onbeschoft benaderd met een klacht,tja wat dan? Moet je dat dan pikken? Nee natuurlijk niet!!
Ik neem mijn petje af voor een ieder die de lijntjes organiseren en rijden en ja natuurlijk moet je iets extra's vragen,brandstof,afschrijving auto enz. Maar ik neem helemaal mijn petje af voor onze moderators,zij zorgen ervoor dat wij zo'n mooi en fijn forum hebben! Zonder BP waren er nog heel veel honden/katten en hun baasjes erg ongelukkig door de vele kwalen die de honden hebben/hadden! En zoals ik al zo vaak heb geschreven BP leden staan altijd klaar om te helpen!!
Liefs Jacqueline
Toen ik me hier aanmeldde heb ik ook gezegd dat ik hier kwam omdat ik graag mee wilde doen met lijntjes EN omdat ik het leuk vind om mijn passie te delen met mensen met dezelfde passie; honden, en het verzorgen daarvan op een natuurlijke manier. En dat er altijd nog wat te leren valt. Niet zo letterlijk natuurlijk, maar dat was wel de strekking ongeveer. Ik krijg soms een beetje het gevoel alsof je bij een deel om die 1e reden meteen al een negatief stempel krijgt ofzo

en ik moet zeggen dat ik dat niet erg prettig vind. Maar ik weet niet of ik daar de enige in ben of niet (en dus) of dat iets van mij is.
Wat betreft het opeens meer posten, ik weet niet op wie je doelt en ik kan ook alleen maar voor mezelf spreken, maar zelf post ik vandaag wel meer dan normaal en dat heeft er puur mee te maken dat ik het momenteel even veel minder druk heb dan normaal. Het is tenslotte ook nog eens vakantie heh

Als ik het druk heb lees ik ook bijna iedere dag wel even op het forum maar heb ik vaak geen energie meer om iets te antwoorden (en dan krijg ik het gewoon niet goed opgeschreven) of heb ik er gewoon niets aan bij te dragen voor mijn gevoel (dan is er al lang antwoord gegeven bv, of ik heb er geen ervaring mee). Zoiets geeft toch verder niet mag ik hopen?
De voorlaatste alinea kan ik helaas niet beamen. Hoewel je op zich wel een punt hebt kun je soms nog zo je best doen en redelijk blijven maar toch leidt het nergens toe (iig niet tot een normaal beschaafd gesprek). Moet je dan zelf onbeschoft gaan doen, nee dat zeg ik ook niet en lijkt me ook niet verstandig. Maar het is niet altijd zo dat het aan de kant van iemand die een ander ergens op aanspreekt mis gaat
De kunst van forummen is denk ik om, naast op je eigen manier betrokken te zijn, te leven en laten leven (proberen te begrijpen wat een ander bedoeld ipv meteen in de verdedigingsstand gaan staan, conclusies te trekken of te oordelen) en je niet emotioneel te laten raken door negatieve ervaringen of iig je daar niet door te laten meeslepen, maar dat laatste kan idd heel erg lastig zijn (en is ook nooit helemaal uit te bannen denk ik, we blijven ten slotte -gelukkig- allemaal mensen). En zo zullen we allemaal onze ideeen hebben hierover, en die zullen af en toe botsen. En dan zou ik dan graag weer uitpraten, en ook dat kan fout gaan, en.... Pppffff, best ingewikkeld eigenlijk, zo'n forum