Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?
Ik kam ze nooit, gaat niet met die vachten. Ze gaan hier een hele poos op hun rug op tafel liggen voor inspectie of vangen. In de liezen kan je een passerende vlo dan vangen. Ja je moet wat! Door die ruwe vachten met ondervacht kom je gewoon niet met zo'n fijne kam.
-
Martine-Tom
Ik heb inmiddels ontdekt dat ze dat ook nog niet zo makkelijk doen, als ik ze klem zet en dooddruk (en ik ze dus hoor kraken zeg maar) heb ik bij nadere inspectie ontdekt dat ze nog steeds bewegen ???Lizzy schreef: Wat voor vlooienkam hebben jullie?
Ik vraag het, omdat er nu al 2 keer een vlo ontsnapt is nadat ik 'm te pakken had met een plastic kammetje. Ze zaten erop en zeiden "jump!". Ik heb ook een stalen kam. En als er daar 1 op zit, krijg je de kans (doordat daar een randje aan zit) om 'm gauw klem te zetten (dood te drukken) tegen de rand van de kam. Maar ik heb het idee dat ik daar minder vlooien mee vang dan met die van plastic....
]
Hier dus dubbel, en ik druk ze dood, en daarna gaan ze fijn nog zwemmen in zeepsop. Just in case.
Ja, hier gaan ze ook even een rondje zwemmen. Maar wat voor kam heb je? En hoe voorkom je dat ze er doodleuk levend afspringen?Martine-Tom schreef: Ik heb inmiddels ontdekt dat ze dat ook nog niet zo makkelijk doen, als ik ze klem zet en dooddruk (en ik ze dus hoor kraken zeg maar) heb ik bij nadere inspectie ontdekt dat ze nog steeds bewegen ???
Hier dus dubbel, en ik druk ze dood, en daarna gaan ze fijn nog zwemmen in zeepsop. Just in case.
-
Martine-Tom
Ik heb zoiets als jouw bovensteLizzy schreef: Ja, hier gaan ze ook even een rondje zwemmen. Maar wat voor kam heb je? En hoe voorkom je dat ze er doodleuk levend afspringen?

Tot nu toe is er nog geen een ontsnapt, er zit een soort richel tussen de pinnen en het plastic en daar springen ze niet zo snel uit lijkt wel. Ik kijk tijdens het kammen ook al en zolang je beweegt door de vacht lijken ze klem te zitten dus als ik wat zie kam ik nog even door en zorg dat ik gelijk paraat sta als ik de kam omhoog haal, dat werkt tot nu toe eigenlijk wel...
Ik heb dezelfde als Martine, maar kan dus alleen Vivi en de katten daarmee doen...
Maar ik ben er nog geen tegen gekomen en dat hoop ik zo te houden voorlopig
Er zijn hier weer kittens op komst, dus ik hooop echt dat ze weg blijven !
Ik heb nu de cdvet van Eko4pets besteld en die ga ik een poosje aan de honden geven, just to be sure....
Maar ik ben er nog geen tegen gekomen en dat hoop ik zo te houden voorlopig
Er zijn hier weer kittens op komst, dus ik hooop echt dat ze weg blijven !
Ik heb nu de cdvet van Eko4pets besteld en die ga ik een poosje aan de honden geven, just to be sure....
-
sella
Er gaat hier toch een pipet ala botlek op.
Buffel moet volgende week vrijdag geopereerd worden, en in friesland liepen er ook veel mensen te miepen over vlooienplagen die ze niet gewend zijn.
Ik wil zeker bij een zware rugoperatie geen feestende vlooien hebben bij hem.
Buffel moet volgende week vrijdag geopereerd worden, en in friesland liepen er ook veel mensen te miepen over vlooienplagen die ze niet gewend zijn.
Wat is er met Buffel?sella schreef: Er gaat hier toch een pipet ala botlek op.
-
sella
LSI, zijn rug/lendeovergang is in 4 maanden naar beneden gezakt en er dreigt verlamming 
Jeemig wat erg. Wat angstigsella schreef: LSI, zijn rug/lendeovergang is in 4 maanden naar beneden gezakt en er dreigt verlamming![]()
-
sella
Nou, ik heb eens zitten peinzen, hij had 1 lendewervel die kneep aan de bovenkant, maar goed, dat was te handelen met een pijnstiller.
Zijn supervergrote milt is verwijderd, hij knapte als een speer op, en een paar weken later is hij gaan sukkelen met lopen en aangeven van pijn.
Alsof die supergrote milt toch de boel in zijn rug op zijn plaats had gehouden.
Zijn supervergrote milt is verwijderd, hij knapte als een speer op, en een paar weken later is hij gaan sukkelen met lopen en aangeven van pijn.
Alsof die supergrote milt toch de boel in zijn rug op zijn plaats had gehouden.
sella schreef: Er gaat hier toch een pipet ala botlek op.
Ben lang niet iedere dag op BP maar krijgt Buffel volgende week een rug operatie.
-
sella
Ja, er worden keggen gezet tussen de wervels om de zenuwen ruimte te geven, de verzakte wervel wordt gelift, en dan wordt alles met platen gestabiliseerd en een mechanische spondylose brug gemaakt zodat het onbeweeglijk is en de rug zenuw niet kan knakken.
Zo hee dat is allemaal nogal wat. Arme Buffelsella schreef: Ja, er worden keggen gezet tussen de wervels om de zenuwen ruimte te geven, de verzakte wervel wordt gelift, en dan wordt alles met platen gestabiliseerd en een mechanische spondylose brug gemaakt zodat het onbeweeglijk is en de rug zenuw niet kan knakken.
-
sella
We doen het met liefde voor hem, omdat hij nog zo vol met levenslust zit.
De 4de dag dat ik geen vlo meer heb gevangen. Zou ik het onder de duim hebben gekregen....? Ik hoop het. Ik heb me de blaren gewerkt