Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik kam ze nooit, gaat niet met die vachten. Ze gaan hier een hele poos op hun rug op tafel liggen voor inspectie of vangen. In de liezen kan je een passerende vlo dan vangen. Ja je moet wat! Door die ruwe vachten met ondervacht kom je gewoon niet met zo'n fijne kam.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizzy schreef: Wat voor vlooienkam hebben jullie?

Ik vraag het, omdat er nu al 2 keer een vlo ontsnapt is nadat ik 'm te pakken had met een plastic kammetje. Ze zaten erop en zeiden "jump!". Ik heb ook een stalen kam. En als er daar 1 op zit, krijg je de kans (doordat daar een randje aan zit) om 'm gauw klem te zetten (dood te drukken) tegen de rand van de kam. Maar ik heb het idee dat ik daar minder vlooien mee vang dan met die van plastic....

]
Ik heb inmiddels ontdekt dat ze dat ook nog niet zo makkelijk doen, als ik ze klem zet en dooddruk (en ik ze dus hoor kraken zeg maar) heb ik bij nadere inspectie ontdekt dat ze nog steeds bewegen  ??? :o
Hier dus dubbel, en ik druk ze dood, en daarna gaan ze fijn nog zwemmen in zeepsop. Just in case.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Martine-Tom schreef: Ik heb inmiddels ontdekt dat ze dat ook nog niet zo makkelijk doen, als ik ze klem zet en dooddruk (en ik ze dus hoor kraken zeg maar) heb ik bij nadere inspectie ontdekt dat ze nog steeds bewegen  ??? :o
Hier dus dubbel, en ik druk ze dood, en daarna gaan ze fijn nog zwemmen in zeepsop. Just in case.
Ja, hier gaan ze ook even een rondje zwemmen. Maar wat voor kam heb je? En hoe voorkom je dat ze er doodleuk levend afspringen?
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizzy schreef: Ja, hier gaan ze ook even een rondje zwemmen. Maar wat voor kam heb je? En hoe voorkom je dat ze er doodleuk levend afspringen?
Ik heb zoiets als jouw bovenste

Afbeelding

Tot nu toe is er nog geen een ontsnapt, er zit een soort richel tussen de pinnen en het plastic en daar springen ze niet zo snel uit lijkt wel. Ik kijk tijdens het kammen ook al en zolang je beweegt door de vacht lijken ze klem te zitten dus als ik wat zie kam ik nog even door en zorg dat ik gelijk paraat sta als ik de kam omhoog haal, dat werkt tot nu toe eigenlijk wel...
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Ik heb dezelfde als Martine, maar kan dus alleen Vivi en de katten daarmee doen...
Maar ik ben er nog geen tegen gekomen en dat hoop ik zo te houden voorlopig  :biggrin2:
Er zijn hier weer kittens op komst, dus ik hooop echt dat ze weg blijven !
Ik heb nu de cdvet van Eko4pets besteld en die ga ik een poosje aan de honden geven, just to be sure....
sella

Bericht door sella »

Er gaat hier toch een pipet ala botlek op.
Buffel moet volgende week vrijdag geopereerd worden, en in friesland liepen er ook veel mensen te miepen over vlooienplagen die ze niet gewend zijn.
Ik wil zeker bij een zware rugoperatie geen feestende vlooien hebben bij hem.
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

sella schreef: Er gaat hier toch een pipet ala botlek op.
Buffel moet volgende week vrijdag geopereerd worden, en in friesland liepen er ook veel mensen te miepen over vlooienplagen die ze niet gewend zijn.
Wat is er met Buffel?
sella

Bericht door sella »

LSI, zijn rug/lendeovergang is in 4 maanden naar beneden gezakt en er dreigt verlamming :'(
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

sella schreef: LSI, zijn rug/lendeovergang is in 4 maanden naar beneden gezakt en er dreigt verlamming :'(
Jeemig wat erg. Wat angstig :( Hoe kan zoiets gebeuren?
sella

Bericht door sella »

Nou, ik heb eens zitten peinzen, hij had 1 lendewervel die kneep aan de bovenkant, maar goed, dat was te handelen met een pijnstiller.
Zijn supervergrote milt is verwijderd, hij knapte als een speer op, en een paar weken later is hij gaan sukkelen met lopen en aangeven van pijn.
Alsof die supergrote milt toch de boel in zijn rug op zijn plaats had gehouden.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

sella schreef: Er gaat hier toch een pipet ala botlek op.

Ben lang niet iedere dag op BP maar krijgt Buffel  volgende week een rug operatie.
sella

Bericht door sella »

Ja, er worden keggen gezet tussen de wervels om de zenuwen ruimte te geven, de verzakte wervel wordt gelift, en dan wordt alles met platen gestabiliseerd en een mechanische spondylose brug gemaakt zodat het onbeweeglijk is en de rug zenuw niet kan knakken.
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

sella schreef: Ja, er worden keggen gezet tussen de wervels om de zenuwen ruimte te geven, de verzakte wervel wordt gelift, en dan wordt alles met platen gestabiliseerd en een mechanische spondylose brug gemaakt zodat het onbeweeglijk is en de rug zenuw niet kan knakken.
Zo hee dat is allemaal nogal wat. Arme Buffel :(
sella

Bericht door sella »

We doen het met liefde voor hem, omdat hij nog zo vol met levenslust zit.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

De 4de dag dat ik geen vlo meer heb gevangen. Zou ik het onder de duim hebben gekregen....? Ik hoop het. Ik heb me de blaren gewerkt :biggrin2:

Plaats reactie