AH had heeft deze week nogal wat groente en fruit in de aanbieding dacht ik. En verder onze plaatselijke Turkse super, de supercooop daarentegen veel troep en als ze al hier wat verse dingen in de aanbieding hebben is het vaak ook troep. Weet niet waar ze het weg halen maar vaak is de kwaliteit slecht.Wodans avonturen schreef: Zou je willen delen welke winkels wel aanbiedingen hebben op groente en fruit?
BPWR : Huishoudgeld ....
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
lianneke
- 5-sterren

Re: BPWR : Huishoudgeld ....
Ik vries paprika ook altijd in, snij alles in blokjes of reepjes, maar laat het eigenlijk nooit ontdooien. Gewoon zo uit de vriezer meteen de pan is. Zo blijft de paprika het lekkerstAnne in Duitsland schreef: Paprika invriezen?Hoe behandel je die dan van tevoren? Want rauwe ingevroren paprika wordt bij mij een ontzettende smurrie na het ontdooien!
Dezelfde vraag voor Choopy en d'r spruitjes en bloemkool in de kast: hoe heb je die houdbaar gemaakt? Ik hoop ooit een zelfvoorzienend moestuintje te hebben, dan zijn dat soort dingen handige tips!
Sent from my iPhone using Tapatalk
En toch ik vind het na invriezen lang niet meer zo lekker als vers, dus ik doe het nooit meer.
Van de zomer wel kilo's sperziebonen gekocht en ingevroren, dat gaat redelijk (niet stomen), maar ook dat kan niet tippen aan vers.
Van de zomer wel kilo's sperziebonen gekocht en ingevroren, dat gaat redelijk (niet stomen), maar ook dat kan niet tippen aan vers.
Klopt vers blijft het lekkerst. Maar door een roerbak/pasta vind ik het prins uit de vriezer. En het scheelt als je goedkoop kunt inslaan.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Mijn ouders blancheerden die altijd, vroegah. Minuutje of zo in kokend water, daarna uitdruipen en in zakjes de vriezer in. Dat gaf altijd heerlijke boontjes, wanneer ze uit de vriezer kwamen en gekookt werden.marina schreef: En toch ik vind het na invriezen lang niet meer zo lekker als vers, dus ik doe het nooit meer.
Dat wil ik dit jaar idd ook proberen!
Sperziebonen blancheer ik ook even. Dan direct in ijswater en allemaal afdrogen. zo heb je losgevroren sperziebonen in de vriezer. Nu moet ik zeggen dat ik niet altijd moeite doe, of niet uitkom met mn zomervoorraad en alsnog een doosje bevroren sperziebonen koop. Van die dunnetjes zijn best lekker.
- choopy
- 5-sterren

- Contacteer:
En juist dat moeszachte vindt hij lekker. Met bite juist niet. En dan prakt hij het ook nog a la babyvoeding. Juk.Anne in Duitsland schreef: Spruitjes uit blik - ik denk dat ik even met een koud kompresje op het voorhoofd op bed ga liggen...![]()
Gek dat je ml verse, op de juiste manier gekookte spruitjes niet lekker vindt. Wat in blik zit, is altijd moeszacht gekookt, en dat is bij spruitjes nou net de doodsteek. Die moeten nog een beetje bite hebben. Ik snij ze vaak in plakjes (= ieder spruitje in drieën ongeveer), bak ze dan rauw in de koekenpan met kruiden en specerijen en doe daar gehakte walnoten overheen. Zeer mjam, en absoluut niet te zacht.
Verder ga ik dan maar weer een keer experimenteren met paprika en bloemkool uit de vriesderd. Alleen stoom ik bloemkool meestal; zou dat met bevroren geweest zijnde bloemkool ook goed gaan? Of wordt dat alsnog smurrie?
Maar goed, hij moet het eten, ik niet. Als we gezamelijk groente eten (dus iets wat we beiden lusten
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

choopy schreef: En juist dat moeszachte vindt hij lekker. Met bite juist niet. En dan prakt hij het ook nog a la babyvoeding. Juk.
Maar goed, hij moet het eten, ik niet. Als we gezamelijk groente eten (dus iets wat we beiden lusten) dan heeft ie pech en krijgt ie het niet zo gaar als hij zelf eigenlijk zou willen.
Iiiieeeeekkkkssss!
Spruitjes, even 5 minuten koken en dan in de wok. Met spekjes. Jammie. 
Vanmiddag bij de makro een emmer gevuld met fruit voor 5 euries
Zaten perssinasappels in , mandarijnen , een ananas , peren appelen en bananen
En we zijn weer een emmer rijker
Zaten perssinasappels in , mandarijnen , een ananas , peren appelen en bananen
En we zijn weer een emmer rijker
Vanmiddag boodschappen gedaan 23,40 bij de AH en 43,92 bij de Lidl. Hier kunnen we dan tot volgende zaterdag van eten
Nou ja niet helemaal 
Ooooh en de sinaasappels hebben we al in huis! Die koop ik per kist via mijn ouders die ze weer bij een hele goede groente oer halen.
Vanavond komen er een paar vriendinnen eten en maak ik een grote pan spinazie stampot met salami, pesto en blauwe kaas.
Morgen broodjes uit de oven en 's avonds bruine bonensoep uit de vriezer.
Zondag ook broodjes uit de oven en 's avonds patat en snacks uit eigen frituur (patat en snacks net gekocht)
Maandag
Ontbijt smoothie met banaan, kokosmelk en ongezoete sojamelk (die ben ik vergeten en moet ik morgen nog even halen).
Lunch geroosterde bietensalade met sinaasappel en zachte geitenkaas.
Diner
Rest spinazie stampot of als het opgaat gevulde paprika's. De paprika's heb ik net gekocht de vulling haal ik uit de vriezer.
Dinsdag
Ontbijt griekse joghurt met per persoon 2 sinaasappels in stukjes
Lunch ik heb een werklunch en voor mijn vriend moeten we nog iets verzinnen.
Diner pompoensoep uit de vriezer met focacia brood
Woensdag
Ontbijt fruit (sinaasappel, appel, banaan)
Lunch op woensdag haal ik altijd kibbeling op de markt met een collega
mijn vriend is dan vrij en verzint zelf iets. Hij kookt ook die avond en haalt daar dan nog boodschappen voor.
Donderdag
Ontbijt sap van appel, wortel en gember
Lunch salade van witte bonen met paprika, tonijn en een sinaasappeldressing
's Avonds gaan we in de stad eten
Vrijdag
Lunch salade van bleekselderij, appel, ham en walnoten
Diner masaman curry uit de vriezer
Ooooh en de sinaasappels hebben we al in huis! Die koop ik per kist via mijn ouders die ze weer bij een hele goede groente oer halen.
Vanavond komen er een paar vriendinnen eten en maak ik een grote pan spinazie stampot met salami, pesto en blauwe kaas.
Zondag ook broodjes uit de oven en 's avonds patat en snacks uit eigen frituur (patat en snacks net gekocht)
Maandag
Ontbijt smoothie met banaan, kokosmelk en ongezoete sojamelk (die ben ik vergeten en moet ik morgen nog even halen).
Diner
Rest spinazie stampot of als het opgaat gevulde paprika's. De paprika's heb ik net gekocht de vulling haal ik uit de vriezer.
Dinsdag
Woensdag
Lunch op woensdag haal ik altijd kibbeling op de markt met een collega
Donderdag
Vrijdag
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

El_Kato schreef: Vanmiddag boodschappen gedaan 23,40 bij de AH en 43,92 bij de Lidl. Hier kunnen we dan tot volgende zaterdag van etenNou ja niet helemaal
Maandag
Diner
Dinsdag
Woensdag
Lunch op woensdag haal ik altijd kibbeling op de markt met een collegamijn vriend is dan vrij en verzint zelf iets. Hij kookt ook die avond en haalt daar dan nog boodschappen voor.
Donderdag
Vrijdag
Recééééépt!!!
Ongeveer op deze manier werk ik het elke week uit om zoveel mogelijk boodschappen in 1x te halen. Soms werk ik het tot woensdag uit om dan weer verse sla etc te hebben. We halen ook vaak groentes bij de marokaanse groenteboer om de hoek dat scheelt enorm in prijs.
Voor mij werkt dit om voldoende afwisseling te hebben en meestal kijk ik dan ook de aanbiedingen nog even na om het daarop aan te sluiten. Salades die we de ene week hebben gegeten eten we de week erna niet. Alleen als ontbijt eten we vaak griekse joghurt of een smoothie met kokosmelk en ongezoete soja melk omdat het makkelijk is
Als ik thuis werk plan ik vaak een sap als ontbijt
Voor mij werkt dit om voldoende afwisseling te hebben en meestal kijk ik dan ook de aanbiedingen nog even na om het daarop aan te sluiten. Salades die we de ene week hebben gegeten eten we de week erna niet. Alleen als ontbijt eten we vaak griekse joghurt of een smoothie met kokosmelk en ongezoete soja melk omdat het makkelijk is
Als ik thuis werk plan ik vaak een sap als ontbijt