Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

:( Niet leuk.

Kan het niet zijn dat ze ergens zo extreem op reageert?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ze was echt heel vrolijk en doet nog steeds niet ziek aan. Niet te warm of te koud, geen gekke dingen. Ze had die dag alleen nog maar BV gekregen. Na het badje kreeg ze een bakje fruitmoes (wij aten Chinees). Lijkt mij dat bij een allergische reactie ze er last van zou moeten hebben. Ze heeft heel vaak veel explosieve stront.
Net zoals een minibaby eigenlijk, maar omdat ze een grotere baby is, is er ook een grotere hoeveelheid.
Volgens mij heb je bij allergieën ook dat er minder of stagnerende groei is. Daar heeft Vera ook geen last van.

Ik sta natuurlijk wel open voor ideeën en mogelijke verklaringen, maar kan ze zelf niet vinden.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Nouja, misschien niet direct een allergie. Maar meer intollerantie ofzo. Gebruik jij zuivel/melkproducten? Wellicht reageert ze daar sterk op?
Ik kan het me inderdaad herinneren dat ze vaker poohnamies heeft.
Wellicht reageren haar darmen gewoon sterk op iets wat ze via de BV binnenkrijgt? Zonder daarbij direct allergisch te zijn.
Jammer van de luiers :(
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

koekje schreef: Ze was echt heel vrolijk en doet nog steeds niet ziek aan. Niet te warm of te koud, geen gekke dingen. Ze had die dag alleen nog maar BV gekregen. Na het badje kreeg ze een bakje fruitmoes (wij aten Chinees). Lijkt mij dat bij een allergische reactie ze er last van zou moeten hebben. Ze heeft heel vaak veel explosieve stront.
Net zoals een minibaby eigenlijk, maar omdat ze een grotere baby is, is er ook een grotere hoeveelheid.
Volgens mij heb je bij allergieën ook dat er minder of stagnerende groei is. Daar heeft Vera ook geen last van.

Ik sta natuurlijk wel open voor ideeën en mogelijke verklaringen, maar kan ze zelf niet vinden.

Koek ik zou zelf eens opschrijven wat jij door de week eet...
Soms is het iets kleins wat een mama vaak eet waar een bv kindjes flink op kan reageren
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Wij aten ook chinees bij mijn moeder vandaag ;D
Dwayne "eet" daar ook van mee. droog sliertje Bami. Paar stukjes groente van de tjap tjoy afgesabbeld door mij. Hij vind dat wat wij eten maar wat reuze interessant. En wilt dat dan ook heel graag.
Krijgt Vera trouwens zo'n heel bakje fruitmoes op? Dwayne heeft ook de goodies fruitmoes gehad.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Er zijn maar weinig eiwitten die door de BV heen gaan. Koemelk wel. Ik gebruik idd koemelkzuivel, overigens niet heel veel. Koemelkallergie geeft hele specifieke klachten en die heeft Vera niet. Overigens heb ik de vetten uit boter (mijn voornaamste zuivelproduct) nodig, juist voor de BV. Ik ga geen margarine gebruiken vanwege transvetten.
Ik kan natuurlijk wel mn licht eens opsteken bij LLL.

Ik wilde Vera geen Chinees geven. Er zat geen tjaptjoy bij en de rest vond ik sowieso te zout en te bewerkt. En ik had voor haar een bakje meegenomen. Ze heeft het hele bakje leeggegeten. Ze zat wel propvol en het duurde daarna echt wel weer even voordat ze een tiet wilde.
Voor het bakje was ze natuurlijk helemaal leeggescheten, dus er kon weer wat bij  :P
Vera is overigens niet de meest nette eter, er zat ook wat moes in haar neus en oren.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

LLL?

Maar ieder mens (baby) is toch anders? Het hoeft niet perse via het boekje te gaan. vetten kun je toch ook uit vis/olijfolie/cocos olie/noten halen? Of evt de boter vervangen door Wajang of hoe heet dat.
Wellicht eens een week proberen? Als het dan beter/over gaat kun je dan een overwogen keuze maken wat te doen, maar weet je wel waar het euvel vandaan komt.

Normaal krijgt Dwayne ook nog niks bewerkt. Maar hij vond het zo geweldig. En zo heel veel eet hij nog niet. Een bakje fruitmoes krijgt hij echt nog niet op.
Daar doet hij 2 dagen over als ik hem alle voedingen buiten de BV dat zou aanbieden.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

La Leche League
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Thnx. Al die afkortingen blijven mij niet altijd bij ;)
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Haha Koek, had je de kleine pakjes? Met diertjes print?
Die houden hier dus beter dan de pampers, ze heeft nu al een aan van 21u30gisterenavond en zal maar wakker worden rond 10 u ;D.

Lactose intolerantie zorgt ook wel voor diarree.
Misschien toch maar ff laten testen
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Kindje van mijn collega had ook verdere klachten qua groei of ontwikkeling. Of pijn ofzo. Dus dat hoeft niet te betekenen dat er niks is. Mij lijkt het vooral voor jezelf ook geen pretje...
Urs
5-sterren
5-sterren

Bericht door Urs »

Heeft er iemand ervaring met de luiers van de Aldi?
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Urs schreef: Heeft er iemand ervaring met de luiers van de Aldi?

Ik heb die voor Éydis (maatje 5)
Geen klachten van.
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Ik zou voor Vera ook gaan uitsluiten of er een oorzaak is voor dit poepgedrag... Het komt al lezend op mij ook over als veel en vaak...  :-\

Hier ook wel eens poep tot in de nek maar daar is dan een oorzaak voor zoals doorkomende tandjes of gewoon beetje ziek. Anders niet. Een luier moet normaal poepgedrag prima aankunnen volgens mij, ongeacht welk merk.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Mijn dochter is erg tevreden over de kruidvat luiers..

En een stuk goedkoper dan pampers.

Nou moet ik zeggen dat Hailey nooit geen hele erge poepbroeken heeft :)

Plaats reactie