Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Shit, shit, shit! Hartkleppen getest, engeltje gevonden...
Wat een heerlijke avond hebben we gehad!
Nelson en ik hebben onder begeleiding getraind op het terrein van de GT. Veel geleerd over lichaamstaal van honden, signalen, stemgebruik. Ik ging hoger praten toen ik het spannend vond bijvoorbeeld.
We zijn begonnen met wat simpel werk, zit, af, blijf. Zonder afleiding of prikkels.
Daarna ben ik meegegaan naar haar twee weimeraners. Even mee gespeeld (ik) en de spanning was snel weg.
Later hetzelfde gedaan met Nelson maar dan met 1 hond aan de andere kant van het hek met de baas aan het werk. Dus Nelson kon de hond zien maar ze hadden allebei genoeg werk om afgeleid te zijn.
Volgende stap was de hond los en ik lekker spelen met Nelson (wel hek ertussen). Toen wij allebei, vooral ik eigenlijk, de rust en het vertrouwen hadden hebben de honden op het veld mogen spelen samen.
Wat een schat van een hond was het. Het duurde even maar Nelson heeft uiteindelijk heerlijk gespeeld. We hebben afgesloten met een "kom hier" oefening vanuit spel. Fantastisch om te zien hoe je met die kleine tips zoveel meer invloed hebt. De GT stond aan de ene kant van het veld, ik aan de andere en ik moest dan een goed moment zoeken om Nelson bij me te roepen. Beide honden stopten hun spel om naar de baas te gaan, elk aan een andere kant van het veld.
Ik ben zo trots op mijn ventje! Dat hij zo heerlijk heeft kunnen spelen, dat hij zo goed luisterde en dat hij alles zo heel goed op pakt. En vooral op het feit dat hij toch altijd weer een lach op mijn gezicht weet te toveren!
Voor nu lekker wat huiswerk gekregen. Ik denk dat we weer gewoon kunnen gaan lopen, en zo niet, dan weet ik dat ik altijd mag bellen.
Nelson en ik hebben onder begeleiding getraind op het terrein van de GT. Veel geleerd over lichaamstaal van honden, signalen, stemgebruik. Ik ging hoger praten toen ik het spannend vond bijvoorbeeld.
We zijn begonnen met wat simpel werk, zit, af, blijf. Zonder afleiding of prikkels.
Daarna ben ik meegegaan naar haar twee weimeraners. Even mee gespeeld (ik) en de spanning was snel weg.
Later hetzelfde gedaan met Nelson maar dan met 1 hond aan de andere kant van het hek met de baas aan het werk. Dus Nelson kon de hond zien maar ze hadden allebei genoeg werk om afgeleid te zijn.
Volgende stap was de hond los en ik lekker spelen met Nelson (wel hek ertussen). Toen wij allebei, vooral ik eigenlijk, de rust en het vertrouwen hadden hebben de honden op het veld mogen spelen samen.
Wat een schat van een hond was het. Het duurde even maar Nelson heeft uiteindelijk heerlijk gespeeld. We hebben afgesloten met een "kom hier" oefening vanuit spel. Fantastisch om te zien hoe je met die kleine tips zoveel meer invloed hebt. De GT stond aan de ene kant van het veld, ik aan de andere en ik moest dan een goed moment zoeken om Nelson bij me te roepen. Beide honden stopten hun spel om naar de baas te gaan, elk aan een andere kant van het veld.
Ik ben zo trots op mijn ventje! Dat hij zo heerlijk heeft kunnen spelen, dat hij zo goed luisterde en dat hij alles zo heel goed op pakt. En vooral op het feit dat hij toch altijd weer een lach op mijn gezicht weet te toveren!
Voor nu lekker wat huiswerk gekregen. Ik denk dat we weer gewoon kunnen gaan lopen, en zo niet, dan weet ik dat ik altijd mag bellen.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Hope schreef:Wat een heerlijke avond hebben we gehad!
Aah, heerlijk dat je een fijne ervaring hebt gehad met een andere hond! Word er een beetje emo van...
Zo fijn om te lezen hoe jij je inzet voor Nelson. En ook fijn dat hij daarop goed reageert. En nu.....samen genieten en weer her oude vertrouwen in elkaar terug krijgen.....succes en veel plezier
Zo fijn om te lezen dat jullie samen een fijne avond hebben gehad! 
Klinkt echt super! Fijn!
Oh goed zeg! Wat FIJN voor jullie!
Wat fijn om te lezen !
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik schiet gewoon vol van je verslag.. Heerlijk hoor, deze ervaring! En je hebt wat handvatten van waar op alert te zijn in je begeleiding. Lekker dat je weer het vertrouwen voelt dat jullie op pad kunnen samen en te weten dat je zo nodig aan de bel kunt trekken!
Geniet lekker van & met je lieve kameraad!!!
Geniet lekker van & met je lieve kameraad!!!
-
sella
Breackstick werkt ook niet. Shay is maandag naar zijn strot gevlogen door een stafford en we konden voorkomen dat hij doorpakte, we hebben met tig man op die stafford gezeten en op shay om hem stil te laten liggen en die stafford niet te laten schudden en scheuren.Hope schreef:Nouja, of het effect had... Ik weet niet.
Schoppen of iets anders met geweld gaat in elk geval zeker niet helpen denk ik, dat vergroot alleen de agressie. Pepperspray (ik hoorde gisteren iemand die haarlak gebruikte) werkt echt totaaaaal averechts. Wurgen, of een breakstick gebruiken zijn de enige dingen die je kan doen denk ik.
Maar, vergis je niet. Dit soort honden laten echt niet makkelijk los. Ik had in mijn eentje gewoon niet genoeg kracht om de luchtpijp echt voldoende dicht te trekken, daarvoor waren twee mannen nodig. Maar ja, niets doen was ook geen optie en als je alleen bent moet je wat.
Ik heb wel gedacht, later, wat er gebeurd zou zijn met een breakstick. Je krijgt die kaak dan misschien wel open maar zo'n hond vliegt dat gewoon opnieuw aan. Zeker als je alleen bent gaat je dat dus niet echt helpen. Met een riem om de nek kan je in elk geval de hond onder controle houden als hij heeft losgelaten en voorkomen dat hij niet opnieuw vastpakt.
Ik zit eraan te denken om iets mee te nemen wat je als tourniquets kan gebruiken, want met je armen heb je simpelweg te weinig kracht. Heeft de hond in kwestie een ketting om word het wellicht iets makkelijker (leer rekt uit) maar in geval van nood is het denk ik wel het beste wat je kan doen. Als je tenminste niet in paniek raakt, en als dat gebeurd is dat niet raar. Binnen een tiende van een seconde van een heerlijk rustgevende wandeling naar je maatje op de grond zien liggen dat gilt voor zijn leven is genoeg om niet meer helder na te kunnen denken.
Maar als je in die ene seconde denkt: wat moet ik doen, ja, dan gebruikte ik toch weer mijn broeksriem. Je kan ook de riem van je hond nemen maar ik kreeg Nelson niet meer losgeknipt zonder zelf gebeten te worden.
Onze wandeling was niet fijn. Ik had een rondje zandweg gekozen zonder waakhonden achter hekken. Komen we halverwege een aangelijnde boxer tegen en was ik nog best blij dat Nelson het spannend leek te vinden maar best oké, krijgt meneer direct na het passeren enorme diarree. Toch spanning denk ik.
Noem mij gekke henkie, maar ik heb contact opgenomen met een GT. Ik wil geen fouten maken nu en zo snel mogelijk de rust en het plezier van wandelen terug. Wordt vervolgd dus.
Een emmer water erover en plop stafford liet meteen los. Er kwam ook een kennis met een old english bull langs en ik vroeg wanhopig heb jij een breackstick, neh werkt niet. emmer water wel.
- Charlie Angel
- Moderator
Wat fijn om te lezen zeg!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik heb altijd moeite met dit soort stellige uitspraken. Blijkbaar werkt zo'n breakstick vaak toch wel, als je de verhalen op internet leest. Zelfde als met pepperspray: veel nieuwsberichten op internet waarin de politie een aanvallende hond met pepperspray weet te stoppen. Maar ook berichten dat dat niet lukt, en dat ze de hond hebben moeten doodschieten. Hoe dan ook, het enige wat je kunt doen in zo'n situatie is alle middelen gebruiken die je tot je beschikking hebt, en hopen dat er iets bij zit dat werkt. Meteen roepen: 'werkt niet' is te kort door de bocht. Om jouw situatie hierboven te nemen: stel dat dit midden in het bos was gebeurd, waar had je dan zo snel een emmer water vandaan gehaald? Als je wel een breakstick had gehad, en geen emmer water, had je dan geen poging met die breakstick gedaan, onder het motto: ach, werkt toch niet? Welnee.sella schreef:Breackstick werkt ook niet. Shay is maandag naar zijn strot gevlogen door een stafford en we konden voorkomen dat hij doorpakte, we hebben met tig man op die stafford gezeten en op shay om hem stil te laten liggen en die stafford niet te laten schudden en scheuren.
Een emmer water erover en plop stafford liet meteen los. Er kwam ook een kennis met een old english bull langs en ik vroeg wanhopig heb jij een breackstick, neh werkt niet. emmer water wel.
-
Martine-Tom
Psies je handeld met wat je op dat moment hebt en kan.Anne in Duitsland schreef:Ik heb altijd moeite met dit soort stellige uitspraken. Blijkbaar werkt zo'n breakstick vaak toch wel, als je de verhalen op internet leest. Zelfde als met pepperspray: veel nieuwsberichten op internet waarin de politie een aanvallende hond met pepperspray weet te stoppen. Maar ook berichten dat dat niet lukt, en dat ze de hond hebben moeten doodschieten. Hoe dan ook, het enige wat je kunt doen in zo'n situatie is alle middelen gebruiken die je tot je beschikking hebt, en hopen dat er iets bij zit dat werkt. Meteen roepen: 'werkt niet' is te kort door de bocht. Om jouw situatie hierboven te nemen: stel dat dit midden in het bos was gebeurd, waar had je dan zo snel een emmer water vandaan gehaald? Als je wel een breakstick had gehad, en geen emmer water, had je dan geen poging met die breakstick gedaan, onder het motto: ach, werkt toch niet? Welnee.
Zo heb ik ooit een chi uit de bek van een hovawart gekregen door een metalen halsband tegen zn poten te gooien, daar schrok ie van en ontspande zn kaken net genoeg om de chi eruit te wrikken. Vervolgens een broekriem om zn nek geworpen en aan een bankje vastgezet. Op t moment dat t gebeurd heb je een paar sec om te handelen...en dat doe je dan naar beste wil en kunnen
- Border Bandit
- 5-sterren

Gefeliciteerd!
Ik ben zo trots op je!!
Je hebt het hartstikke goed gedaan en moet je eens kijken wat een knap resultaat!
Super meis!!
Dit geeft je weer zelfvertrouwen om het verder weer op te bouwen he!?
Veel succes, je KAN het!!
En lekker genieten van Nelson he!
Ik ben zo trots op je!!
Je hebt het hartstikke goed gedaan en moet je eens kijken wat een knap resultaat!
Super meis!!
Dit geeft je weer zelfvertrouwen om het verder weer op te bouwen he!?
Veel succes, je KAN het!!
En lekker genieten van Nelson he!
-
Lil
Volgens mij werkt een breakstick dus echt altijd mits je weet hoe je hem moet hanteren. ik weet dat dus niet, dus kans dat het mij niet lukt, maar dat ding moet volgens mij wel gewoon werken.