Nelson proudly presents. Update

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Nelson proudly presents. Update: weer in zkh

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Jantina schreef:Ahhhhhh meis meen je dat nou? Ik heb bij beiden iedere gelegenheid aangegrepen om te spieken hoor! Niet te streng zijn voor jezelf, als het zien van dat kleine wurmpje je kracht geeft, kijken dan! Niet overal te moeilijk over denken, jezelf ook wat gunnen hoor... Ik geloof dat de geestelijke gesteldheid van moeder ook van heeeel grote invloed is op de foetus, niet alleen de lichamelijke!
O maar als ze willen kijken of alles goed gaat maken we er gebruik van hoor. Maar het zegt ook niet altijd heel veel. Ben nu acht weken en alles ziet er echt heel erg goed uit. Dat is fijn en daar genieten we van maar het geeft geen garantie dat het ook goed blijft gaan. Elke echo geeft informatie en zou dus in theorie ook zorgen kunnen opleveren. Een tragere groei, een onregelmatige hartslag, een orgaan wat niet lekker groeit. Is nu allemaal niet aan de orde maar zou dat wel kunnen zijn. En wat dan?
Ik geloof dat geestelijke gesteldheid absoluut heel erg belangrijk is maar haal die niet uit een echo. Wel uit praten, schrijven, vragen stellen, mensen om me heen. Genieten blijven ook al zijn dat nu kleine dingen (een leuke foto die manlief stuurt, de zon buiten).

Ik zag op internet een thuis-echo geadverteerd. Kan je tussen 16 en 40 weken drie maal per dag zelf een echo maken voor de leuk. Ik krijg daar dan dus echt de kriebels van. Allemaal leuk en aardig maar in mijn ogen weten we gewoon echt nog te weinig van echo's. Ik weet ook niet of wij een 3-D pretecho gaan laten maken. Ja, dan zie je een baby... Hahaha, ik heb daar toch wat weinig mee geloof ik. Ik wordt liever blij verrast bij de geboorte.
Leontine
3-sterren
3-sterren

Bericht door Leontine »

Hoi we kennen elkaar niet naar lees vaak je verhalen zoals toen met de kittens! Mijn eet tip is probeer eens volgens de 5 elementen voeding te eten. Veel over te vinden op internet bv
http://www.5elementenvoeding.nl je lijf lijkt veel te koud, dan gooit het alles eruit. Warme gekookte voeding liefst biologisch en van de producten die er van het seizoen beschikbaar zijn. Niet ingevroren en niet uit magnetron. Geen dierlijke melkproducten behalve roomboter. Ik hoop dat het wat voor je doet. Succes

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Leontine schreef:Hoi we kennen elkaar niet naar lees vaak je verhalen zoals toen met de kittens! Mijn eet tip is probeer eens volgens de 5 elementen voeding te eten. Veel over te vinden op internet bv
http://www.5elementenvoeding.nl je lijf lijkt veel te koud, dan gooit het alles eruit. Warme gekookte voeding liefst biologisch en van de producten die er van het seizoen beschikbaar zijn. Niet ingevroren en niet uit magnetron. Geen dierlijke melkproducten behalve roomboter. Ik hoop dat het wat voor je doet. Succes

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Ik vind het echt superlief dat je meedenkt, maar iets anders dan nutridrink is gewoon echt geen optie.
Net mijn schoonouders een half uurtje op bezoek gehad en nu weer dood- en doodziek. Zelfs van water word ik hondsberoerd. Elke tien minuten een slok nutridrink, dat gaat. Lees: dan ben ik dusdanig misselijk dat ik 24/7 plat op mijn rug lig maar het blijft erin.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Gewoon lekker nog 7 maanden Nutridrink pakken en wie weet wel korter als die misselijkheid wat stopt. Ik begrij wat je zegt hoor met die echo's.
Onze neef en zijn vrouw wilden telknns niet weten wat het geslacht was van hun 2 kinderen en zich laten verrassen bij de geboorte. Ik kon me dat prima indenken :biggrin2:

Kan je een beetje slapen 's nachts?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Borke schreef:Gewoon lekker nog 7 maanden Nutridrink pakken en wie weet wel korter als die misselijkheid wat stopt. Ik begrij wat je zegt hoor met die echo's.
Onze neef en zijn vrouw wilden telknns niet weten wat het geslacht was van hun 2 kinderen en zich laten verrassen bij de geboorte. Ik kon me dat prima indenken :biggrin2:

Kan je een beetje slapen 's nachts?
Slapen gaat redelijk. Het is een drukke afdeling. Naast mij ligt een mevrouw met weeën en in de kamers naast mij liggen net bevallen moeders met kleine baby's die continu op alarm staan :biggrin2:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ah wat heerlijk dat je redelijk slaapt. Volgens mij is dat echt een prestatie in een ziekenhuis :)

Zelf heb ik nog nooit in een ziekenhuis gelegen, maar de verhalen die ik daar doorgaans over hoor zijn heel onrustig.

Hoe kom je zo de dag door?
Lil

Bericht door Lil »

Borke schreef:Ah wat heerlijk dat je redelijk slaapt. Volgens mij is dat echt een prestatie in een ziekenhuis :)

Zelf heb ik nog nooit in een ziekenhuis gelegen, maar de verhalen die ik daar doorgaans over hoor zijn heel onrustig.

Hoe kom je zo de dag door?
Denk dat het aan het ziekenhuis ligt? Ik kon er slapen en wat ik van familie meekreeg zij ook. Nu zijn hier eenpersoonskamers de regel, misschien dat dat enorm scheelt?
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Eenpersoonskamers een regel, wauw! Waar is dat?
Lil

Bericht door Lil »

Borke schreef:Eenpersoonskamers een regel, wauw! Waar is dat?
Sittard.

https://www.orbisconcern.nl/orbis-medis ... /uw-kamer/
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Mijn zusje is bevallen in het ziekenhuis van Weert. Daar lag ze op een 3 persoons kamer.
Alhoewel ze daar weer flink aan het verbouwen zijn. Zo is de entree en begane grond al flink veranderd. De ok's zijn ook helemaal vernieuwd en nu is de spoed/eerste hulp aan de beurt. Weet niet of jouw afdeling al vernieuwd is Hope. Ik ben daar 2 jaar geleden op die afdeling geweest.

Laatst stond er in hun nieuwsbrief dat je nu een verbeterd draadloos netwerk hebt in het SJG.

Wij krijgen regelmatig een soort krantje van SJG over wat er gebeurt, omdat wij in het "verzorgingsgebied" van het zkh in Weert liggen. Voor ons dorp is weert ook het dichtbijzijnde zkh. Ik ben daar een paar wkn terug nog geweest voor mijn gipspoot. En mijn pa komt er regelmatig. Dus zo'n krantje is dan leuk/handig om te weten wat er gebeurt.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Hope schreef:Ik vind het echt superlief dat je meedenkt, maar iets anders dan nutridrink is gewoon echt geen optie.
Net mijn schoonouders een half uurtje op bezoek gehad en nu weer dood- en doodziek. Zelfs van water word ik hondsberoerd. Elke tien minuten een slok nutridrink, dat gaat. Lees: dan ben ik dusdanig misselijk dat ik 24/7 plat op mijn rug lig maar het blijft erin.
Ja ik had het dan wel niet zo erg als jij maar er waren bij mij ook dagen dat niets erin bleef. Zo'n intens misselijk gevoel en als ik dan wat naar binnen had gewerkt en er kwam iemand binnen met een verkeerd luchtje op (eigenijk was elke geur verkeerd) dan was het niet meer tegen te houden. Ik weet niet zeker of het er mee te maken had maar bij mijn 1e twee zwangerschappen vielen die eerste maanden in lente zomer en het waren twee bloedhete zomers. Bij mijn derde vielen de eerste maanden in de winter en toen ging het toch een beetje beter. Dus misschien als de temperatuur daalt dat het voor jou ook ietsje dragelijker wordt! Ik hoop het zo voor je!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Mandarijn schreef:Mijn zusje is bevallen in het ziekenhuis van Weert. Daar lag ze op een 3 persoons kamer.
Alhoewel ze daar weer flink aan het verbouwen zijn. Zo is de entree en begane grond al flink veranderd. De ok's zijn ook helemaal vernieuwd en nu is de spoed/eerste hulp aan de beurt. Weet niet of jouw afdeling al vernieuwd is Hope. Ik ben daar 2 jaar geleden op die afdeling geweest.

Laatst stond er in hun nieuwsbrief dat je nu een verbeterd draadloos netwerk hebt in het SJG.

Wij krijgen regelmatig een soort krantje van SJG over wat er gebeurt, omdat wij in het "verzorgingsgebied" van het zkh in Weert liggen. Voor ons dorp is weert ook het dichtbijzijnde zkh. Ik ben daar een paar wkn terug nog geweest voor mijn gipspoot. En mijn pa komt er regelmatig. Dus zo'n krantje is dan leuk/handig om te weten wat er gebeurt.

Nou, neeeuuuhhhj, de afdeling is niet vernieuwd ::) ;D
Ik lig op een kamer zonder tv. Eigenlijk 3-persoons maar daar hebben ze een bed tussenuit gehaald. Het is een soort gedeelde kamer, met 4 vrouwen (waarvan de meeste met baby) delen we een toilet en een douche. De douche is zo groot dat je er niet in kan aankleden. En hij blijft niet warm, word steeds heel koud.
Maar goed, het is geen hotel. Het eten is prima en de zorg is gewoon echt heel erg goed.

Dit is niet bepaald mijn eerste keer in het ziekenhuis ::)
Ik denk dat ik de 25 keer wel ga aantikken nu. Ik heb al veel gezien, kinderafdeling, intensive care, eenpersoonskamers, gemengde afdeling met een 6-persoonskamer en alles daartussen. Ik heb daar geen moeite mee, iedereen wil beter worden. Slapen kan ik vrij makkelijk maar hier is het met de kleintjes gewoon echt heel druk. En natuurlijk ook veel visite over de vloer. Partners, kinderen en opa's en oma's hebben geen bezoekuur maar zijn de hele dag welkom. Leuk als je bevallen bent, minder als je zo strontziek bent als ik. Maar ook hier is het weer heel simpel: als je zelf bevallen bent vind je het ook fijn.

Netwerk werkt prima en ik heb de tablet mee. Beetje internetten, beetje Spotify luisteren en verder heb ik ook niet veel zin om wat te doen. Lezen gaat niet, daarvan word ik ziek.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Hope schreef:Nou, neeeuuuhhhj, de afdeling is niet vernieuwd ::) ;D
Ik lig op een kamer zonder tv. Eigenlijk 3-persoons maar daar hebben ze een bed tussenuit gehaald. Het is een soort gedeelde kamer, met 4 vrouwen (waarvan de meeste met baby) delen we een toilet en een douche. De douche is zo groot dat je er niet in kan aankleden. En hij blijft niet warm, word steeds heel koud.
Maar goed, het is geen hotel. Het eten is prima en de zorg is gewoon echt heel erg goed.

Dit is niet bepaald mijn eerste keer in het ziekenhuis ::)
Ik denk dat ik de 25 keer wel ga aantikken nu. Ik heb al veel gezien, kinderafdeling, intensive care, eenpersoonskamers, gemengde afdeling met een 6-persoonskamer en alles daartussen. Ik heb daar geen moeite mee, iedereen wil beter worden. Slapen kan ik vrij makkelijk maar hier is het met de kleintjes gewoon echt heel druk. En natuurlijk ook veel visite over de vloer. Partners, kinderen en opa's en oma's hebben geen bezoekuur maar zijn de hele dag welkom. Leuk als je bevallen bent, minder als je zo strontziek bent als ik. Maar ook hier is het weer heel simpel: als je zelf bevallen bent vind je het ook fijn.

Netwerk werkt prima en ik heb de tablet mee. Beetje internetten, beetje Spotify luisteren en verder heb ik ook niet veel zin om wat te doen. Lezen gaat niet, daarvan word ik ziek.
Dan is er niet veel veranderd sinds ik daar ben geweest. Hopelijk gebeurt dat snel.

Blijkbaar hoef je je nu niet meer aan het bezoek uur te houden. Wat vervelend voor je. Mijn pa heeft op de IC gelegen en daar had je ruimere tijden. Toen mijn zusje bevallen was. Mocht haar vriend wel komen buiten de tijd, maar werd er gevraagd aan de familie en vrienden om op het bezoek uur te komen om zo rust aan het en op de afdeling te hebben.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hope schreef:Jeahj! Vandaag heb ik nog een licht infuus, dat wil zeggen: nog 1 liter op 24 uur.
Morgen mag die eruit en dan mag ik als het zo blijft gaan zondagavond of maandag naar huis.

Leven op enkel nutridrink gaat goed. Of in die zin: het blijft er in. Aan de misselijkheid is niets te doen.
Sondevoeding of tpv gaat dat ook niet oplossen. De misselijkheid komt vanuit het zwangerschapshormoon en tja, dat blijft.
Er is vanmorgen gevraagd of ik door wil gaan met de zwangerschap. Er zijn vrouwen die actief abortus plegen als ze zo intens ziek zijn. Mijn gezondheid is niet direct in gevaar en mocht ik toch nog meer gaan afvallen krijg ik tpv (voeding direct in het bloed). Afbreken gaan we niet doen, doorbikkelen wél.

Het is zwaar en ik begrijp de vraag van de gynaecoloog dan ook echt. Ik lig 24 uur per dag plat. Mijn man is de enige die ik aan bezoek wil hebben en ik ben de gehele dag gewoon echt heel erg ziek. Maar goed, we zitten nu in week acht. Vanavond een echo om te kijken of de kleine het goed doet en daar heb ik wel zin in. Het geeft toch weer even een beetje lucht, je weet weer waarom je dit ook alweer doet.
Toch snap ik met de beste wil van de wereld niet hoe ze zoiets kunnen vragen in zo'n gelovig ziekenhuis :-\ . En ja, ik weet hoe erg het is om zo ziek te zijn, mijn "bijna dochter" heeft weken in het ziekenhuis gelegen toen zij zwanger was, zo ziek als een hond. Maar ik vind het toch behoorlijk... kweet niet, ongepast om zoiets te suggereren.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Lizzy schreef:Toch snap ik met de beste wil van de wereld niet hoe ze zoiets kunnen vragen in zo'n gelovig ziekenhuis :-\ . En ja, ik weet hoe erg het is om zo ziek te zijn, mijn "bijna dochter" heeft weken in het ziekenhuis gelegen toen zij zwanger was, zo ziek als een hond. Maar ik vind het toch behoorlijk... kweet niet, ongepast om zoiets te suggereren.
Ik zou niet weten wat daar verkeerd aan is, zolang het neutraal gevraagd wordt. Ik vind het belangrijk dat mensen weten dat ze de optie hebben, zodat ze zelf een beslissing kunnen maken.

Plaats reactie