O maar als ze willen kijken of alles goed gaat maken we er gebruik van hoor. Maar het zegt ook niet altijd heel veel. Ben nu acht weken en alles ziet er echt heel erg goed uit. Dat is fijn en daar genieten we van maar het geeft geen garantie dat het ook goed blijft gaan. Elke echo geeft informatie en zou dus in theorie ook zorgen kunnen opleveren. Een tragere groei, een onregelmatige hartslag, een orgaan wat niet lekker groeit. Is nu allemaal niet aan de orde maar zou dat wel kunnen zijn. En wat dan?Jantina schreef:Ahhhhhh meis meen je dat nou? Ik heb bij beiden iedere gelegenheid aangegrepen om te spieken hoor! Niet te streng zijn voor jezelf, als het zien van dat kleine wurmpje je kracht geeft, kijken dan! Niet overal te moeilijk over denken, jezelf ook wat gunnen hoor... Ik geloof dat de geestelijke gesteldheid van moeder ook van heeeel grote invloed is op de foetus, niet alleen de lichamelijke!
Ik geloof dat geestelijke gesteldheid absoluut heel erg belangrijk is maar haal die niet uit een echo. Wel uit praten, schrijven, vragen stellen, mensen om me heen. Genieten blijven ook al zijn dat nu kleine dingen (een leuke foto die manlief stuurt, de zon buiten).
Ik zag op internet een thuis-echo geadverteerd. Kan je tussen 16 en 40 weken drie maal per dag zelf een echo maken voor de leuk. Ik krijg daar dan dus echt de kriebels van. Allemaal leuk en aardig maar in mijn ogen weten we gewoon echt nog te weinig van echo's. Ik weet ook niet of wij een 3-D pretecho gaan laten maken. Ja, dan zie je een baby... Hahaha, ik heb daar toch wat weinig mee geloof ik. Ik wordt liever blij verrast bij de geboorte.