Daantje is aangevallen door een ontsnapte Sarplaninac
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Daantje is aangevallen door een ontsnapte Sarplaninac
Goedemorgen iedereen,
Allereerst: Wat een verschrikkelijk verhaal! Arme Daan, Ik hoop dat ze snel helemaal de oude is.
Normaal betaald de verzekering altijd (ook al is het de persoon haar eigen fout door nalatigheid) maar moet de eigenares dan alles aan de verzekering terugbetalen.
Dan de discussie gevaarlijke hond vs niet gevaarlijke hond. Ik zelf heb een engelse bulldog (de liefste hond in heel de wereld) en bulldogs staan op de lijst van... juist gevaarlijke honden.
Op de losloopweide ken ik 2 super lieve bull terriërs en toch is er over laatst een klein hondje door een bull terriër (1tje die nog nooit op de losloopweide zat) vastgegrepen en ernstig gewond.
Ik wil maar zeggen, het ras zegt niet alles. Ik ken ook verschillende lieve staffords (volwassen!) die mooi samenspelen. Ik ken ook verschillende staffords die totaal niet los kunnen want die alles aanvallen dat beweegt.
Mijn bulldog heeft nog nooit iemand aangevallen maar is zelf al wel 3x de dupe geweest. De laatste keer was laatste maandag door een Mechelse herder van 7 maand (toch al een groot geval). Ik heb een knauw in mijn been gekregen bij het verdedigen van mijn hond. Deze zelfde hond had echter vroeger wel al met mijn hond samengespeeld zonder problemen. is de Mechelse herder dan gevaarlijk? Nee, hij was zelf de de dag ervoor gebeten geweest wat hem waarschijnlijk nerveus maakte en ja Mechelse herders zijn gekend voor hun angst-agressie. Zijn baasje heeft hem goed gecorrigeerd en dit is voldoende voor me. Gelukkig waren zowel Nero als ik niet ernstig gewond.
het ligt ook meestal aan de baasjes die hun hond niet goed genoeg kennen of onverantwoord zijn. Baasjes die de zogenaamde gevaarlijke honden nemen zonder zich in te lezen in het ras en niet echt de alpha positie kunnen innemen waardoor de hond zich genoodzaakt voelt dit te doen...
Allereerst: Wat een verschrikkelijk verhaal! Arme Daan, Ik hoop dat ze snel helemaal de oude is.
Normaal betaald de verzekering altijd (ook al is het de persoon haar eigen fout door nalatigheid) maar moet de eigenares dan alles aan de verzekering terugbetalen.
Dan de discussie gevaarlijke hond vs niet gevaarlijke hond. Ik zelf heb een engelse bulldog (de liefste hond in heel de wereld) en bulldogs staan op de lijst van... juist gevaarlijke honden.
Op de losloopweide ken ik 2 super lieve bull terriërs en toch is er over laatst een klein hondje door een bull terriër (1tje die nog nooit op de losloopweide zat) vastgegrepen en ernstig gewond.
Ik wil maar zeggen, het ras zegt niet alles. Ik ken ook verschillende lieve staffords (volwassen!) die mooi samenspelen. Ik ken ook verschillende staffords die totaal niet los kunnen want die alles aanvallen dat beweegt.
Mijn bulldog heeft nog nooit iemand aangevallen maar is zelf al wel 3x de dupe geweest. De laatste keer was laatste maandag door een Mechelse herder van 7 maand (toch al een groot geval). Ik heb een knauw in mijn been gekregen bij het verdedigen van mijn hond. Deze zelfde hond had echter vroeger wel al met mijn hond samengespeeld zonder problemen. is de Mechelse herder dan gevaarlijk? Nee, hij was zelf de de dag ervoor gebeten geweest wat hem waarschijnlijk nerveus maakte en ja Mechelse herders zijn gekend voor hun angst-agressie. Zijn baasje heeft hem goed gecorrigeerd en dit is voldoende voor me. Gelukkig waren zowel Nero als ik niet ernstig gewond.
het ligt ook meestal aan de baasjes die hun hond niet goed genoeg kennen of onverantwoord zijn. Baasjes die de zogenaamde gevaarlijke honden nemen zonder zich in te lezen in het ras en niet echt de alpha positie kunnen innemen waardoor de hond zich genoodzaakt voelt dit te doen...
-
Lil
Het ras zeer goed kennende vind ik dit levensgevaarlijk. Angst flink corrigeren, nog meer angst is nog meer agressie en dan is een mechel echt leip...topaaz schreef:Goedemorgen iedereen,
Angst kun je heel goed verminderen maar niet door correcties!
Hallo,Lil schreef:Het ras zeer goed kennende vind ik dit levensgevaarlijk. Angst flink corrigeren, nog meer angst is nog meer agressie en dan is een mechel echt leip...
Angst kun je heel goed verminderen maar niet door correcties!
hangt er van af hoe je corrigeert natuurlijk... het is niet dat de hond geslagen werd of er tegen geroepen...Hond is op de grond gelegd en rustig daar gehouden tot hij zich overgaf en helemaal ontspande...
topaaz schreef:Hallo,
hangt er van af hoe je corrigeert natuurlijk... het is niet dat de hond geslagen werd of er tegen geroepen...Hond is op de grond gelegd en rustig daar gehouden tot hij zich overgaf en helemaal ontspande...
O ja echt super hoor die corigatie, gaat helemaal goed komen
Ik vind het ook altijd heel fijn om als ik bang ben iemand te hebben die mijn overheerst en mijn op een plek vast pint tot ik rustig ben, zo veel beter dan iemand die zorgd dat het genen waar ik bang voor ben weg gaat of zorgd dat ik uit de situatie waar ik bang in ben weg gehaald word
Als ik dat ben mijn super mietje chihuahua had gedaan dan had ik nu een zwaar getraumatiseerden hond die mij voor geen meter vertrouwde inplaats van een hondje die anderen honden negeerd en als die bang is mijn hulp vraagd inplaats het zelf op te lossen.
Ik weet niet of je het beseft maar dat "ontspannen" is een overlevings strategie, dieren doen dat niet voor hun lol echt niet.
Er is ook geen bal ontspannen aan, het lijkt alleen zo.
Als een dier bang is en hij kan niet vluchten of vechten zal hij verstijven, verstijven leid tot een soort van trans waarin het dier over het algemeen nog maar zeer weinig van hun omgeving of situatie mee krijgen.
Dit is om de pijn van het dood gaan te verzachten, maar hier leerd een dier zeer weinig van behalven dan dat als hij bang is hem nog meer angst word aangedaan.
Dit soort trans is heel erg goed te zien bij prooidieren zo als een konijn die je op zijn rug legd en die dan zo blijft liggen, niks leuks of grappig aan simpel een dier die toe geeft aan dood gaan.
-
Martine-Tom
Mijn god....ja dat is echt een super ideetopaaz schreef:Hallo,
Lang leven Cesar Milan
Ik vind het heel vreemd dat je alle honden als even gevaarlijk ziet. Alsof er geen verschil zit in ons overbuur-hondje, een vriendelijk sociaal jack russeltje, of de rottweiler van 2 flats verderop die zo ongeveer over het balkonhek heen komt van agressie bij elke hond die door de straat loopt en die als hij losloopt andere honden zeer agressief benadert. Of de pittbul van verderop die enkel en alleen maar MOORD in zijn hoofd heeft. Zelfs al zou de lieve jack russel een keer wat doen, dat heeft nooit hetzelfde effect als wanneer die pitt of rotweiler een keer de kans krijgtmfrodo quin schreef:Ik zie een hond die nog nooit eerder wat gedaan heeft en daarom gewoon losloopt met andere honden niet als minder gevaarlijk dan een hond van wie je weet dat hij gevaarlijk is en dus ook de gepaste voorzorgsmaatregelen neemt. Ik ben als ik op straat loop ook niet bang voor de mensen die in de gevangenis zitten, maar voor diegene die er niet inzitten.
Ik begrijp je argument wel, de honden waar we het over hebben zijn ook echt gevaarlijk en daar een geschikte thuis voor vinden of bieden is niet evident. Je kan ze niet bij mensen huisvesten die besluiten dat die ene keer zonder muilkorf en dubbel aangelijnd de straat op best kan. Wat doe je dan met honden met een sterk ontwikkeld jachtinstinct, ook massaal inslapen? Ja massaal, want er zijn er heel veel die als ze de kans zouden krijgen om een kat, konijn,... dood te bijten het ook zouden doen.
En het doodbijten van een konijn, ik vind dat erg. Heel erg! Daarom loopt Oscar nooit los, tenzij omheind of net brede sloten ed. Maar het gevolg van een konijn doodbijten is toch echt niet te vergelijken met een aanval zoals op Daantje of een kind. Dat is appels met peren vergelijken.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Vannacht om 2 uur wakker geworden van dat Daantje aan haar wonden poogde te krabben. Lang leve m'n 'moedrinstinct': ik slaap (ongewild!) door de luidste wekkers heen, maar als m'n maatje een piepklein geluidje maakt wat 'niet oke' is, dan zit ik zo recht op.. IJsberen of zachtjes neusfluiten als er eentje diarree heeft, terwijl zij beneden zijn en ik boven slaap (met de deuren open, dat wel) of nu geluiden als zichzelf krabben (maar sinds donderdag slaap ik op een matrasje in de woonkamer) daar wordt ik wél wakker van.
Enfin, de gelegenheid benut voor een extra keertje spoelen (dus moest Jip ook een plas, want als je op die leeftijd wakker wordt, dan moet je..). Wat een nachten..
Net weer bij de dierenarts geweest voor controle. De wond boven de heupkop wordt rustig en daar komt een korst op, die mag gaan sluiten. De overige wonden lijken goed te reageren op het 2e lijn antibioticum Clavubactin (en het spoelmiddel fysiologisch zout, voeg ik daar aan toe, maar de dierenarts zag me liever spoelen met desinfectiemiddel als Hibisept).
Ze kon helaas niet vast stellen of de pockets tgv de ontsteking ook onder de drain zijn gegroeid: het gat van een drain - legde dokter Schols mij maandagavond uit - moet helemaal aan het eind van de pocket zitten, omdat anders de troep onderin blijkt hangen in plaats van er daar uit te kunnen lopen. Dus als de pockets groter worden tgv ontsteking, dan kan dat maken dat er een nieuw gat gemaakt moet worden om de troep er uit te kunnen laten komen.
Maar goed, mijn indruk dat we verbetering bereiken sinds de wijzigingen die we maandag hebben ingezet zijn bevestigd. De vlag kan nog niet uit, de ontsteking is (natuurlijk) nog niet weg, maar zoals het nu gaat heb ik hoop dat we het langs deze weg gaan redden. Maar goed, dat dacht ik zaterdag ook nog en zondag ging het mis, dus 'k ben voorzichtig positief.
De ingezette kweek heeft niets opgeleverd. De arts denkt dat die dus niet goed is ingezet. We weten dus nu daaruit niets (maar kost wel pakweg 50 euro..). De verbetering duidt op dat dit het juist AB is, maar hoe is het nou mogelijk die kweek verkeerd in te zetten? Dat daar uit komt dat er geen bacteriën zijn (dat is dus onmogelijk, zei ook de arts, want dan heb je geen enorme ontsteking natuurlijk!) En stel dat het niet verbeterde, dan hadden we weer 2 dagen verlies, want moest nu een nieuwe kweek ingezet worden, duurt weer 48 uur, voor we wisten welke AB wél.. Dat is iets anders waar ik me over verwonder: het duurde 48n uur, maar die zijn nog niet om, hoe kan dan nu al gezegd worden dat er geen resultaat uit is gekomen??
Oef, hoewel de uitkomst niet van belang lijkt, ben ik toch erg geschrokken van dat je zo maar 2 dgn. voor niks kunt wachten op een test resultaat. Stel dat de ontsteking toch blijft door zeuren, dan zou de uitkomst toch wel verschrikkelijk waardevol zijn!!!
Net gebeld naar de kliniek met de vraag voor de arts of er wel lang genoeg gewacht is, omdat die 48 uur nog helemaal niet voorbij zijn. De assistente wist het allemaal niet (of houdt zich er buiten..??) maar zou straks die vraag/suggestie door geven.
Enfin, de gelegenheid benut voor een extra keertje spoelen (dus moest Jip ook een plas, want als je op die leeftijd wakker wordt, dan moet je..). Wat een nachten..
Net weer bij de dierenarts geweest voor controle. De wond boven de heupkop wordt rustig en daar komt een korst op, die mag gaan sluiten. De overige wonden lijken goed te reageren op het 2e lijn antibioticum Clavubactin (en het spoelmiddel fysiologisch zout, voeg ik daar aan toe, maar de dierenarts zag me liever spoelen met desinfectiemiddel als Hibisept).
Ze kon helaas niet vast stellen of de pockets tgv de ontsteking ook onder de drain zijn gegroeid: het gat van een drain - legde dokter Schols mij maandagavond uit - moet helemaal aan het eind van de pocket zitten, omdat anders de troep onderin blijkt hangen in plaats van er daar uit te kunnen lopen. Dus als de pockets groter worden tgv ontsteking, dan kan dat maken dat er een nieuw gat gemaakt moet worden om de troep er uit te kunnen laten komen.
Maar goed, mijn indruk dat we verbetering bereiken sinds de wijzigingen die we maandag hebben ingezet zijn bevestigd. De vlag kan nog niet uit, de ontsteking is (natuurlijk) nog niet weg, maar zoals het nu gaat heb ik hoop dat we het langs deze weg gaan redden. Maar goed, dat dacht ik zaterdag ook nog en zondag ging het mis, dus 'k ben voorzichtig positief.
De ingezette kweek heeft niets opgeleverd. De arts denkt dat die dus niet goed is ingezet. We weten dus nu daaruit niets (maar kost wel pakweg 50 euro..). De verbetering duidt op dat dit het juist AB is, maar hoe is het nou mogelijk die kweek verkeerd in te zetten? Dat daar uit komt dat er geen bacteriën zijn (dat is dus onmogelijk, zei ook de arts, want dan heb je geen enorme ontsteking natuurlijk!) En stel dat het niet verbeterde, dan hadden we weer 2 dagen verlies, want moest nu een nieuwe kweek ingezet worden, duurt weer 48 uur, voor we wisten welke AB wél.. Dat is iets anders waar ik me over verwonder: het duurde 48n uur, maar die zijn nog niet om, hoe kan dan nu al gezegd worden dat er geen resultaat uit is gekomen??
Oef, hoewel de uitkomst niet van belang lijkt, ben ik toch erg geschrokken van dat je zo maar 2 dgn. voor niks kunt wachten op een test resultaat. Stel dat de ontsteking toch blijft door zeuren, dan zou de uitkomst toch wel verschrikkelijk waardevol zijn!!!
Net gebeld naar de kliniek met de vraag voor de arts of er wel lang genoeg gewacht is, omdat die 48 uur nog helemaal niet voorbij zijn. De assistente wist het allemaal niet (of houdt zich er buiten..??) maar zou straks die vraag/suggestie door geven.
-
frodo quin
- 5-sterren

Neen, dat bedoel ik helemaal niet, maar ik zie een hond die achter hoge stevige hekken zit waar die niet uit kan niet als gevaarlijker dan eentje die los loopt. Idem met een hond met een degelijke muilkorf om die zowel met een tuig als een halsband aangelijnd is en een loslopende hond. Als je de gepaste veiligheidsmaatregelen treft (afhankelijk van het individu) haal je imo het risico weg. En ja, het is niet compleet onmogelijk dat beide lijnen het begeven en de muilkorf ook nog eens stuk gaat, maar is het meer onwaarschijnlijk dan dat een lieve hond eens niet zo lief is?Kaela schreef:Ik vind het heel vreemd dat je alle honden als even gevaarlijk ziet. Alsof er geen verschil zit in ons overbuur-hondje, een vriendelijk sociaal jack russeltje, of de rottweiler van 2 flats verderop die zo ongeveer over het balkonhek heen komt van agressie bij elke hond die door de straat loopt en die als hij losloopt andere honden zeer agressief benadert. Of de pittbul van verderop die enkel en alleen maar MOORD in zijn hoofd heeft. Zelfs al zou de lieve jack russel een keer wat doen, dat heeft nooit hetzelfde effect als wanneer die pitt of rotweiler een keer de kans krijgtm
En het doodbijten van een konijn, ik vind dat erg. Heel erg! Daarom loopt Oscar nooit los, tenzij omheind of net brede sloten ed. Maar het gevolg van een konijn doodbijten is toch echt niet te vergelijken met een aanval zoals op Daantje of een kind. Dat is appels met peren vergelijken.
Waarom is het minder erg als een hond mijn kat doodbijt dan wanneer die hond mijn hond doodbijt? Ik ben het daar dus absoluut niet mee eens, maar misschien begrijp ik je wel verkeerd.
Klinkt toch allemaal hoopvol voor DaantjeParelridder schreef:Vannacht om 2 uur wakker geworden van dat Daantje aan haar wonden poogde te krabben. Lang leve m'n 'moedrinstinct': ik slaap (ongewild!) door de luidste wekkers heen, maar als m'n maatje een piepklein geluidje maakt wat 'niet oke' is, dan zit ik zo recht op.. IJsberen of zachtjes neusfluiten als er eentje diarree heeft, terwijl zij beneden zijn en ik boven slaap (met de deuren open, dat wel) of nu geluiden als zichzelf krabben (maar sinds donderdag slaap ik op een matrasje in de woonkamer) daar wordt ik wél wakker van.
Hoelang je iets op kweek moet zetten hangt af van de apparatuur die gebruikt wordt. Er moeten wel genoeg bacterien groeien om ze fatsoenlijk te kunnen detecteren.
(Nou zijn er machines die het ook in 2 uur kunnen inmiddels maar die zullen niet voor dieren ingezet worden, ook niet altijd voor mensen (heb in een grijs verleden eraan gewerkt)
Misschien dat die 48 uur een max tijd is, afhankelijk van personele bezetting. Maar hoe dan ook dat er niks gevonden is, is dan natuurlijk zeer raar want ifecties heeft ze duidelijk wel. Misschien niet op de juiste gezocht? Maar goed de AB lijkt in ieder geval te werken is nu wel even het belangrijkst.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Het verbaasd me niets, maar ik heb er tegelijkertijd geen woorden voor. ze trekt haar handen er vanaf: de verzekering bepaald of/wat er vergoed wordt. Nee, mooier nog, die gaan 'hun belangen behartigen'. Hee??? Hoe kun je in godsnaam praten over je EIGEN belangen daar waar je anderen ernstig beschadigd hebt?!!
Geachte heer Lammers,
Wij hebben uw mails ontvangen en deze bij onze verzekeraar Univé neergelegd, welke vanaf dit moment onze belangen verder zullen behartigen.
Zij zullen contact met u op gaan nemen en het verder met u afhandelen. Ons contactpersoon is:
XXXXXX
Te bereiken middels mail onder: XXXXXX, onder vermelding van schadenummer: XXXXXXX
Ook wij vinden het verschrikkelijk wat er is gebeurd (zoals eerder aangegeven), zouden het graag terug willen draaien. Wij hopen echt van harte dat Daantje spoedig en goed zal herstellen en wensen haar en uw dochter het aller, aller beste toe.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Geachte heer Lammers,
Wij hebben uw mails ontvangen en deze bij onze verzekeraar Univé neergelegd, welke vanaf dit moment onze belangen verder zullen behartigen.
Zij zullen contact met u op gaan nemen en het verder met u afhandelen. Ons contactpersoon is:
XXXXXX
Te bereiken middels mail onder: XXXXXX, onder vermelding van schadenummer: XXXXXXX
Ook wij vinden het verschrikkelijk wat er is gebeurd (zoals eerder aangegeven), zouden het graag terug willen draaien. Wij hopen echt van harte dat Daantje spoedig en goed zal herstellen en wensen haar en uw dochter het aller, aller beste toe.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Goh, over geloofwaardigheid gesproken:
De eigenaar biedt via haar praktijk aan (potentiële) klanten telepathisch contact aan met hun huisdier, zowel op afstand als ter plaatse en stuurt dan (telepathisch) een healingbehandeling. Het succes er van is twijfelachtig zou ik zeggen, als ik zo kijk naar wat de eigen hond n.a.v. trauma zou doen.
En betalen, daar begrijpt ze toch werkelijk best e.e.a. van, want ze vraagt cliënten eigenlijk hetzelfde als ik haar vroeg t.a.v. de schade: direct betalen na iedere individuele sessie. Bij haar contant in euro’s, ik vroeg het over te maken zodat ze meteen betaalbewijs had. Contant in euro's betalen aan je hulpverlener, direct na een sessie..
Zoals de waard is..??
De eigenaar biedt via haar praktijk aan (potentiële) klanten telepathisch contact aan met hun huisdier, zowel op afstand als ter plaatse en stuurt dan (telepathisch) een healingbehandeling. Het succes er van is twijfelachtig zou ik zeggen, als ik zo kijk naar wat de eigen hond n.a.v. trauma zou doen.
En betalen, daar begrijpt ze toch werkelijk best e.e.a. van, want ze vraagt cliënten eigenlijk hetzelfde als ik haar vroeg t.a.v. de schade: direct betalen na iedere individuele sessie. Bij haar contant in euro’s, ik vroeg het over te maken zodat ze meteen betaalbewijs had. Contant in euro's betalen aan je hulpverlener, direct na een sessie..
Dit is een heel 'nette' manier om te zeggen: lekker puh, wij gaan niets betalen...
de verzekeraar gaat nu bij alle rekeningen vragen of het wel écht nodig was en zal dan met argumenten komen waarom het toch niet zo was... en dat de hond er toch zeker niets aan kon doen etc etc...
ben bang dat je toch aangifte moet gaan doen en het een civiele zaak gaat worden
Het zou zo fijn zijn als mensen eens deden wat ze zeggen/beloven!
Maar die mevrouw dacht zeker dat de rekening een gewoon consult bij de dierenarts zou zijn en een beetje pijnstillers (sarcasme uit)
de verzekeraar gaat nu bij alle rekeningen vragen of het wel écht nodig was en zal dan met argumenten komen waarom het toch niet zo was... en dat de hond er toch zeker niets aan kon doen etc etc...
ben bang dat je toch aangifte moet gaan doen en het een civiele zaak gaat worden
Het zou zo fijn zijn als mensen eens deden wat ze zeggen/beloven!
Maar die mevrouw dacht zeker dat de rekening een gewoon consult bij de dierenarts zou zijn en een beetje pijnstillers (sarcasme uit)
Het spijt me maar ik lees dat zo helemaal niet. Het is in mijn ogen een normale manier om uit te drukken dat zij dit over hebben gedragen aan de verzekering. En verder schrijven ze erbij dat ze het heel erg vinden. Ik krijg hier helemaal niet het gevoel van dat ze het kwaad bedoelen....
Lees hetzelfde als Lizzy, niks onaardigs