Vloer reinigen- wat gebruiken jullie?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Vloer reinigen- wat gebruiken jullie?
Een heel klein laagje zodat de spons wel in het water staat maar niet helemaal onder gedompeld.
Ik zet 'm altijd wel droog weg. Al een jaar of............. vijf. Ik vind het op de een of andere manier een beetje viezig om 'm in water achter te laten. Dus ik zet 'm droog weg in de emmer. Maar ach, ik dweil eigenlijk iedere dag dus dan is ie weer nat.
Hee, fijn dat ie bevalt
Hee, fijn dat ie bevalt
Dat was dus precies mijn gedachte. Ik vind het ook niet erg hygiënisch dat hij in het water staat.Lizzy schreef:Ik zet 'm altijd wel droog weg. Al een jaar of............. vijf. Ik vind het op de een of andere manier een beetje viezig om 'm in water achter te laten. Dus ik zet 'm droog weg in de emmer. Maar ach, ik dweil eigenlijk iedere dag dus dan is ie weer nat.
Hee, fijn dat ie bevalt
Maar hij droogt dan niet uit?
Ik gooi 'm in de emmer met sop (de dag erop) en laat 'm eerst even een paar minuten staan. Dan is ie weer zacht en doorweekt. Als de spons nieuw is duurt dit iets langer.Hope schreef:Dat was dus precies mijn gedachte. Ik vind het ook niet erg hygiënisch dat hij in het water staat.
Maar hij droogt dan niet uit?
Ik ben ook zo blij met dat ding. Dweilen word nog leuk.
Ik zet hem droog weg.
Ik zet hem droog weg.
-
Lil
Borke schreef:Vandaag met mijn nieuwe Philips aqua mop met een drupje sop in het reservoir gezogen en tegelijk gedweild. Fantastisch! Ik kwam na een stortbui thuis et Sofi, hele grond vies. Even met de aqua mop er overheen, in no-time klaar terwijl Leo aan het koken was.
Wat een heerlijk ding zeg
Het is een geweldig ding! Nog nooit zo vaak gedweild en gezogen.
Ik zet hem ook droog weg. Kwestie van even in warm water zetten en hij doet het weer als een zonnetje. Nat wegzetten heb ik een paar keer gedaan, maar ik vond en vind het smerig.
Mij stond trouwens bij dat de spons ging stinken van alsmaar in water staan. Hoe schoon dat ik 'm ook uitgespoeld had. En daar heb ik dus geen last meer van. Overigens is deze spons die ik er nu op heb zitten vier jaar oud
. Ik zeg "tijd voor een nieuwe". Hij doet het trouwens nog steeds goed.... Ongelofelijk he? Nou heb ik natuurlijk ook een vloertje van niks om te dweilen 
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Hij is binnengekomenHope schreef:Vandaag heb ik voor het eerst de Magic-Mop gebruikt. Wat een ideaal ding!
Hij kwam gisteren binnen en ik heb hem eerst netjes een nacht in het water gezet. Er zat bij mij een emmer bij waar hij mooi in paste.
Eigenlijk had ik eerst willen stofzuigen. Boven bij de katten heb ik dat ook nog gedaan, totdat ik de stofzuigerslang in de emmer water liet vallen die klaarstond om de mop uit te proberen. De stofzuiger stond aan en was daarna niet meer geschikt om nog verder mee te stofzuigen![]()
Maar, geen nood, de Magic-Mop heeft keurig werk afgeleverd in het hele huis zonder eerst gestofzuigd te hebben. Ik vind het ook echt ideaal dat de vloer niet zo nat blijft als eerder. Ik denk dat ik hem vaak zal gebruiken!
Hoeveel water hebben jullie in de emmer na gebruik? Je moet hem niet droog weghangen, toch?
Fijn dat ie goed bevalt!
Ja, ik was er wel even bang voor hoor. Zomaar wat overmaken zonder echt fatsoenlijke betaalgegevens (er stond écht alleen een rekeningnummer in de mail) en ik heb niets meer gehoord daarna. Niet dat de betaling geslaagd was, niet dat het pakket verzonden was, niets. Maar ineens was hij er!Eef+doggies schreef:Hij is binnengekomen![]()
![]()
Fijn dat ie goed bevalt!
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Iets meer informatie na een bestelling zou niet verkeerd zijnHope schreef:Ja, ik was er wel even bang voor hoor. Zomaar wat overmaken zonder echt fatsoenlijke betaalgegevens (er stond écht alleen een rekeningnummer in de mail) en ik heb niets meer gehoord daarna. Niet dat de betaling geslaagd was, niet dat het pakket verzonden was, niets. Maar ineens was hij er!
Droogt de vloer ook streepvrij op met de magic mop?
Ik heb nu nog een simpele vloerwisser en op natuurstenen plavuizen ging dat prima, maar op laminaat krijg ik heel veel strepen
Hier geprobeerd op een houten vloer, laminaat en ruwe tegels. Geen streep te bekennen!Eef+doggies schreef:Iets meer informatie na een bestelling zou niet verkeerd zijn![]()
Droogt de vloer ook streepvrij op met de magic mop?
Ik heb nu nog een simpele vloerwisser en op natuurstenen plavuizen ging dat prima, maar op laminaat krijg ik heel veel strepen
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

GeweldigHope schreef:Hier geprobeerd op een houten vloer, laminaat en ruwe tegels. Geen streep te bekennen!
Wat doe jij in het water?
JEef+doggies schreef:Geweldig![]()
![]()
Wat doe jij in het water?
Bij laminaat niks, dat beschadigd de beschermlaag en dan krijg je op den duur vreselijk dof laminaat. Bij de rest groene zeep, dat is het enige waar Nelson tegen kan. Maar wel echt maar heel weinig.
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Ow dat wist ik nietHope schreef:J
Bij laminaat niks, dat beschadigd de beschermlaag en dan krijg je op den duur vreselijk dof laminaat. Bij de rest groene zeep, dat is het enige waar Nelson tegen kan. Maar wel echt maar heel weinig.
En op de tegels in het oude huis gebruikte ik ook regelmatig sonett hygienische reiniger, bevat voornamelijk alcohol, dus vast ook niet geschikt voor laminaat..
Maar hoe kan ik een laminaatvloer dan ontsmetten? Een stoomreiniger op laminaat lijkt me ook geen optie?