Ben benieuwd
GNRH implantaat
Moderator: Lizzy
Re: GNRH implantaat
Nou dat is wel erg snel zeg,ik merk er heel weinig van,hoewel hij vanmiddag op een twee meter vanaf een reu stond,eerst werd er nog gegromd,maar na een beetje oefenen kon ik er zo langs lopen
Ben benieuwd

Ben benieuwd
wel heftig zeg.. nu maar hopen dat het snel de goede kant uitgaat.
vandaag geen pogingen meer gezien tot rijden op Bo , hij was wel in het bos constant de hort op of dat met het implantaat te maken heeft weet ik niet hoor maar het was wel opvallend zeg ! en hij piest ontzettend veel echt grote plassen hij lijkt wel lek 
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Wat een interessant topic, ik had het eerder nog niet gezien. Als wandor nog niet gecastreerd was, dan was dit zeker iets om te overwegen zeg.
Dorothea, wat fijn dat het implantaat zo goed werkt bij Indy!
Dorothea, wat fijn dat het implantaat zo goed werkt bij Indy!
Storm heeft inmiddels een beetje een puspiemel ohh die hormonen spuiten hem de oren uit geloof ik .
verder blijft het een lief knaapje hoor hij liet vandaag in het baleibos zelfs die reu heel die het nodig vond om ons te achter volgen om op Bo te kunnen rijden en dat vond ik wel heel knap omdat hij hem wel erg irritant vond en door het gedraai van die lab hem toch een aantal maal voor zijn kaken kreeg 8)
ik merk dus bij Storm op het moment dat hij iets meer interesse heeft in hoe Bo ruikt ( maar probeert al niet meer te rijden ) en hij heeft een puspiemel dus , oh en Bo vind hem geloof ik ook een beetje raar ruiken die lag gister op zijn rug eens lekker te snuiven aan Storm zijn piemel maar dat kan ook komen doordat het een beetje vies is
verder blijft het een lief knaapje hoor hij liet vandaag in het baleibos zelfs die reu heel die het nodig vond om ons te achter volgen om op Bo te kunnen rijden en dat vond ik wel heel knap omdat hij hem wel erg irritant vond en door het gedraai van die lab hem toch een aantal maal voor zijn kaken kreeg 8)
ik merk dus bij Storm op het moment dat hij iets meer interesse heeft in hoe Bo ruikt ( maar probeert al niet meer te rijden ) en hij heeft een puspiemel dus , oh en Bo vind hem geloof ik ook een beetje raar ruiken die lag gister op zijn rug eens lekker te snuiven aan Storm zijn piemel maar dat kan ook komen doordat het een beetje vies is
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Oja was ik helemaal vergeten, Indy kreeg ook een enorme druiper 
nu is hij alweer maanden pusloos.
Wat goed zeg dat Storm zich zo weet te gedragen ondanks z'n hormonen, die heeft helemaal geen castratie nodig

Wat goed zeg dat Storm zich zo weet te gedragen ondanks z'n hormonen, die heeft helemaal geen castratie nodig
oh maar begrijp me goed dit gaat ook niet om zijn gedrag naar reuen hoor hij knokt al tijden niet meer , het gaat om zijn obsessie op luchten waardoor hij zeer moeilijk leerbaar is*Dorothea* schreef: Oja was ik helemaal vergeten, Indy kreeg ook een enorme druiper
Wat goed zeg dat Storm zich zo weet te gedragen ondanks z'n hormonen, die heeft helemaal geen castratie nodig![]()
Lees dit topic ook met veel belangstelling, lijkt wel een goede uitvinding zo'n implantaat 
Maar: het is niet nieuw deze behandeling (een implantaat wel) maar een injectie met gonadotroop releasing hormoon werd al eerder toegepast.
Het is niet het zelfde als castreren!
Dat een GNRH implantaat positieve invloed op het karakter van de hond heeft wil nog niet zeggen dat een castratie dezelfde positieve reactie geeft
Je loopt dus een risico dat als je niet doorgaat met implanteren en je voor castratie kiest dat je hond anders reageert dan dat jij verwacht.
Hoe je het ook went of keert; bij een GNRH implantaat voeg je iets aan het lichaam toe en bij een castratie haal je iets weg.
Het is dus niet hetzelfde en volgens mij kan je dan ook niet dezelfde reacties verwachten. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig hoe de vergelijkingen zijn tussen de honden die eerst een implantaat hebben gehad en daarna zijn gecastreerd.
Ps. Ik ben blij voor die mensen die hun hond zo positief zien veranderen door het GNRH implantaat.
Maar: het is niet nieuw deze behandeling (een implantaat wel) maar een injectie met gonadotroop releasing hormoon werd al eerder toegepast.
Het is niet het zelfde als castreren!
Dat een GNRH implantaat positieve invloed op het karakter van de hond heeft wil nog niet zeggen dat een castratie dezelfde positieve reactie geeft
Je loopt dus een risico dat als je niet doorgaat met implanteren en je voor castratie kiest dat je hond anders reageert dan dat jij verwacht.
Hoe je het ook went of keert; bij een GNRH implantaat voeg je iets aan het lichaam toe en bij een castratie haal je iets weg.
Het is dus niet hetzelfde en volgens mij kan je dan ook niet dezelfde reacties verwachten. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig hoe de vergelijkingen zijn tussen de honden die eerst een implantaat hebben gehad en daarna zijn gecastreerd.
Ps. Ik ben blij voor die mensen die hun hond zo positief zien veranderen door het GNRH implantaat.
-
Boefke
Even een vraagje aan de mensen die dit implantaat hebben laten plaatsen: hebben jullie enig zicht op of je hond nu lekker is gaan ruiken voor ongecastreerde reutjes?
Sorry, hier is nog helemaal niets te merken van het implantaat. Is ook pas 11 dagen.Boefke schreef: Even een vraagje aan de mensen die dit implantaat hebben laten plaatsen: hebben jullie enig zicht op of je hond nu lekker is gaan ruiken voor ongecastreerde reutjes?
-
Boefke
Vrijdag over een week krijgt Boef een implantaat. Ik ben heel benieuwd. Liever had ik gehad dat het niet nodig was geweest, maar we zijn er inmiddels wel aan toe.
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Oké Esther, je hebt de knoop dus doorgehakt. Ik ben benieuwd....Boefke schreef: Vrijdag over een week krijgt Boef een implantaat. Ik ben heel benieuwd. Liever had ik gehad dat het niet nodig was geweest, maar we zijn er inmiddels wel aan toe.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
ik heb er nog niks van gemerkt 8)Boefke schreef: Even een vraagje aan de mensen die dit implantaat hebben laten plaatsen: hebben jullie enig zicht op of je hond nu lekker is gaan ruiken voor ongecastreerde reutjes?
Ik geloof dat ik tot nu toe nog weinig verandering merk,of het moet zijn gedrag van het weekend zijn.
Hij was vreselijk opgewonden van een NIET loopse teef
Tijdens de wedstrijd heeft hij zich keurig gedragen maar was wel de hele dag hyper druk,maar of dat nu van de normale spanning was of van het implantaat kan ik niet zeggen
Tijdens de wedstrijd heeft hij zich keurig gedragen maar was wel de hele dag hyper druk,maar of dat nu van de normale spanning was of van het implantaat kan ik niet zeggen
Misschien dat we woensdag iets merken, als hij oom Bobo omtmoetmargreet schreef: Ik geloof dat ik tot nu toe nog weinig verandering merk,of het moet zijn gedrag van het weekend zijn.
Tijdens de wedstrijd heeft hij zich keurig gedragen maar was wel de hele dag hyper druk,maar of dat nu van de normale spanning was of van het implantaat kan ik niet zeggen![]()