naar de DA/weirdo slaapt

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: naar de DA

belgje
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door belgje »

hier nog wat info over bloed en urine waardes

http://www.devrolijkeviervoeters.org/urine.htm
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Dian schreef: als ze morgenvroeg bloed afnemen, wanneer krijg je dan de uitslag van de kweek? Is het dan ook nog dezelfde dag, of ben je dan alweer een dag verder?
nee, dan heb ik het morgenavond.
zelfde als de arts in utrecht het vanavond zou doen.
Kuszco
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kuszco »

Ja klopt. Bij weil is de urine okerkleurig en is er bloederige diarree en braken.
Blijft er naast teken toch nog die blauwalg over. Ik moet zeggen dat ik het heel erg naar babesiose vind klinken maar die blauwalg blijft maar steeds terugkomen. Vooral vanwege die rode keel en omdat het zo kort na het zwemmen optreedt.
Laten we hopen dat ze er snel achter komen. Sterkte joh.
Liliane
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

vanaalst schreef: net contact gehad met de spoedlijn van utrecht en die arts vondt het ook niet zo klinken allemaal......maar ze zei dat ze op het moment dan niet veel voor hem zou kunnen doen behoudens een infuus aanleggen en eventueel als ie bloedarmoede zou hebben een bloedtransfusie. Over het bloedafnemen ivm babesiose zei ze dat ze dat wel zou kunnen doen maar dat dat zowiezo ook op kweek moet en dat ze dan hoogstends morgenavond de uitslag zouden hebben..
Wel zei ze dat ik om een andere ab moest vragen, doxycycline, dat dat beter hielp dan de ab die die nu heeft.
Dus weer m'n eigen DA opgebeld die me zo terug belt, hij had een spoedgeval?
Dat klinkt al iets gerichter, deze ab zal hij vast ook wel in huis hebben. Houdt Weirdo zijn slijmvliezen goed in de gaten, worden die erg bleek of wit dan moet je zien dat je vlot bij die bloedtransfusiemeneer komt. Scheelt wel dat je al gebeld hebt, dan hoef je in geval van nood niet weer eerst je riedeltje af te steken, dan weten ze in ieder geval al wat er speelt.
Hoe oud is Weirdo eigenlijk? ik zie namelijk wel een grijzig snoetje maar als ik zo her en der lees wat je allemaal met die jongens doet kan ik me niet voorstellen dat hij al oud is.
Frummel
3-sterren
3-sterren

Bericht door Frummel »

vanaalst schreef: Wel zei ze dat ik om een andere ab moest vragen, doxycycline, dat dat beter hielp dan de ab die die nu heeft.
Dus weer m'n eigen DA opgebeld die me zo terug belt, hij had een spoedgeval?
Heb even gekeken en doxcycline wordt ook bij Lyme gegeven en een andere tekenziekte Ehrlichiose.
Dat klinkt ieg een stuk gerichter.
Nog even terug gelezen :
vanaalst schreef:hij heeft bijna geen witte bloedlich. zijn bloed 'breekt' af?
weet wel dat babesiose de rode bloedlichaampje kapot maakt, maar wat dat dan weer betekent voor de witte bloedlichaampjes?
Eens even verder lezen.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Angelique schreef: Dat klinkt al iets gerichter, deze ab zal hij vast ook wel in huis hebben. Houdt Weirdo zijn slijmvliezen goed in de gaten, worden die erg bleek of wit dan moet je zien dat je vlot bij die bloedtransfusiemeneer komt. Scheelt wel dat je al gebeld hebt, dan hoef je in geval van nood niet weer eerst je riedeltje af te steken, dan weten ze in ieder geval al wat er speelt.
Hoe oud is Weirdo eigenlijk? ik zie namelijk wel een grijzig snoetje maar als ik zo her en der lees wat je allemaal met die jongens doet kan ik me niet voorstellen dat hij al oud is.
Die hou ik zeker in de gaten!!
weirdo is 6 wordt in september 7, maar hij heeft een jaar of 2/3 geleden op 't randje gelegen en heeft een hele tijd prednison geslikt, en volgens mij heeft hem dat z'n grijze haren bezorgd(en z'n broers natuurlijk ;D)
cathrien
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door cathrien »

Ik wens je heel veel sterkte.
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

och lieve schat er staat al een ontzettende hoop geschreven over alle mogelijke oorzaken daar ga ik me niet tegenaan bemoeien , ik wil je alleen heel veel sterkte en wijsheid wensen wat lijkt me dit ontzettend moeilijk en eng om mee te maken .
de Meiden
5-sterren
5-sterren

Bericht door de Meiden »

WBT de blauwalgen......kunnen ook oorpijn veroorzaken...Weirdo heeft toch ook last van zijn oor?
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Wat een vreselijke situatie zeg, ik wens je heel veel sterkte! :-*
Dikke knuffel voor Weirdo.
mcSnurk
5-sterren
5-sterren

Bericht door mcSnurk »

toen hij een paar jaar geleden zo ziek was was dat voor of na jullie frankrijkvakantie. er bestaat ook een chronische babesiose van honden die de eerste keer erg ziek zijn geweest maar weer opgekrabbelt zijn en dat kan terugkomen
Kuszco
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kuszco »

Hier de symptomen van blauwalg. Herken je er iets van terug?

Vanwege de productie van giftige stoffen is blauwalg schadelijk voor de gezondheid. Gezondheidseffecten komen het meeste voor bij kleine kinderen, omdat deze tijdens het zwemmen veel water binnenkrijgen. De verschijnselen van blauwalg-besmetting worden zichtbaar twaalf uur nadat er gezwommen is.
De symptomen van blauwalg-besmetting zijn nogal uiteenlopend: hoofdpijn, huiduitslag op armen of benen, maagkramp, misselijkheid, braken, diarree, koorts, een pijnlijke of rode keel, oorpijn, oogirritaties, lopende neus of gezwollen lippen. Zwemmers die de blauwalgen binnenkrijgen, kunnen maag- en darmstoornissen ondervinden. De verschijnselen houden ongeveer vijf dagen aan en verdwijnen vanzelf.

Hoe gaat het nu met de arme schat.
We denken nog steeds aan jullie.
Volhouden hoor.

Liliane.
Anthraciet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anthraciet »

Hoe is het nu met Werido? Voelt hij zich al wat beter?

Ik heb meteen dit topic helemaal weer bijgelezen sinds ik thuis ben van mijn werk en blijf knoerthard doorduimen voor de vent!
belgje
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door belgje »

denk dat we met velen niet zullen slapen vannacht
zo met Weirdo in ons koppie
ocharme scheet
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Iedereen heeft al zeveel geschreven dat ik alleen maar kan zeggen dat ik heel erg aan jullie zal denken!

heel veel sterkte vannacht en morgen om 5 uur kijk ik meteen hoe het je gegaan is :-* :-*

Gesloten