eliminatiedieet bij jeuk, gevogelte vraagje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: eliminatiedieet bij jeuk

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Jou eigen vogel zal heel anders zijn dan het voer wat in je vriezer ligt.
Dat is gewoon voer, niet meer en niet minder. Dat zeg ik zelf tenminste heel de tijd, haha!
Ik vond het ook lastig, zeker de eerste week op die halve konijnen.
Dan zat Hope een konijn doormidden te bijten terwijl ik met de konijnen van mezelf aan het oefenen was, heel bizar.

Wat ik heb gedaan met de plekken van Hope was de haren eromheen kaalknippen of scheren. Dan kan er lucht bij en naar mijn idee is dat altijd erg belangrijk. Die vetaderm heb ik zelf ook gebruikt, werkt erg goed. Of het je eliminatie beïnvloed daar heb ik geen idee van. Misschien heb je nog honingzalf? Daar hoor ik altijd wel goede verhalen over.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Achossie, arm vogeltje  :-\ vind het zelf ook altijd sneu, vogel in een kooi maar 8 jaar is toch een hele leeftijd dus zo slecht had hij het nog niet.

Ik vind van die plekken waar ze aan bezig blijven altijd griezelig. Mijn eer-eer-eer-vorige hond vrat van die gaten in zichzelf als ze door een vlo gebeten was en daar kreeg ze toen een hele hardnekkige stafylokokken-infectie in. Heel naar en akelig, er verdween steeds meer huid doordat de bacterieen die opvraten, het stonk en ze was er doodongelukkig van, het arme beest.
Je zou honingzalf kunnen proberen, en 'm een t-shirt oid aantrekken zodat hij er niet aan kan likken. Honingzalf is wel heel goed spul met antibacteriële werking.

Als ik de spullen dun snijd en heel goed door en door droog ka ik het heel lang buiten de vriezer bewaren in bv een koelkastdoos die goed luchtdicht afsluit. Is het niet zo droog dan bewaar ik het in de vriezer.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

de druppels ging in het eerste begin door de kvv, of op een gedroogd snackje. Reus hoeft er natuurlijk niet zoveel (omdat hij maar klein is, bedoel ik). dus dat ging wel op een brokje. sommige vond hij niet zo vies, dus toen heb ik hem het commando 'lik' aangeleerd en likte hij ze zo van mijn hand. met andere vieze ging dat niet.

honing werkt hier heel  goed, dan likt hij zelfs de meeste vieze druppels zo op. maarja, of je dat wilt zo vroeg in je eliminatiedieet is natuurlijk maar de vraag. de kans dat hij reageert op de honing lijkt me erg klein, maar in honing zitten ook toevoegingen. ik heb wel biologische gekocht speciaal voor Reus. ook een beetje geprakte banaan of appel is succes.

op eten druppelen vind ik lastig, je weet nooit of hij ze dan echt wel binnen krijgt en sommige dingen zijn beter als hij ze op lege maag/schone mond krijgt. je zou een beetje vlees van het konijn af kunnen snijden, in een bakje, beetje water, de druppels, even laten staan.

heb 1 keer druppels gegeven met een mini beetje appelmoes, gelijk jeuk.

je kan hem ook aan leren dat een lepel een ontzettend leuk iets is, door hem bijvoorbeeld brokjes te voeren met een lepel, of hem de lepel aan te laten raken voor een spelletje ofzo. wie weet kan je ze dan zo hop met de lepel naar binnen gieten. zelfde geld voor een plastic spuitje. maar hoe minder dwang, hoe beter.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Bedankt voor jullie tips. Ik had ze allemaal al gelezen, maar nadat ik gewerkt had. En mijn hoofd zat zo vol, dat ik niet meer de puf had om te reageren. Sinds mijn knieoperatie weer een hele dag en volgens mij heb ik nog wel een beetje last van de narcose.

Het haar rondom de wond is al best veel weg, omdat hij ze er zelf uit getrokken heeft. Ze weg knippen gaat niet lukken, want ik mag er echt niet aankomen. Ik heb het toch maar even zo gelaten, omdat hij de zalf er ook weer aflikt. En ik moet zeggen dat het er wel wat beter mee gaat. Ik het het idee dat hij er minder aan likt, maar ik ben ook niet de hele dag thuis geweest. Het ziet er in ieder geval niet meer zo vuurrood uit, dus een teken dat hij het meer met rust laat.

Ik heb vanmorgen mijn bestelling geplaatst bij Lupa en ik ga het morgen ophalen. Ik ga Freddy de halve konijnen geven wat Hope zei. Ik heb ook konijnenvlees lappen besteld, andere had ze niet, was niet goed gegaan. Ze zei dat het per hond heel verschillende is of je dit erbij moet voeren. Maar dan heb ik het gewoon in huis mocht het nodig zijn. En anders wil ik het gaan drogen als snacks en ik kan het ook altijd aan mijn Golden geven.
Voor mijn Golden heb ik ook gelijk het Barf eten besteld.
Ik ben erg benieuwd morgen en heb er veel zin in.

Ze hebben nog kvv tot en met zaterdag. Dus dan ga ik zaterdag op mijn gemak de orgaanmixen maken en kijken hoe ik alles ga verdelen enzo. Dan kan ik daar vrijdag even over nadenken als ik alles heb gezien.
Mijn nieuwe vrieskist is erg mooi, ben er erg blij mee. Er zitten ook twee manden bij. Dus ik heb in 1 mand al bakjes met groente gedaan en in die ander ga ik denk ik de orgaanmixen doen, want die zijn niet zo groot.
Ik heb ook stiften en stickers gekocht, dus het gaat helemaal goed komen.

Ik ben vooral erg benieuwd hoe snel ik aan Freddy ga merken dat de jeuk minder wordt.

Enne nogmaals bedankt voor al jullie reactie, tips, adviezen en meedenken. Het is tenslotte een behoorlijk lange topic geworden, haha.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Misschien zie ik je morgen dan, ik heb net gemaild of ik morgen kan komen ophalen.
Inderdaad ook lappen vlees. Dat is wel super mooi vlees hoor! Niks mis mee!

Succes overal mee. Gewoon eens aanrommelen en dan komt het vanzelf goed.
De eerste keer ging het hier net zo, nu is het al veel makkelijker.
Je honden zullen er blij mee zijn!

Bij Hope zag ik binnen 14 dagen al dat de jeuk stukken minder was, echt geweldig om te zien.
Hopelijk gaat het voor Freddy net zo!
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik hoop echt dat de jeuk snel minder wordt, want het lijkt nu echt wel op zijn ergste punt. Hij heeft nu een aantal kale plekken op zijn rug. Hij trekt dus gewoon zijn haar eruit. Vind zoveel plukken haar op de grond, dat ik eigenlijk 2 keer per dag zou moeten stofzuigen. Ik snap alleen niet zo goed waardoor het komt. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat hij toch allergisch is geworden voor lam. Maar ik heb toch ook mijn vermoeden dat er misschien iets door het lamsvlees heen zit wat geen lam is.

Maar goed, hopen dat het snel minder wordt.

Ik heb ook nog een vraagje over vlooien. Mijn honden hebben die dus nog nooit gehad. Maar nu wel. Ik heb begrepen dat ze op warme donkere plekken zitten. Dus ik vraag me af of die bijt plekken op zijn rug kunnen komen door de vlooien. Als je uitgaat van bovenstaand, dan zou je denken van niet. Maar hij heeft ook Frontline gekrege, want ik moest hem toch iets geven. En Aventix viel af, omdat daar stof zit dat ook in de scaliborband zit en van die band kreeg hij ook jeuk.

@ Hope, ik ben er morgen rond 12 uur, denk ik. Ik heb vanavond de bevestiging gekregen. Wel fijn, aangezien ik er een uurtje heen moet rijden. Dan rij je liever niet voor niks. Had ze dus voor de zekerheid nog even een mail gestuurd.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

naar, ook al vlooien!

die bijtplekken kunnen daar denk ik wel van komen ja. hoop voor je dat de frontline werkt!
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ja, ik hoop het ook. Alleen frontline was er voor zijn gewicht, 60 kilo. De rest was tot 40 kilo. Hij is echt panisch voor douchen, dus wassen met een shampoo is ook geen optie. Ze zeiden in de winkel ook dat ik de omgeving kan sprayen, maar dat vind ik ook weer eng met het dieet dat ik ga beginnen.
Lastig hoor.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ik spray mn huis alleen als Reus en ik een langere tijd weg zijn.

voor een grotere hond kan je toch gewoon een dubbele dosis voor een hond van half zijn gewicht geven?
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ja, dat dacht ik dus ook. Maar in die winkel is vaak een dierenarts aanwezig en die zei dat ik dus fronline moest gebruiken vanwege het hoge gewicht. En Adventix wilde ik dus niet, maar viel ook al vanwege het gewicht.
Ik heb sinds het voorjaar biologsiche druppels en daarbij moet je gewoon 2 pipetten gebruiken ipv 1.

Als het dieet gaat werken, hoe snel merk je dat dan? Is daar een indicatie voor te geven. Als het vrij snel is, dan wacht ik nog met anti vlooien zooi. En hoop ik dat het gewoon door het voer komt en met het dieet overgaat.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Als hij nu vlooien heeft, ben ik bang dat je die toch echt aan moet pakken.
Dat zou ik tenminste doen, want anders weet je straks nog niks.

Dus eenmalig behandelen met frontline (frontline is wel heel veilig zei mijn da) en dan hopen dat het niet meer nodig is en gaan elimineren.

Lupa is tot 12.30 open, dus ik zou op tijd wegrijden.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

als hij vlooien heeft sowieso vlooienspul geven. als je langer wacht, heeft ie meer vlooien, zitten ze meer door je hele huis en is het lastiger ze er weer allemaal uit te werken. het is natuurlijk niet helemaal ideaal met het begin van je eliminatie, maar dat is nu eenmaal even niet anders.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

De Frontline hebben ze sowieso gehad. De Da in de winkel zei ook dat Frontline goed is, maar je moet het wel echt consequent gebruiken, na 4 weken dus. En veel mensen doen dat niet, waardoor het minder goed werkt.

Het lastige is dat ik ze bij mijn Berner dus nog niet heb zien lopen, maar bij mijn Golden wel. Is tenslotte toch makkelijker te zien. Bij mjin Golden heb ik er nog eentje gezien en gepakt sinds dat ze frontline hebben gehad. Dus heeft hij nu zoeen jeuk, omdat hij nog vlooien heeft of heeft hij jeuk als reactie op de frontline????? Dat vind ik dus het lastige. Als ik ze kan zien bij hem is het makkelijker te beoordelen. Dat is wel een nadeel bij een zwarte hond.
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

mirjansen schreef: He, bekende foto, haha. Aan een heel konijn komen is idd geen probleem. Alleen ben ik bang dat ik er niks mee durf. Dat ik het teveel als lief konijntje zie. Dus lupa was ideaal, want die heeft alles los waardoor het minder herkenbaar is.
Ik heb trouwens de bomann vleesdroger besteld en ik heb hem vandaag gekregen. Ik ben heel erg benieuwd, want ik moet straks natuurlijk ook dingen zelf gaan drogen.
Konijn van de markt is hier echt geen heel konijn, zou ik niet kunnen hoor. Het zijn de voorpoten met een stuk schouder eraan vast. Voor 3 kilo betaal ik 6,- Het is voor menselijke consumptie.

Hoe gaat het met het drogen?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik weet niet welke frontline je hebt, maar ik hoorde van de da dat hij voor vlooien 3 maanden werkt en voor teken 4 weken.
Misschien even goed de bijsluiter lezen?

Plaats reactie