Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Hé Lizzy ??? hoe is het met Biscuit? hoe lang moet ze nog? filmpje op 11

Doresa
3-sterren
3-sterren

Bericht door Doresa »

Gefeliciteerd met jullie mooie puppy's.
Het was echt heel bijzonder om mee te kijken bij de bevalling.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

oooh dat mooie hoofdje van Bisquit wordt nu wel zwaar zo te zien..

maar jeetje zeg, die pupjes, dat krioelt en drinkt maar door! hoeveel tijd drinken ze nu op deze leeftijd per dag? en hoeveel melk is dat dan ongeveer per pupje?

en ik zie op de buikjes nog een restje navelstreng zitten denk ik? kan iemand me vertellen of honden daar een littekentje van over kunnen houden? want Reus heeft dus een litteken op die plek, en ik realiseer me nu ineens dat dat wel eens zijn 'navel' zou kunnen zijn?
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Even stil allemaal....mama slaapt  :-* ;)
leni
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door leni »

Martine-Tom schreef: Even stil allemaal....mama slaapt :-* ;)
lief he :smitten:
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

nienk schreef: oooh dat mooie hoofdje van Bisquit wordt nu wel zwaar zo te zien..

maar jeetje zeg, die pupjes, dat krioelt en drinkt maar door! hoeveel tijd drinken ze nu op deze leeftijd per dag? en hoeveel melk is dat dan ongeveer per pupje?

en ik zie op de buikjes nog een restje navelstreng zitten denk ik? kan iemand me vertellen of honden daar een littekentje van over kunnen houden? want Reus heeft dus een litteken op die plek, en ik realiseer me nu ineens dat dat wel eens zijn 'navel' zou kunnen zijn?
Ja kan navelbreukje zijn dan heeft zijn moeder het niet helemaal goed gedaan!
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Ach, ik kan nu heel mooi de kopvlekken zien bij een aantal. Ik weet dat 't niet de bedoeling is maar het is wel schattig hoor!

nienk: de pupjes hebben de eerste dagen 'mazzel', de melk stroomt nu min of meer doorlopend! Na een paar dagen moeten ze er harder voor werken en zal Biscuits lichaam de melk niet 'zomaar' laten toeschieten. Dan zie je meestal een ritme erin komen van drinken en slapen.

De navelstrengetjes gaan de komende dagen indrogen en eraf vallen. Je kan daar idd een plekje van zien, meestal groeit daar geen haar op. Bij mijn honden zijn dat geen echte littekentjes, gewoon glad, maar dat kan natuurlijk zomaar wel. Navelbreukje bv.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

kiara schreef: Ja kan navelbreukje zijn dan heeft zijn moeder het niet helemaal goed gedaan!
aha. of als de mama het niet zelf gedaan heeft verkeerd gedaan door de mensen die er bij waren?

dank je!
Alba schreef: Ach, ik kan nu heel mooi de kopvlekken zien bij een aantal. Ik weet dat 't niet de bedoeling is maar het is wel schattig hoor!

nienk: de pupjes hebben de eerste dagen 'mazzel', de melk stroomt nu min of meer doorlopend! Na een paar dagen moeten ze er harder voor werken en zal Biscuits lichaam de melk niet 'zomaar' laten toeschieten. Dan zie je meestal een ritme erin komen van drinken en slapen.
zuDe navelstrengetjes gaan de komende dagen indrogen en eraf vallen. Je kan daar idd een plekje van zien, meestal groeit daar geen haar op. Bij mijn honden zijn dat geen echte littekentjes, gewoon glad, maar dat kan natuurlijk zomaar wel. Navelbreukje bv.
dus ze drinken nu gewoon totdat ze echt niet meer kunnen, en weer drinken zodra het weer gaat? omdat ze dus niet zo hard hoeven te zuigen? stroomt dan nu de melk zo hard omdat de pupjes nog niet zo veel zuig kracht hebben? want ze groeien super snel nu natuurlijk, dus dan zullen ze ook wel rap harder kunnen drinken en dus meer binnen krijgen zegmaar?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Alba schreef: Ach, ik kan nu heel mooi de kopvlekken zien bij een aantal. Ik weet dat 't niet de bedoeling is maar het is wel schattig hoor!
Hoezo is dat niet de bedoeling dan?
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

ik stuiter nog steeds en kan de slaap niet vatten dan ga ik maar kijken naar een slapende Biscuit , ahhh de schat heeft het wel verdiend hoor . mijn hemel ik kan het gewoon nog niet geloven ( en ik was er toch echt bij ) er is een pup geboren voor me , de allereerste pup die bij mij komt wonen Bo en Storm waren beide al volwassen toen ik ze kreeg dus dit is een primeur ...whaaaa best wel  :nerves: een beetje !

o en even voor de mensen die zich aangevallen voelde of zo over die calcium ... ik bedoelde te zeggen relax maar Lizzy was nl de hele nacht bezig met geitenmelk met toevoegingen oa voor de calcium en ze deed het hartstikke goed , de boodschap was dus geen zorgen jammer dat jullie iets anders lazen  ::)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Zo daar ben ik weer. Ik heb even geslapen  want ik moet zo werken. Wat een waanzinnig mooie ervaring was dit om mee te maken! !!!  :'( Ik ben zo trots op Biscuit, wat heeft ze het goed gedaan allemaal. Zo bijzonder om te zien dat ze gelijk weet wat te doen. En Lizzy die volkomen kalm bleef toen er een pupje klem zat, en Leo die een waar talent blijkt te zijn in het aanleggen van de puppen.
Ik ben zo dankbaar dat ik dit mee heb mogen maken. Zo lief die kleine frummeltjes, die kleine pootjes, de geluidjes die ze maken. :smitten: Ik zit op een roze wolk :smitten:
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

*Dorothea* schreef: Zo daar ben ik weer. Ik heb even geslapen want ik moet zo werken. Wat een waanzinnig mooie ervaring was dit om mee te maken! !!! :'( Ik ben zo trots op Biscuit, wat heeft ze het goed gedaan allemaal. Zo bijzonder om te zien dat ze gelijk weet wat te doen. En Lizzy die volkomen kalm bleef toen er een pupje klem zat, en Leo die een waar talent blijkt te zijn in het aanleggen van de puppen.
Ik ben zo dankbaar dat ik dit mee heb mogen maken. Zo lief die kleine frummeltjes, die kleine pootjes, de geluidjes die ze maken. :smitten: Ik zit op een roze wolk :smitten:
jij de roze ik de blauwe :biggrin2: :-*
Gertruida.
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gertruida. »

Van harte geluk gewenst met de geboorte van de pupsels !
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

henneke schreef: jij de roze ik de blauwe :biggrin2: :-*
Ja het is jammer dat ik moet werken, anders ging ik lekker de hele middag bij de webcam hangen.
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

*Dorothea* schreef: Ja het is jammer dat ik moet werken, anders ging ik lekker de hele middag bij de webcam hangen.
hihi vanavond dan maar ? doe het rustig aan he op je werk , denk ZENN 8) :-*
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

kiara schreef: Ja kan navelbreukje zijn dan heeft zijn moeder het niet helemaal goed gedaan!
Nou, dat ligt wel iets gecompliceerder hoor. Die dingen ontstaan gewoon, kan erfelijk zijn, maar het zijn gewoon zwakke plekjes in de buikwand. Heeft weinig tot niets te doen met het afknippen/bijten van de navelstreng buiten het lichaam.

Plaats reactie