Het grote babytopic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Het grote babytopic
Hoe bedoel je dat je te weinig melk hebt? Heeft Vincent regeldagen? In dat geval: idd aan toegeven, je productie is met een paar dagen maximaal weer bij. Hou hem veel bij je. Bij iedere kik een tiet erin. Troosten zonder tiet bestaat op deze leeftijd niet (ja, beetje boute bewering).
Eisprong of weer op gang komende cyclus: hopen dat het snel voorbij is.
Nieuwe zwangerschap: daar is niets aan te doen.
Iedere vorm van voedingsmiddelen die zeggen op je productie in te spelen doen dat eigenlijk niet. Andersom ook niet. Ik heb echt wel salie en munt gegeten, en dan niet in homeopatische hoeveelheden, maar kreeg er niet minder overproductie van.
Eisprong of weer op gang komende cyclus: hopen dat het snel voorbij is.
Nieuwe zwangerschap: daar is niets aan te doen.
Iedere vorm van voedingsmiddelen die zeggen op je productie in te spelen doen dat eigenlijk niet. Andersom ook niet. Ik heb echt wel salie en munt gegeten, en dan niet in homeopatische hoeveelheden, maar kreeg er niet minder overproductie van.
- pearlsofpassion
- Moderator
Ik heb meer regeldagen dan gewone dagen als je het zo bekijkt. Gewoon elke dag moet er aan sleuren en das zo vermoeiend.
Ik.ben al blij als mn borsten om 4u in de namiddag niet leeg zijn voordat Vincent zelf stopt. Vaak is dat dus wel zo. En dan krijgt hij dus minder dan hij zou willen.
Er zijn zo goed als dagelijks momenten dat hij minder krijgt dan hij zou willen.
De typische perioden.van groeispurt zoals op 6 weken, 12 weken enz.. duren minstens een week bij mij. Dat trekt echt niet op een paar dagen bij.
Clusteren betekent bij mij niet dat hij elk uur vraagt want dat is vrij normaal 's avonds. Dat wil zeggen dat hij de hele avond vrijwel continu aan de borst hangt. Elk kwartier tot half uur eens wisselen zodat hij weer een paar slokken heeft. Voor de rest laten zuigen aan de lege borst zodat hij niet huilt en er komt altijd wel iets (elke 20 tellen een drup mss).
Bij Vincent valt het eigenlijk nog mee. Dit is maar een keer of 2 per week, de rest van de dagen is het net leeg tegen slapenstijd of heeft hij toch genoeg binnen om weer even te kunnen wachten. En het gaat wat op en af. Bij Laurens was dat vrijwel elke avond zo.
Die bleef gewoon geduldig zuigen.
Vincent gaat na een tijd slapen en drinkt dan wat minder dan hij eigenlijk zou willen.
Hij groeit goed he, maar hij is wel al 2 curves gezakt ipv dezelfde te blijven volgen. En soms is zijn urine zichtbaar in de luier en ruikt ze. Das niet normaal voor een baby van 4 maand. Geen wonder als je meer room ipv melk krijgt omdat het steeds het laatste van de borst is...
Borstvoedingsthee heb ik geprobeerd. Ik weet niet of het wel iets doet. Zou kunnen dat het toch een beetje beter was. Zelfs als het placebo is kan me dat niet schelen, zolang het maar werkt. Weet je waar ze dat kocht? Kan je dat ergens evt in het groot kopen zodat het betaalbaar blijft?
Bij Laurens hield ik het wel vol, maar ik merk dat het mij nu moeilijker valt.
Ik denk ook steeds: nu ben ik toch echt zwanger, zoals die productie tegenwerkt. Maar nee hoor...
Ik.ben al blij als mn borsten om 4u in de namiddag niet leeg zijn voordat Vincent zelf stopt. Vaak is dat dus wel zo. En dan krijgt hij dus minder dan hij zou willen.
Er zijn zo goed als dagelijks momenten dat hij minder krijgt dan hij zou willen.
De typische perioden.van groeispurt zoals op 6 weken, 12 weken enz.. duren minstens een week bij mij. Dat trekt echt niet op een paar dagen bij.
Clusteren betekent bij mij niet dat hij elk uur vraagt want dat is vrij normaal 's avonds. Dat wil zeggen dat hij de hele avond vrijwel continu aan de borst hangt. Elk kwartier tot half uur eens wisselen zodat hij weer een paar slokken heeft. Voor de rest laten zuigen aan de lege borst zodat hij niet huilt en er komt altijd wel iets (elke 20 tellen een drup mss).
Bij Vincent valt het eigenlijk nog mee. Dit is maar een keer of 2 per week, de rest van de dagen is het net leeg tegen slapenstijd of heeft hij toch genoeg binnen om weer even te kunnen wachten. En het gaat wat op en af. Bij Laurens was dat vrijwel elke avond zo.
Vincent gaat na een tijd slapen en drinkt dan wat minder dan hij eigenlijk zou willen.
Hij groeit goed he, maar hij is wel al 2 curves gezakt ipv dezelfde te blijven volgen. En soms is zijn urine zichtbaar in de luier en ruikt ze. Das niet normaal voor een baby van 4 maand. Geen wonder als je meer room ipv melk krijgt omdat het steeds het laatste van de borst is...
Borstvoedingsthee heb ik geprobeerd. Ik weet niet of het wel iets doet. Zou kunnen dat het toch een beetje beter was. Zelfs als het placebo is kan me dat niet schelen, zolang het maar werkt. Weet je waar ze dat kocht? Kan je dat ergens evt in het groot kopen zodat het betaalbaar blijft?
Ik denk ook steeds: nu ben ik toch echt zwanger, zoals die productie tegenwerkt. Maar nee hoor...
Ik denk dat ik je verder niet kan helpen
Ik heb alleen ervaring met overproductie. En pas met deze zwangerschap dat ik droog ben komen staan, maar Vera wordt in maart 3.
Ik zou eens contact zoeken met LLL of VBN.
Ik heb alleen ervaring met overproductie. En pas met deze zwangerschap dat ik droog ben komen staan, maar Vera wordt in maart 3.
Ik zou eens contact zoeken met LLL of VBN.
- pearlsofpassion
- Moderator
Heb ik vroeger al gedaan hoor.
Ze kunnen ook niet helpen. Het is gewoon aanleg...
Ik beslis zelf dat ik kost wat kost zo lang mogelijk wil geven. Als het niet meer gaat zal ik wel fles gaan bijvoeden maar dat is het begin van het einde. Dus doe ik enkel als het niet anders kan of ik het zelf niet meer aankan. Zover ben ik nog niet.
Ik wil minstens tot 6 maand volhouden. Men zegt dat vanaf dan ook de productie stabiliseert. Bij Laurens werd ik op dat moment zwanger dus ik weet niet of het vanaf dan misschien beter gaat. Dat wil ik bij Vincent dus wel eens uitproberen. Ik hoop dat ik het bij hem langer in stand kan houden.
Maar eens klagen doet deugd.
En ik dacht, mss is er wel een middeltje dat ik nog niet geprobeerd heb.
Ze kunnen ook niet helpen. Het is gewoon aanleg...
Ik beslis zelf dat ik kost wat kost zo lang mogelijk wil geven. Als het niet meer gaat zal ik wel fles gaan bijvoeden maar dat is het begin van het einde. Dus doe ik enkel als het niet anders kan of ik het zelf niet meer aankan. Zover ben ik nog niet.
Ik wil minstens tot 6 maand volhouden. Men zegt dat vanaf dan ook de productie stabiliseert. Bij Laurens werd ik op dat moment zwanger dus ik weet niet of het vanaf dan misschien beter gaat. Dat wil ik bij Vincent dus wel eens uitproberen. Ik hoop dat ik het bij hem langer in stand kan houden.
Maar eens klagen doet deugd.
En ik dacht, mss is er wel een middeltje dat ik nog niet geprobeerd heb.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik had verschillende soorten thee gehaald, de kabouterthee van piramide, hello baby van piramide, thee van euh jacob hooy van De Tuinen en anijs/venkelthee van piramide. Geen idee welke het beste was. Waren geen hele dure theetjes. Ik geloof 2.50 voor 20 zakjes. Dat viel nogal mee. Piramide hebben ze bij elke biowinkel wel denk ik.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
- pearlsofpassion
- Moderator
Bedankt.
Onze biowinkel is wel net dicht... Zal een beetje verder moeten rijden dan.
Ik heb er nu van Weleda maar die is geloof ik 3 keer zo duur. En ze zeggen 3 zakjes per dag... Dat telt wel door dan... Alhoewel.flesvoeding nog duurder is uiteraard...
Weet je, ik heb er nog wat over nagedacht en ik heb wss wel een beetje overdreven.
Ik had daarnet gewoon geen melk meer terwijl hij duidelijk nog honger had, en een beetje overgereageerd in mijn frustratie.
Ik heb wel aanleg voor te weinig productie ( zit in de familie) en ik heb regelweken ipv regeldagen en echt wel avonden dat hij permanent moet zuigen. Maar niet de hele tijd.
Meestal heb ik een dip in de vooravond en dan komt er weer wat meer na 7u. Hij heeft nu ook nog aan beide zijden redelijk kunnen drinken en is volgens mij wel voldaan naar bed gegaan. Das het belangrijkste.
Bij Laurens was het erger maar dat was het soort baby die altijd wel dronk als je het hem aanbiedt. Nog steeds
Nu kan Vincent wel moeten stoppen omdat het op is, maar als ik hem dan een tijdje later terug aanleg, ligt hij maar wat te spelen. Echt grote honger zal hij dan wel niet hebben....
Hij zal doorgaans wel niets tekort komen...
Onze biowinkel is wel net dicht... Zal een beetje verder moeten rijden dan.
Ik heb er nu van Weleda maar die is geloof ik 3 keer zo duur. En ze zeggen 3 zakjes per dag... Dat telt wel door dan... Alhoewel.flesvoeding nog duurder is uiteraard...
Weet je, ik heb er nog wat over nagedacht en ik heb wss wel een beetje overdreven.
Ik had daarnet gewoon geen melk meer terwijl hij duidelijk nog honger had, en een beetje overgereageerd in mijn frustratie.
Ik heb wel aanleg voor te weinig productie ( zit in de familie) en ik heb regelweken ipv regeldagen en echt wel avonden dat hij permanent moet zuigen. Maar niet de hele tijd.
Meestal heb ik een dip in de vooravond en dan komt er weer wat meer na 7u. Hij heeft nu ook nog aan beide zijden redelijk kunnen drinken en is volgens mij wel voldaan naar bed gegaan. Das het belangrijkste.
Bij Laurens was het erger maar dat was het soort baby die altijd wel dronk als je het hem aanbiedt. Nog steeds
Nu kan Vincent wel moeten stoppen omdat het op is, maar als ik hem dan een tijdje later terug aanleg, ligt hij maar wat te spelen. Echt grote honger zal hij dan wel niet hebben....
Hij zal doorgaans wel niets tekort komen...
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
In mijn tijd zeiden ze dat cashewnoten en oud bruin goed voor het zog was. Die noten heb ik toen wel gegeten dat oud bruin wel keertje gedronken maar dat vond ik zo'n slap vies zoet bier en er zit toch ook een procentje alcohol in dus dat leek me ook niet echt verstandig. Overigens had ik zelf altijd wel genoeg melk. Maar met 3 maanden stopte ik omdat ik dan weer moest gaan werken en kolven is nooit echt mijn ding geworden! Vreselijk! Ik vond het wel altijd jammer om te moeten stoppen. Maar ach, ze zijn nu alledrie groot en stevig, en de slapeloze nachten heb ik nu omdat ze uitgaan enzo 
Bij een teef ( ach het blijft BP toch? ) adviseren ze havermout en foenegriek. Zeker die laatste geeft hier resultaat. Misschien ook bij mensen?
- pearlsofpassion
- Moderator
Dat zit inderdaad ook in de thee. En ik had geitenkaas met feneriek gevonden in de AH. Was nog lekker ook...
Misschien eens vaker daar langsgaan.
Misschien eens vaker daar langsgaan.
Ik heb goede ervaringen met havermout. Verder geen idee. Ik wil wel even zeggen dat ik het ontzettend knap van je vindt. Hopelijk heb je tot 6 maanden genoeg.pearlsofpassion schreef:Ik heb meer regeldagen dan gewone dagen als je het zo bekijkt. Gewoon elke dag moet er aan sleuren en das zo vermoeiend.
Ik kom graag weer even emmeren. Begrijp me niet verkeerd; ik vind het echt heel leuk om zwanger te zijn en ook nog eens van 2 vliegen in 1 klap, maar het is toch wel 'wat' zwaarder dan normaal. Ik pas bijna niet meer in mn winterpositiejas. Dat is geen klein jasje, het is ook nog eens een grote maat en zelfs te groot op schouders en mouwen en soort waar ik ooit een taille had. Bassie en Adriaan beuken gewoon nu al elkaar de hersens in. Ik had al vaker dat ik gerommel voelde en daarna toch wel gevoelig aan de binnenkant en een stukje harde buik. Gisteren op echo gezien dat ze als een treintje lagen en Bassie Adriaan tegen het hoofd aan het schoppen was. Ik moet nog steeds iedere middag op de bank vegeteren met ogen dicht, anders val ik gewoon om. Niet handig met een peuter die geen middagdut meer nodig heeft. Nu doet ze er dus ook geregeld 1 mee en is daarna tot diep in de nacht wakker
Als ik buk, krijg ik geen lucht meer. Stukje bergop fietsen resulteert in hijgen als een bejaard werkpaard. Maagzuurremmers helpen niet meer en ' s ochtends kots ik nog steeds als ik mn tanden poets (overdag alleen door slappe maagklep en aan allerlei vieze dingen denken; ook rijst en kip).
Maarja, dat zijn allemaal hele normale dingen. Alleen het formaat van mn pens he. De gyn vond het ook een imposant maatje. Op de echo bleek dat Bassie en Adriaan weer ieder een royaal privezwembad hebben. Ik ben nu 18 weken, maar zou ook makkelijk zo voor 30+ door kunnen.
Als ik buk, krijg ik geen lucht meer. Stukje bergop fietsen resulteert in hijgen als een bejaard werkpaard. Maagzuurremmers helpen niet meer en ' s ochtends kots ik nog steeds als ik mn tanden poets (overdag alleen door slappe maagklep en aan allerlei vieze dingen denken; ook rijst en kip).
Maarja, dat zijn allemaal hele normale dingen. Alleen het formaat van mn pens he. De gyn vond het ook een imposant maatje. Op de echo bleek dat Bassie en Adriaan weer ieder een royaal privezwembad hebben. Ik ben nu 18 weken, maar zou ook makkelijk zo voor 30+ door kunnen.
Ohhhh ik kan me er iets bij voorstellen, ik herinner me nog een foto van toen met Vera...
Zo groot als toen op die foto ben ik nog niet, maar heel veel scheelt het ook niet meer. Mn buik is nog wat minder hoog en daardoor wat kleiner. Veel meer rek naar voren zit er al niet meer in.
- Angelique
- 5-sterren

Och Koek toch
Hoelang moet je nog?
Officieel tot 19 juli, ik ben nog niet op de helft