Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!
Moderator: Charlie Angel
Re: Hé Lizzy ??? hoe is het met Biscuit? hoe lang moet ze nog? filmpje op 11
Ik zou haar ook voor een snelle plas en poep laten gaan de eerste dagen.
Het ligt er ook aan of ze Linga al in de buurt wil hebben,
want als Bisq erg beschermend is zal ze daar niet relaxed onder zijn als ze bij haar pupkes weg moet voor een pitstop.
want als Bisq erg beschermend is zal ze daar niet relaxed onder zijn als ze bij haar pupkes weg moet voor een pitstop.
Ja, dat sowieso. Het is net een tijgerin hoor, ze vindt het vreselijk, om bij de puppen weg te worden gehaald. We halen Linga even weg trouwens, haar zetten we in de auto. Dan Biscuit in de tuin om te plassen en te poepen en dan Bisq weer terug, Linga weer terug. Ze wil Linga niet in de buurt hoor.Daantje schreef: Ik zou haar ook voor een snelle plas en poep laten gaan de eerste dagen.
En hoe is Linga daaronder?
Ook zo om de 3 uur ongeveer. Legde de pups in een krat onder de lamp en dan moeders poepen/plassen. Dat had ze snel door. Pups in de krat is eruit.
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Alba gaf het zelf wel aan als ze moest, maar goed die had geen kapers-op-de-kust en is vrij sowieso gemakkelijk (poepte pup 2 in m'n handen en sprong de kist uit om mijn mentor die aankwam uitgebreid te begroeten).
Ik verwacht dat er hier ook nogal snel ge-babysit mag worden als Alba een tweede nest krijgt.
Ik verwacht dat er hier ook nogal snel ge-babysit mag worden als Alba een tweede nest krijgt.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Nog afgezien van hoe leuk het allemaal is: het is ook zo verschrikkelijk leerzaam! Ik heb op bp al zoveel dingen geleerd waar ik geen flauw idee van had, en nu bij zo'n bevalling komt daar weer een hele hoop bij. Echt geweldig, bedankt! Bedankt ook aan alle andere fokkers die hier hun visies en adviezen verstrekken!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Haha, waar ligt die? En waar woont je zus?Alba schreef: Een prima oplossing, voor een koe. Ik denk ook dat de gemiddelde boer ook hier in NL veel zelf weet en kan, door ervaring, maar daar heb je gewoonweg geen keuze.
Mijn zus heeft nu 7 maanden terug haar 1e nest gefokt, in Zweden en best ver van de dichtstbijzijnde praktijk af (ze wonen onder de mensgrens, dus voor daar niet ver maar voor onze begrippen wel). Een Cardigan, een ras wat in verhouding toch redelijk wat keizersnedes kent, dus ik had plaatsvervangend zenuwen. Ik was al heel blij dat ze niet mid-winter dat nest gepland hadmaar dat ging zelfs haar ook wat te ver omdat ze dan bang was ingesneeuwd te zitten.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
ow hier gaan ze de eerste 3 dagen eigenlijk alleen bij hoognodig naar buiten 2 a 3 x max per dag dus volgens es en angel iets vaker
ze aten continu de eerste dagen en krijgen dan veel melk ook enzo maar ze wilde echt niet en dan hoeft van mij ook niet
ze aten continu de eerste dagen en krijgen dan veel melk ook enzo maar ze wilde echt niet en dan hoeft van mij ook niet
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Ergens boven dat clubje meren, daarboven wordt het aardig dunbevolt (voor Zweedse normen dan dus wel) toch? Mijn zus en aanhang wonen in Tidaholm, zegt dat je wat?Anne in Duitsland schreef: Haha, waar ligt die? En waar woont je zus?
Zo hebben wij het nu met een wasmand gedaan! Dat ging wel goed!MargaS schreef: Ook zo om de 3 uur ongeveer. Legde de pups in een krat onder de lamp en dan moeders poepen/plassen. Dat had ze snel door. Pups in de krat is eruit.
Ja, dan liggen ze op een kluitje en heeft moeders beter overzicht heb ik het idee. Anders tijgeren ze de hele bak door en dat vinden ze vaak niet leuk.Lizzy schreef: Zo hebben wij het nu met een wasmand gedaan! Dat ging wel goed!
Ik denk ook dat dit langzaam weer opgebouwd moet worden met kleine stapjes ,zodat de roedel weer rustig tot bedaren komt .Lizzy schreef: Ja, dat sowieso. Het is net een tijgerin hoor, ze vindt het vreselijk, om bij de puppen weg te worden gehaald. We halen Linga even weg trouwens, haar zetten we in de auto. Dan Biscuit in de tuin om te plassen en te poepen en dan Bisq weer terug, Linga weer terug. Ze wil Linga niet in de buurt hoor.
Als Biscquit het vertrouwen weer terug heeft zal het in orde komen
Voor Linga ook veel stress,ze zal er toch voorzichtig haar neusje bij moeten kunnen steken op den duur.
Ik denk dat Biscuits hormonen (lees : moeder beschermt pups instinkt) even een paar dagen moeten bedaren.
Ik heb ook hondenmama's meegemaakt die zo fantastisch waren met hun pups ,dat zelfs hun baasje er met moeite bij kon komen.
De rest werd als een leeuw weggedreigd ,maar met wat handige rustgevende signalen kwam dat ook weer goed na een paar dagen.
-
Shifare
- 3-sterren

Heeft ze een kennelnaam (zo ja hoe heet die?) en een website?Alba schreef: Ergens boven dat clubje meren, daarboven wordt het aardig dunbevolt (voor Zweedse normen dan dus wel) toch? Mijn zus en aanhang wonen in Tidaholm, zegt dat je wat?
-
Shifare
- 3-sterren

Biscuit is wel lekker aan het moederen he! 
Wat super lief om te zien Lizzy!
Bedankt dat je dat wilt delen.
Wat super lief om te zien Lizzy!
Bedankt dat je dat wilt delen.
-
Alba
- 5-sterren

- Contacteer:
Compleet off topic, sorry Lizzy!Shifare schreef: Heeft ze een kennelnaam (zo ja hoe heet die?) en een website?![]()
http://www.clovertrails.se/ 1 van de reutjes woont bij Ati, misschien ken je die wel?