En ik heb vanmiddag in de Ikea gewinkeld zonder het restaurant te bezoeken!
Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- -Annemarie-
- 5-sterren

Gister een prakkie op het werk opgewarmd. Vandaag pittige pompoensoep met een restje kip erdoor.
Hier resten opgemaakt:
Had nog gebakken aardappels van gisteren over, er lagen nog een halve gele en rode paprika, een rest courgette en wat kastanje champignons. De groenten in kleine blokjes gesneden en alles in een koekenpan gebakken, sucuk in blokjes erbij en nog 2 tomaten in schijfjes, op het eind flink wat eieren erdoor geroerd en dit met vers zelfgebakken speltbrood gegeten.
Toe hadden we stoofperen.
Had nog gebakken aardappels van gisteren over, er lagen nog een halve gele en rode paprika, een rest courgette en wat kastanje champignons. De groenten in kleine blokjes gesneden en alles in een koekenpan gebakken, sucuk in blokjes erbij en nog 2 tomaten in schijfjes, op het eind flink wat eieren erdoor geroerd en dit met vers zelfgebakken speltbrood gegeten.
Toe hadden we stoofperen.
-
BusKay
Vanavond lekker naar Oriental To Go...
voor 4 personen | bereiding: ca. 30 min
1 rode Spaanse peper
1 appel (Granny Smith)
sap van 1 citroen
2 el olie
750 g kleine schoongemaakte spruitjes
2 sjalotjes, gesnipperd
1 knoflookteen, fijngehakt
2 el gembersiroop
50 g ongezouten cashewnoten
zout en (versgemalen) peper
Snijd de peper overlangs doormidden, verwijder desgewenst de zaadjes en snijd het vruchtvlees in smalle reepjes. Schil de appel, verwijder het klokhuis, snijd hem in blokjes en besprenkel die met citroensap.
(ik gebruikte afgekookte spruitjes)
Verhit de olie in de wok en roerbak de spruitjes 5 minuten. Voeg de peperreepjes, sjalotten en knoflook toe en roerbak het geheel 3 minuten. Schep de appel, gembersiroop en cashewnoten erdoor en breng het gerecht zo nodig op smaak met zout en peper.
Lekker met mie en gebakken tahoeblokjes of kalkoenfilet.
Spruitjes met appel en cashewnotenLizzy schreef:Ik wilde spruitjes gaan eten. Het wordt Pan Pizza Veggie van Domino's.
1 rode Spaanse peper
1 appel (Granny Smith)
sap van 1 citroen
2 el olie
2 sjalotjes, gesnipperd
2 el gembersiroop
Snijd de peper overlangs doormidden, verwijder desgewenst de zaadjes en snijd het vruchtvlees in smalle reepjes. Schil de appel, verwijder het klokhuis, snijd hem in blokjes en besprenkel die met citroensap.
Verhit de olie in de wok en roerbak de spruitjes 5 minuten. Voeg de peperreepjes, sjalotten en knoflook toe en roerbak het geheel 3 minuten. Schep de appel, gembersiroop en cashewnoten erdoor en breng het gerecht zo nodig op smaak met zout en peper.
Zuurkoolstamp met spekjes en Unoxrookworst. De kabouter een restje bami van gisteren.
Als toetje griesmeelpudding.
Als toetje griesmeelpudding.
Het worden vanavond dan toch eindelijk spruitjes! Maar voor deze keer op de ouderwetse manier, ik kan geen boodschappen halen. Dit ziet er wel erg lekker uit, dit recept. Dank je wel, we slaan 'm op!BusKay schreef:Vanavond lekker naar Oriental To Go...
Spruitjes met appel en cashewnoten
1 rode Spaanse peper
1 appel (Granny Smith)
sap van 1 citroen
2 el olie
2 sjalotjes, gesnipperd
2 el gembersiroop
Boerenkool met verse worst.
-
BusKay
Dacht ik al... ik had trouwens i.p.v. pepertje... sambal brandal gebruikt.Lizzy schreef:Het worden vanavond dan toch eindelijk spruitjes! Maar voor deze keer op de ouderwetse manier, ik kan geen boodschappen halen. Dit ziet er wel erg lekker uit, dit recept. Dank je wel, we slaan 'm op!
Oriëntal To Go was ook lekker... mjammie...
Gekookte aardappels met wortels en diepvriesdoperwten, een gebakken visje, voor mij yoghurt toe en voor mijn Schatzi was er nog een stoofpeer. De volgende lading stoofperen staat nu al bijna 4 uur te pruttelen en is bijna klaar. Nog een beetje het sap inkoken 
- Charlie Angel
- Moderator
Gisteren sla met tomaatjes, morzarella e.d erdoor met aardappels.
Vandaag boontjes met aardappelen en een kipkarbonade.
Vandaag boontjes met aardappelen en een kipkarbonade.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Zuurkoolstamp met speklapjes.
De zuurkool moet op, ik wil graag zuurkool van rode kool maken.
De zuurkool moet op, ik wil graag zuurkool van rode kool maken.
-
BusKay
Vis met tomatensaus, witlofsalade en gegrilde polenta
Gebakken aardappeltjes met gewokte venkel met knoflook, gekookte broccoli en een mini stukje dooie bio zalm voor Leo.
Pot met rijst. Morgen kattenvoer parelhoen.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Rosbief uit de oven, peultjes en worteltjes en aardappelkroketjes
Toe zelfgemaakte koffielikeur en bonbons met roze bubbels
Marije!!!!!!!!!!! Je overtreft jezelf!!!!!!!!!!!!!!!MarijeEnBoomer schreef:Rosbief uit de oven, peultjes en worteltjes en aardappelkroketjes