Klaagtopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Klaagtopic

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

dinky89 schreef: ma 27 okt 2025, 11:08 Zeker vervelend omdat ze zelf de oorzaak dus ook niet kunnen vinden.... We hoopten afgelopen mei dat het met het vinden van de foute afwerking was opgelost na 3 jaar (kozijnen zijn begin 2022 geplaatst). Mijn vriend wil inmiddels graag verhuizen doordat het toch nog niet opgelost blijkt te zijn nu het goed wordt getest met de regen :-\ Vandaag is het ook aan de bovenkant weer gaan druppen :-X
Dat is wel heel erg irritant en enorm balen dit zeg.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Vreselijk.
Zeggen ze nog iets van de maatschappij?

Verhuizen is ook niet handig, want dan mag je dat niet verstoppen dat het lekt en krijg je ook weer minder van je huis.
Of is het een huurhuis?
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Bedrijf wil weer afspraak maken om te komen kijken ::) Zij weten echter ook iedere keer niet waar het probleem vandaan komt en doen dan iets in de hoop dat het daarmee opgelost is (vorige keer is het complete kozijn vervangen door nieuw kozijn). Het is een koopwoning maar wij weten het ook niet meer wat we moeten. Mocht iemand een goede tip hebben voor ander bedrijf dat de lekkage op kan lossen in omgeving Groningen dan staan we daar ook voor open.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou ik kreeg de tip om me aan te melden bij de vereniging eigen huis, die kunnen ook helpen bij dit soort dingen of je verwijzen naar experts etc.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Geen tips jammer genoeg. Als ze niet weten wat het probleem is lijkt het mij sowieso moeilijk om het op te lossen.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Door die idiote zero emissie zones waarvan de grens letterlijk voor mijn voordeur ligt heb ik vorig jaar september mijn prima werkende emissie 4 dieselbus weg moeten doen. Wetende dat die in een ander land gewoon vrolijk doorrijdt. Toen gekozen voor een peugeot partner benzine. Uit 2012,met 163000 km op de teller € 7000 aanschafprijs. Na 5 maanden begon de ellende. De schokdemperveer brak met uitparkeren. Dat was in mei, 2 dagen voordat we op vakantie zouden gaan kokende motor; thermostaathuis gescheurd. Na een week gemaakt, nog 2 weken vakantie over. Na de vakantie week erna ofzo viel hij bij vriendlief stil op de snelweg. NOT AMUSING. Maar starte weer. Glitch?? 2 weken erna viel hij bij mij meerdere malen stil. Naar de garage; scheur in carterontluchting. Daarna schokte hij alsof je over dunne latjes reed. Nokassensor. Dat was 4 weken geleden jawel afgelopen vrijdag (we zouden afgelopen zaterdag Den Haag ontvluchten voor het vuurwerk) viel hij bij mij 3x stil en niet willen starten.Toeterende mensen achter je, honden achterin. Dat is echt zo niet grappig. Na minutenlang starten sloeg hij weer aan. Nou ik ga dus echt niet met deze wagen de snelweg op.Zeer opvallend; geen enkele keer gaat het motorstoringslampje aan.En die doet het wel, bij starten brand die gewoon als controlelampje zoals alle lampjes dat doen. We dachten maandag de garage te bellen. Van het weekend de bedrijfsmail;wij zijn ivm de feestdagen gesloten t/m 4 jan :-X

Kijken voor een andere wagen;nou je schrikt je de pleuris van de prijzen. 25000-30000 voor een wagen uit 2018-2021 is geen zeldzaamheid. Met de aanschafprijs van de peugeot en nu zo'n 2000 garagekosten vind ik het echt even niet leuk meer! Nieuw electrisch overwogen maar DH heeft nog altijd een verbod op een kabelmat,kabeltegels of kabelarm. Dus we hebben zelf zonnepanelen en een thuisaccu maar dan zou ik dus voor 3x zoveel geld moeten laden aan een paal met alle regelgeving daaromheen. Kansloos dus. Welkom in DH >:(

Ook nog 2 loopse teven die ik in nov loops verwacht had en een intact gillend reutje, de 1 deze week hoogloops, de ander volgende week. Mijn kerststemming ligt ergens op de noordpool.

Nu gaan we, als alles gaat lukken, morgen met vriendlief zijn karretje uit 2002 welke vele malen kleiner is met 7 honden naar de Ardennen. We hebben onze skikoffer uit het stof gehaald (2009 voor het laatste gebruikt dus hoop dat alle sloten nog werken).Honden achterin en de bagage in de skikoffer want in DH blijven is GEEN optie.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Dat is een hele boterham!

Ik hoop dat jullie een vlotte vakantie hebben zonder nog bijkomend drama en een beetje kunnen bekomen :-*
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

De overheid zorgt dat ik nu met mijn rug tegen de muur sta. De zero emissie zone gaat vanaf 1 Jan letterlijk voor onze deur in. Particulier geel kenteken met een vlakke lage laadvloer in onmogelijk. We hebben rondje dealers gedaan vandaag. En dat is nu een gegeven feit. Net als mij Peugeot ga je dan op minimaal 60cm zitten. Veel ook hoger 75cm. En elektrisch bedrijfsbus is maximaal 200-250km op volle accu. Oke daar kan ik mee leven maar ik mag niet laden met mijn eigen zonnepanelen/accu. Je krijgt in Den Haag gewoon geen ontheffing voor kabelmat/tegels/arm. Dus dan moet ik voor 3* zo duur laden aan een paal minimaal 2* per week. Plus dat die palen gereserveerd moeten worden en zeker niet voor de deur staan. Bij de camping komen we dus ook niet En vanaf 24 januari heb ik 7 weken 9 honden dus dan MOET er iets rijdends voor de deur staan. Ik zou nu even niet weten hoe of wat. :-X :-[
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Dan zit er voor jullie niets anders op dan iets te huren totdat je vervangende auto hebt kunnen kopen. Wees blij dat je niet in mijn omgeving woont. Ik heb geen auto, maar als ik die zou kunnen aanschaffen dan krijg je hier geen vergunning meer. Verplicht garageplek te huren mochten die nog voorradig zijn.

Sterkte met alles. en hoop alsnog fijne feestdagen
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Aquillo schreef: wo 24 dec 2025, 11:06 Dan zit er voor jullie niets anders op dan iets te huren totdat je vervangende auto hebt kunnen kopen. Wees blij dat je niet in mijn omgeving woont. Ik heb geen auto, maar als ik die zou kunnen aanschaffen dan krijg je hier geen vergunning meer. Verplicht garageplek te huren mochten die nog voorradig zijn.

Sterkte met alles. en hoop alsnog fijne feestdagen
Ik weet niet in welke wijk je woont. Maarja DH is heel erg bezig met het uitdunnen van de parkeervergunningen.
Als je goed gelezen had had je gelezen dat we met de wagen van vriendlief zijn maar die is oud, en een bak kleiner.Inmiddels zijn we gisteren aangekomen. Hij heeft dit karretjes van de zomer helemaal motorisch uit elkaar gehaald. Afgekeurd APK en hij wilde er geen afscheid van nemen....dit was echt wel de ultieme test of hij alle onderdelen weer juist in elkaar gezet had.
Het moment dat ik niet meer nabij onze woning kan parkeren is echt het moment dat de borden te koop erop komen.

1e week januari zien we wel weer verder met mijn wagen.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op wo 24 dec 2025, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

We zouden met deze gaan
IMG_20251223_095247_HDR.jpg
En zijn nu in deze met 7 weg.
IMG_20251223_095247_HDR.jpg
Bijlagen
IMG_20251223_095127_HDR.jpg
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik ben inmiddels aardig wat gewend aan hysterische binnenspeeltuinen voor kinderen. Maar vandaag naar Peppa’s play world was de afschuw der afschuw. De gebruikelijke hysterische kinderen maakten het nog bonter, geen ouder die ingreep, het was klein, alles was versleten, vies en incompleet. En daar hebben we dan een klein vermogen voor betaald.

Ik vrees dat niet veel mensen er wat aan zullen hebben ;D maar mijn advies is om daar niet heen te gaan ::)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kaela schreef: wo 24 dec 2025, 17:08 Ik ben inmiddels aardig wat gewend aan hysterische binnenspeeltuinen voor kinderen. Maar vandaag naar Peppa’s play world was de afschuw der afschuw. De gebruikelijke hysterische kinderen maakten het nog bonter, geen ouder die ingreep, het was klein, alles was versleten, vies en incompleet. En daar hebben we dan een klein vermogen voor betaald.

Ik vrees dat niet veel mensen er wat aan zullen hebben ;D maar mijn advies is om daar niet heen te gaan ::)
Dank je wel, ik zal er van harte naar luisteren :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

eelke schreef: wo 24 dec 2025, 17:20 Dank je wel, ik zal er van harte naar luisteren :biggrin2:

;D ;D ;D
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Kaela schreef: wo 24 dec 2025, 17:08 Ik ben inmiddels aardig wat gewend aan hysterische binnenspeeltuinen voor kinderen. Maar vandaag naar Peppa’s play world was de afschuw der afschuw. De gebruikelijke hysterische kinderen maakten het nog bonter, geen ouder die ingreep, het was klein, alles was versleten, vies en incompleet. En daar hebben we dan een klein vermogen voor betaald.

Klinkt als de hel op aarde :-X Niet dat ik snel vrijwillig naar een kinderspeeltuin zou gaan ;D

Plaats reactie