Net weer 3 courgettes geoogst. Ik had eergister nog tegen de plant gezegd dat ie het maar even rustig aan moet doen, maar hij blijft maar door produceren.....net onkruid
Gister bijna 2 uur in de keuken gestaan om jam te maken van de kruisbessen, maar ik mag nog een keer ...nog lang niet alle kruisbessen zijn omgetoverd tot heerlijke jam.
Verder heel veel water gegeven vandaag, want het is wel een beetje erg droog hier...
jammie, klinkt lekker marielle! Hier nog maar een inimoni-kruisbessenstruikje dus niet zoveel maar voor de toekomst: hoe maak jij de jam?
Hier beginnen de courgettes net te groeien, heb gele en groene dus lekker (en leuk) voor in de salade. Zag ook dat de pompoenen het nu ook doen: jippie
Diena schreef:
Ik heb al verschillende jaren komkommer gezaaid en eens die verpot moet worden in een grotere pot vallen ze hier ook stil.
Heb dit jaar plantjes gekocht op de markt en die zijn direct kapot gegaan...
Boontjes hebben we dit jaar ook 3 keer herzaaid, ik geef ze nu 2 maal daags goed water en nu zie ik ze schieten.
Al de rest gaat vrij goed, de eerste courgettes en pompoenen groeien goed. De tomaten en paprika's beginnen ook vruchten te krijgen.
Massa's peulerwten geplukt dit jaar. Ook de frambozen hebben een topjaar
Ik heb ze niet eens verpot....
Wat zijn kleine zwarte beestjes? M'n planten zitten INEENS helemaal onder.. Het zijn geen mieren..
Wat zijn kleine zwarte beestjes? M'n planten zitten INEENS helemaal onder.. Het zijn geen mieren..
Ja LUIS
Ik heb me gisteren aan de sproeimiddelen gewaagd tegen luis, er staat dan wel BIO op maar ik weet het echt goed is het niet. Maar ik heb alles nu geprobeerd en werd wel een moedeloos nadat ik gister avond met een emmertje zand op ze aan het gooien was om ze weg te krijgen
dat zou balen zijn kaio maar kan zijn dat ie het water niet pakt. Hier wil het dan wel helpen als je de slang die de grond in gaat, flink op en neer beweegt. Hier zuigt de waterpomp het water dan weer aan.
In sommige gebieden in NL is een besproeiings verbod omdat het grondwater te laag staat.
Donderdag verwachten ze een regenkans van 30%, verder niets.. T/m donderdag 28 graden overdag in Noord-Holland en 17 graden 's nachts.... Ik heb vannacht al niet geslapen van de hitte...