Bonnie: ik heb gewoon mijn hond weer terug!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bonnie is er nog steeds!! galblaas ook verwijderd.... duimen mag nog steeds!!

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Bonnie is er nog steeds!! galblaas ook verwijderd.... duimen mag nog steeds!!

Bericht door Borke »

:bigarmhug: :duimen:
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

Bericht door Marlou-Kamiel »

oja, de prognoses... die zijn wel zo enorm veranderd telkens weer....
iedereen verbaast zich over Bonnie dus je kunt nagaan dat die niet lekker waren (een keer of wat..)
maar door het feit dat zij zich voortdurend erdoorheen vecht zijn er ook weer dingen gedaan (zoals de galblaas ok) die echt niet meer gepland waren.. (de milt, dat was het laatste dat de chirurg eraan wilde doen, en dat snapte ik echt goed!!)
en toch was er de vraag afgelopen vrijdag: open maken en kijken wat er aan de hand is?? galblaas kapot en dus verwijderen(zou te doen zijn) of de rest (verbindingen gal-lever-darm etc) niet..
deze man, de chirurg die Bonnie al die keren eerder heeft geopereerd durfde het aan (ondanks eerder bericht dat milt dus laatste moest zijn) en dat heeft ervoor gezorgd dat ik het dus ook aandurfde..
ze zijn echt niet gek hoor daar en hij heeft na 2 dagen al duidelijk gesproken over dat er grenzen zijn aan kunnen en aan wat draaglijk is voor een dier
het feit dat je vertrouwen in `elkaars oordeel` hebt (gek dat dat tóch echt wel kan in heel korte tijd en zonder veel te praten) maakt dat je beslissingen neemt....

je beslist samen dus :) :)
en dat is fijn :) :) ;) ;)
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Marlou-Kamiel schreef: oja, de prognoses... die zijn wel zo enorm veranderd telkens weer....
iedereen verbaast zich over Bonnie dus je kunt nagaan dat die niet lekker waren (een keer of wat..)
maar door het feit dat zij zich voortdurend erdoorheen vecht zijn er ook weer dingen gedaan (zoals de galblaas ok) die echt niet meer gepland waren.. (de milt, dat was het laatste dat de chirurg eraan wilde doen, en dat snapte ik echt goed!!)
en toch was er de vraag afgelopen vrijdag: open maken en kijken wat er aan de hand is?? galblaas kapot en dus verwijderen(zou te doen zijn) of de rest (verbindingen gal-lever-darm etc) niet..
deze man, de chirurg die Bonnie al die keren eerder heeft geopereerd durfde het aan (ondanks eerder bericht dat milt dus laatste moest zijn) en dat heeft ervoor gezorgd dat ik het dus ook aandurfde..
ze zijn echt niet gek hoor daar en hij heeft na 2 dagen al duidelijk gesproken over dat er grenzen zijn aan kunnen en aan wat draaglijk is voor een dier
het feit dat je vertrouwen in `elkaars oordeel` hebt (gek dat dat tóch echt wel kan in heel korte tijd en zonder veel te praten) maakt dat je beslissingen neemt....

je beslist samen dus :) :)
en dat is fijn :) :) ;) ;)
Dat dus en dat bedoelde ik ook met er is al een grens overschreden. Dus niet negatief bedoelt en dat wil ik nu even verduidelijken  ;)
Als je het hele verhaal in één keer voor je zou krijgen dan was er een grens getrokken maar het is een verhaal in delen geworden en het overwinnen van ieder deel geeft hoop. Tja en dan ben je op een gegeven moment zo ver gekomen dat opgeven niet meer reëel is met wat er achter de rug is. Iedereen houdt zich vast (arts en eigenaar) dat het gewoon moet lukken, dat het gewoon goed moet gaan omdat dier, eigenaar, artsen en verzorgers het zo erg verdienen en het ook willen!

Ik duim dan ook in de hoop dat dit hele lange onvoorziene traject niet voor niets is.
mona
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door mona »

wij duimen ook gewoon door met bijna vleesloze duimpjes nu. :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

dan snap ik je Edith :) ;)

en daar ben ik het mee eens, zoals het er nu staat..

en nu huphup naar bedje toe!!
zzzz................
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Truste, Marlou en Jos! Ik hoop dat Bonnie de komende dagen zover opknapt dat er geen twijfels meer zullen zijn over het vervolg, en dat ze dan lekker weer naar d'r eigen roedeltje kan!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

[quote="Marlou-Kamiel"]
ik heb het genoemd en in mijn eigen hoofd rond laten gaan.... die drain dat vind ik nog niet het probleem (al is dat natuurlijk wél een risico vanwege de `open`verbinding met de buik dus daar zou ik me eerst goed door de doc over moeten laten informeren), maarrrr.... dat vocht dat ze verliest via die drain (toch zo`n 700cc per dag) kán ik niet aanvullen zonder een infuus en ze krijgt dus behoorlijk vocht en ook parenterale voeding -ze is inmiddels erg erg mager....) via het infuus in de hals....

naja.. lief dat jullie allemaal zo meedenken hoor!! :-* :-*
ik denk er zelf uiteraard goed over na en ga het zeker voorleggen.. áls het zou kunnen.. graag!!
maar ik wil geen onnodige risico`s nemen voor Bonnie tegelijkertijd....

oja, ook weer een infuus( pijnmedicatie) minder.. ketamine.. daar zal ze ook wat helderder van worden.. zonder die shit ;) ;)

heel verstandig meis!
rosie
3-sterren
3-sterren

Bericht door rosie »

Hier draaien de duimen nog steeds! :duimen: :duimen:
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Een nieuwe dag, met nieuwe kansen  :)
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

goedemorgen :) :)

juist, nieuwe dag en nieuwe kansen ;) ;)

er is daarnet vocht uit de drain afgenomen dat nu verder onderzocht wordt (dat werd mij gisteren al verteld)

zo lief, de chirurg kwam even daarvoor even langs, handschoentje aan en staat haar uitgebreid te aaien en kroelen. gaat door knieen babbelen tegen haar: kwispel kwispel.. dat is zo goed om te zien!!
in tegenstelling tot de hork troela van vannacht die het weer voor elkaar kreeg om haar binnen 2 seconden lelijk te laten doen en te laten uitvallen.. bahbah..

nu ligt ze weer stil te liggen maar vanochtend was ze weer aardig druk hoorde ik van Jos (die had weer vroege dienst achter de pc ;) ;))
er werd met water gesproeid en gedweild en die trekker vindt ze niks!! (vroeger geslagen duidelijk met stok-achtige dingen want ze reageert er erg heftig op, altijd al..)
dus er werd geblaft en ge heen-en-weert..
jammer toch deze verspilling van energie
ik ga dus afspreken dat we morgenochtend gewoon gaan, ik ga het niet meer afwachten. gewoon zelf even stukje lopen want ze is er nu dus nog niet uit geweest sinds dat Jos er zit en dat was 6.15..

dus: graag nog duimen, kaarsen, positiviteit etc!! :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
claudiaB
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door claudiaB »

Ik heb niet alles meegekregen maar van wat ik gelezen heb krijg ik kippenvel....
Wat een doorzettingsvermogen heeft Bonnie. Ik begrijp jullie keuzes heel goed omdat je iedere keer voor een nieuw feit kom te staan.
Ik hoop dat het allemaal niet voor niets is geweest en dat Bonnie gauw thuis mag zijn!
Ik duim mee!
Sweet Dutchess
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sweet Dutchess »

Ik maak uit jullie verslagen op dat ze duidelijk beter in haar sas is als jullie bij haar zijn.
Ik hoop dan ook dat de kliniek ermee instemt dat jullie  meer mee mogen komen helpen met de verzorging want dat doet Bonnie en jullie zichtbaar goed.Wie weet heeft ze dat gewoon nodig.
voor jullie omdat jullie je zo ijzersterk houden  :bigarmhug: :bigarmhug: en Voor Bonnie, gewoon omdat ze het nog steeds heel goed kan gebruiken  :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

we blijven knoerdhard doorduimen voor Bonnie, 2013 wordt haar jaar :-* :-* :-* :-*  :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:
Marlou-Kamiel
5-sterren
5-sterren

oke, ik ga dus straks mededelen dat we morgen komen helpen in de ochtend..
uiteindelijk heeft ze om 9.12 gepoept.. terwijl ze al voortdurend aangaf eruit te moeten................................
ik snap heel goed dat niet alleen Bonnie daar ligt maar ik heb toch aangeboden om te helpen etc... en ehh.. misschien is het niet handig dat ze de boel onder poept terwijl ze `strikte hygienemaatregelen` heeft.... met een E.coli in haar buik.... en dus de zooi weer aan haar poten, slangetje etc..
wordt een beetje halfslachtig opgeruimd en nog steeds niet naar buiten om te plassen....
ik heb boos gebeld.. maar natuurlijk wordt er niet opgenomen. dus kleren aangetrokken om erheen te gaan en nog gebeld....
toen zag ik dat ze haar gingen `afkoppelen` en naar buiten....
dus we zijn maar thuis gebleven. ik wil haar niet verder stressen door er te zijn en weer weg te moeten gaan
zo vreselijk frustrerend dit!!!!

nu ligt ze te slapen, eindelijk rustig.. hopelijk niet al haar kruid weer verschoten voor vandaag en hopelijk wordt het niet weer geinterpreteerd als `sloom en depressief`

straks maar eens een goed gesprek met de arts voeren. ook over deze frustratie voor ons maar uiteraard vanwege HAAR ongemak

ze had een lekkere handdoek waar ze tegenaan kon liggen als ze wilde. of op of naast.. altijd fijn iets bij je in de kennel.. maar die is er natuurlijk ook uit nu.. dus ik neem straks zelf maar iets mee..
leni
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door leni »

:bigarmhug: :-*  :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen:

Plaats reactie