De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Foto pag. 66

Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Jantina schreef: Ik kan m nog terug sturen, dat scheelt. Ik zoek er 1 waarbij ik die kleine bijv. vanuit de auto zo hup aan mij vast kan maken. Met die doeksystemen is dat toch een ander verhaal... Althans in de geboortewinkel zeiden ze ook dat ik dan niet zo'n doek moest kopen... Moeilijk!
Ik zou hem terugsturen :-X

Hier vind je bv een aantal andere, wel ergonomische draagzakken:

http://www.babybij.nl/draagzak
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Jantina schreef: Ik kan m nog terug sturen, dat scheelt. Ik zoek er 1 waarbij ik die kleine bijv. vanuit de auto zo hup aan mij vast kan maken. Met die doeksystemen is dat toch een ander verhaal... Althans in de geboortewinkel zeiden ze ook dat ik dan niet zo'n doek moest kopen... Moeilijk!
Beide systemen hebben voors en tegens. Ik schrok van de spreidstand bij een draagdoek maar dat is persoonlijk.

Als ik met auto op pad ben dan hijs ik mijn dochter zo uit de maxicosi in de babybjorn.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik probeer m gewoon even uit. Het is niet dat ik m uuuuren per dag erin moet hebben. Denk hooguit uurtje per dag? Maar goed, t moet voor ons beiden comfortabel zijn.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Zolang de mosselen maar niet rauw zijn  ;)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Danny schreef: Zolang de mosselen maar niet rauw zijn  ;)
Ieuw Nee, dat was ik niet van plan.. Brr
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Waarom mag je een hoop supplementen niet meer gebruiken tijdens de zwangerschap?
Ik suplementeer niet veel bij. Maar slik regelmatig cranberry capsules. Daar staat niets op geschreven. En vitamine c. Maar die mag ik 'zonder medisch advies' niet gebruiken??
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Nadia schreef: Waarom mag je een hoop supplementen niet meer gebruiken tijdens de zwangerschap?
Ik suplementeer niet veel bij. Maar slik regelmatig cranberry capsules. Daar staat niets op geschreven. En vitamine c. Maar die mag ik 'zonder medisch advies' niet gebruiken??
Ik moet net tijdens de zwangerschap vitamines slikken...
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja ik slik ze ook, mama compleet of zoiets van davitamon. Vast ook ongezonde rommel met bijproducten.

Maar op een hoop vitamine staat dat ze niet geschikt zijn tijdens de zwangerschap of lactatie.
Mijn melatonine ook niet :(
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Gewoon met je verloskundige overleggen Nadia, overal staat op voorzorg op dat het niet mag volgens mij. Mosselen zou ik trouwens niet doen/heb ik niet gedaan. Er zou een verkeerde tussen zitten, dat vind ik bij mosselen altijd wel een groot risico. Ik ga ze zaterdag eindelijk weer eten  :biggrin2:.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Als je de mosselen goed nakijken een ui meekookt kan er volgens mij niks fout mee gaan. Alle kapotte eruit en die iets openstaan en niet dicht willen. Ik zie geen probleem. Dan zou je niks meer kunnen eten omdat er iets mee kan zijn.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Wat is met de ui dan?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Voor de smaak?
De grootste risico's zijn listeria, salmonella en toxoplasmose. Met goed verhitten elimineer je deze.
Veel vitaminesupplementen bevatten een te hoge dosering vitamine a. Dit krijg je in je gewone menu al binnen, dus met het supplement erbij, kan je aan een te hoge dosering komen.

Ik denk niet dat ik veel laat vanwege Yin. Ik ben gestopt met roken en drink geen alcohol. Niet dat ik nu zoveel dronk, maar af en toe een lekker biertje ging er wel in. Ik eet geen biefstuk (schoenzool vind ik niet lekker) en geen home made mayonaise. En tijdens de vakantie in Frankrijk bekeek ik etiketjes van de kaasjes en vroeg het anders aan de kaasboer of het van rauwe of gepasteuriseerde melk was gemaakt.
Ik eet geen vissen van mezelf (dus ook geen verpakte gerookte zalm) en carpaccio, filet americain en preparé vind ik ook niet lekker.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

De ui kleurt zwart als er giftige mosselen bij zitten.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Een hele ui? Of in snippers?

Biefstuk laat ik ook staan. Schoenzool word hier ook niet gewaardeerd.
Vis eet ik wel. Idem voor vacuüm verpakte zalm /paling etc.
Een stukje kaas /wittekorst kaas koop ik 'gewoon' in de super dus dat is nooit van rauwe melk.

Filet american /ossenworst laat ik wel staan. Stom genoeg had ik daar rond 10 weken constant zin in.

Roken heb ik nooit gedaan. Een likeur op zijn tijd ging er wel in. Daar blijven we nu van af. Toen ik 5 weken was heb ik rauwe biefstuk en safari genuttigd. Ik wist toen niet dat ik zwanger was. Maak me er ook niet druk om.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Heeft niemand trouwens privé contact met Sonja? Ik snap dat het laatste is waar ze mee bezig is. Maar zou wel leuk zijn om te horen of alles goed met haar gaat.

Gesloten