Klaagtopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Klaagtopic

Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Jemig Angelique, das schrikken!
Knap gehandeld! :-*
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ken iemand die na 20 min volledig op reanimatie erdoor gekomen is zonder enig letsel.
Dat is wel erg uitzonderlijk. Maar het kan dus, vooral als de reanimatie aan 1 stuk gebeurd.
Deze man werd steeds meteen blauw als men heel even stopte om te wisselen. Hij heeft echt maar hartslag gekregen na 20 min en met de defibrillator.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Charlie Angel schreef:Had een rustige dag gepland maar dat liep anders. Beneden achter de flat viel een man met hartstilstand van zijn fiets. Vrouw ernaast gillen. Lang verhaal kort, ambulance gebeld, benedenbuurman met reanimatiepapieren gebeld en naar beneden gerend om hem te assisteren. (Had alle papieren maar al lang geleden laten verlopen). Man is uiteindelijk met een hartslag de ambulance in gegaan. Ik duim snoeihard voor hem maar we hebben onze twijfel. [emoji22]
Hoe anders kan een dag voor iemand verlopen. Fijn samen een fietstocht maken en dan gebeurd zoiets.
Wat heb je ontzettend goed gehandeld!!! Jullie hebben snel gehandeld!!! En binnen no-time begonnen met reanimeren. En dan maakt het niet uit of de papieren van de buurman zijn verlopen.

En als tip: praat erover want dit hakt erin.

Hier in het dorp komen de mensen die hebben gereanimeerd bij ons op de brandweerkazerne om na te praten over de gebeurtenis. Het helpt om het van je af te praten. (En dat zeg ik uit ervaring. Heb er al 3 meegemaakt)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Wat een koelbloedige, alerte actie, Angelique! Petje af! :-*
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Het waren mijn papieren die verlopen zijn, die van de buurman zijn up-to-date, vandaar dat ik hem heb gebeld.
De man is met hartslag en zelfstandige ademhaling overgebracht naar een ander ziekenhuis. Wel onder sedatie overigens. Daar zal hij gedotterd worden. Dus mijn duimen blijven nog draaien voor hem.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Goede actie! Duimen draaien voor de man, en voor jou hoop ik dat je wat kan slapen vannacht.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Charlie Angel schreef:Het waren mijn papieren die verlopen zijn, die van de buurman zijn up-to-date, vandaar dat ik hem heb gebeld.
De man is met hartslag en zelfstandige ademhaling overgebracht naar een ander ziekenhuis. Wel onder sedatie overigens. Daar zal hij gedotterd worden. Dus mijn duimen blijven nog draaien voor hem.
Wat hebben jullie goed gehandeld zeg ! ;) Hopelijk komt de man er bovenop
En wat Mandarijn al post , praten .... Dat helpt echt
Mijn zoon maakt het bij de brandweer ook nogal eens mee .... die zegt het ook altijd , we praten erover hoor
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Bijna een hot dog gehad na het eten: we hadden gebarbecued, en blijkbaar waren er wat lekkere vetspetters op de grond naast de bbq terechtgekomen. Husky Scotch aan het snuffelen, nog meer, nog dichterbij, totdat ik rook zie opstijgen uit zijn vacht! :o :o :o Bleek hij al die tijd dat hij snuffelde tegen de nog gloeiendhete barbecueschaal te staan. Toen ik hem riep en hij naar me toe kwam, rookte hij nog na. :-X Nu heeft ie een plek op zijn schouder waar z'n vacht wat korter is. ::)

Hij heeft er zelf helemaal niets van gemerkt, dat z'n vacht aan het smelten was. En dat voor een hond die al dramatisch doet als je een teek verwijdert... ::)
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Wat een vies goor ranzig weer is het weer (eens ) Bah !
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Heftig angel! Strakke actie van jullie. Sterkte met het hele gebeuren. Hopelijk komt de man erdoor en kan die jullie zelf nog even komen vertellen hoe het met hem gaat.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Voor Angel! :thumbup:

Over het weer gelukkig niets te klagen, lekkere temp. en een windje erbij. Het is wel vochtig, maar niet drukkend klef. Heerlijk!
Gisteren was het prut, tot ver in de nacht benauwd.

Gisteren keihard mijn voet gestoten. Is rechts -dankzij de zooltjes- over, loop ik nu links kreupel. Maar goed dat we deze zomer geen wandelvakantie gepland hebben. ::)
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Iets te veel gedaan :-[

Gestofzuigd, 2 keer boodschappen gedaan, vriezer ontdooit, schoenen rekje in elkaar gezet en lang wandeling met haku gemaakt.
Nu kan ik dus niet meer zitten :-\ had tijdens het dingen doen bijna geen last en zat heerlijk in de flo.
We gingen ook nog uit eten met mijn schoonouders want die gaan morgen voor 3 maanden naar Portugal, ben eerder weg gegaan uit het restaurant en lig nu bij mijn schoonouders thuis op bed :(
Ik trok het gewoon echt niet meer, en het was nog wel zo lekker eten :'(
Allemaal lekker hapjes en ook erg veel heerlijke groenten en vriendlief kent de kok dus we hadden een heerlijk verrassings menu, zo verschrikkelijk jammer :(

Vriendlief en schoonouders zitten nog in het restaurant, gelukkig was het op 500 meter lopen van hun huis.
Baal wel als een stekker nu :'(
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

jasmijn schreef:Iets te veel gedaan :-[

Gestofzuigd, 2 keer boodschappen gedaan, vriezer ontdooit, schoenen rekje in elkaar gezet en lang wandeling met haku gemaakt.
Nu kan ik dus niet meer zitten :-\ had tijdens het dingen doen bijna geen last en zat heerlijk in de flo.
We gingen ook nog uit eten met mijn schoonouders want die gaan morgen voor 3 maanden naar Portugal, ben eerder weg gegaan uit het restaurant en lig nu bij mijn schoonouders thuis op bed :(
Ik trok het gewoon echt niet meer, en het was nog wel zo lekker eten :'(
Allemaal lekker hapjes en ook erg veel heerlijke groenten en vriendlief kent de kok dus we hadden een heerlijk verrassings menu, zo verschrikkelijk jammer :(

Vriendlief en schoonouders zitten nog in het restaurant, gelukkig was het op 500 meter lopen van hun huis.
Baal wel als een stekker nu :'(
Jij zou het boek "de pijn de baas", van Frits Winter eens moeten lezen. Ik denk echt dat je daar heel veel aan kan hebben.

Mijn klaagje van vandaag: manlief is nog altijd op zijn werk en hij was vanmorgen om 07.00 uur al weg :-\
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Alereerst met Nelson naar de da. Hij heeft zichzelf vannacht open gebeten :'(
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik wil nog even een klaagzang van gisteren doen. Gijs loopt nog steeds niet al te best en sloft. Die slofte dus zo een drol van een andere hond in een boogje naar voor, en dat flatste precies tegen mijn voet aan :-X

Plaats reactie