Ik bak ze in de Lidl Bio organic vierge kokosolie.
Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ja, kan zeker.

- -Annemarie-
- 5-sterren

Mwah. Inderdaad een beetje droog, en naar mijn smaak veel te zoet.
Met tabasco is het vast wat minder zoet.
Wij hadden scharrelrunderstoofblokjes met aardappelpartjes en spruitjes met geroosterde hazelnoten.
Spruiten smaken daardoor heel anders. Veel meer naar spruitjes was de opinie ter plaatse. Maar dat kan ook aan de spruitjesteler liggen. Zijn er spruitjesrassen? Vroeger waren ze niet te knagen, maar nu vind ik ze wel lekker.
Wij hadden scharrelrunderstoofblokjes met aardappelpartjes en spruitjes met geroosterde hazelnoten.
Spruiten smaken daardoor heel anders. Veel meer naar spruitjes was de opinie ter plaatse. Maar dat kan ook aan de spruitjesteler liggen. Zijn er spruitjesrassen? Vroeger waren ze niet te knagen, maar nu vind ik ze wel lekker.
Kalkoenreepjes in de wok bakken, uitje erbij, witlof, appel en wat druifjes een paar minuten meewokken. Klaar. Nog wat peterselie erdoor maar die was ik natuurlijk weer vergeten, stond nog op het aanrecht 
Gisteren pizza gegeten. Een deeg gemaakt die iemand hier had geplaatst, met griekse yoghurt en zelfrijzend bakmeel. Heerlijk en erg makkelijk.
Loop ik al jaren moeilijk te doen met meel en gist om een lekker pizza deeg te krijgen, kan het zo makkelijk
Loop ik al jaren moeilijk te doen met meel en gist om een lekker pizza deeg te krijgen, kan het zo makkelijk
Robian schreef:Gisteren pizza gegeten. Een deeg gemaakt die iemand hier had geplaatst, met griekse yoghurt en zelfrijzend bakmeel. Heerlijk en erg makkelijk.
En het smaakt ook gewoon lekker, ik vond er niks zurigs aan
Vanavond eten we ribollita, want er zat palmkool in de groentetas en het is zo'n grote berg dat de koelkast meteen erg vol zit, dus dit moet er het eerste uit!
Vanavond erwtensoep.
Gisteren pasta met zalm en courgette, Parmezaanse kaas en pesto.
Gisteren pasta met zalm en courgette, Parmezaanse kaas en pesto.
Bloemkool met komkommersloe. Ja, was in de aanbieding (ik haat bloemkool.... maar ja Leo vindt het zo lekker dus als ie dan bij de bloemkolen staat "hee, in de bonus
" vind ik het zo sneu om te zeggen "doei!").
- Angelique
- 5-sterren

Kwamkwammersloeg, niet dat halve werkLizzy schreef:Bloemkool met komkommersloe. Ja, was in de aanbieding (ik haat bloemkool.... maar ja Leo vindt het zo lekker dus als ie dan bij de bloemkolen staat "hee, in de bonus![]()
![]()
" vind ik het zo sneu om te zeggen "doei!").
Dat zou ik ook niet weigeren hoor, alleen kookte ik voor mezelf dan wat anders.
- Angelique
- 5-sterren

Ik kook vanavond niet

Veel plezierAngelique schreef:Ik kook vanavond niet![]()
Angelique schreef:Kwamkwammersloeg, niet dat halve werk![]()
Dat zou ik ook niet weigeren hoor, alleen kookte ik voor mezelf dan wat anders.
Oh OK, kwabkwabbersloeg
Ik heb daar geen zin in hoor, om 2 dingen te koken. Bleh! Hahaha, zo leuk is dat nou ook weer niet, koken
- Angelique
- 5-sterren

In dat geval mag een lekker broodje ook. Je gaat toch geen dingen eten die je niet lekker vind.Lizzy schreef:Oh OK, kwabkwabbersloeg![]()
![]()
![]()
Ik heb daar geen zin in hoor, om 2 dingen te koken. Bleh! Hahaha, zo leuk is dat nou ook weer niet, koken
Net even snel erwtensoep gemaakt in de instant pot (elektrische snelkookpan)
Staat nu nog even de smaakjes samen te voegen op de slowcookstand.
Krijg onverwacht een mee-eter, broerlief moest voor z'n werk in de buurt zijn
en komt op de terugweg langs om even mee te eten, wel gezellig hoor want hij woont hier
200 km vandaan.
Staat nu nog even de smaakjes samen te voegen op de slowcookstand.
Krijg onverwacht een mee-eter, broerlief moest voor z'n werk in de buurt zijn
en komt op de terugweg langs om even mee te eten, wel gezellig hoor want hij woont hier
200 km vandaan.
Hier was het kalkoenreepjes met sjalotjes, knoflook, paksoi en kastanjechampjes uit de wok. Oh ja met cajunkruiden.
Maar dat menu ziet er wel lekker uit zeg
Maar dat menu ziet er wel lekker uit zeg
Angelique schreef:Ik kook vanavond niet![]()