Help!! Teken!

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Help!! Teken!

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Biergist is zooi, sorry dat ik het zo botweg zeg.... Ik vind Espree Natural Knock Out! redelijk werken. Ik spray het net voor de wandeling op. Helemaal 100% teekvrij kun je hiermee schudden maar die gifbanden helpen meestal toch ook niet 100%.

Dit zit er in: Actieve ingrediënten: Citroengrasolie (1%), Geraniumolie (.5%), Geraniol, (1%), Citronella-olie (.5%), Sodium Lauryl Sulfaat (.75%).
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Nou zit daar maar een klein beetje citronella in maar ik zou toch voorzichtig zijn met zon. Dat wil nog wel eens een slechte combi wezen, van citronella kunnen ze overgevoelig voor zonlicht worden. Arme Asti heeft dat wel eens gehad toen ik een goed werkende anti-vliegenspray had gemixt met citronella er in.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

hier ook van de week van jut en jul ettelijke teken af gehaald...
iedere avond kijk ik ze na.....ga geen druppels oid meer geven...ook toen ik dat deed hadden ze die krengen
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Sta er niet van te kijken 32 teken op een dag. Hier ook zo eentje.
Laatst had ik het geniale idee om er toch een scalibor band om te doen. Ondanks dat hij het 2 x eerder heeft gehad, heeft hij het nu met een zwaar geinfecteerde hotspot moeten bekopen.  :-X Kan ook toeval zijn maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet zo.

Dat overgevoelig worden voor de zon door citronella, geldt dat alleen voor honden? En moeten ze dan veel in de zon zijn?
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Nee, dat geldt dus ook voor andere dieren en mensen. Asti is een paard, geen hond, vandaar dat hij anti-vlieg opgespoten krijgt  ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dit is nu het 3de seizoen dat ik dit spul gebruik en zover nergens last van gehad. Heb ik toch best kortharige honden :biggrin2:
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Lizzy schreef: Dit is nu het 3de seizoen dat ik dit spul gebruik en zover nergens last van gehad. Heb ik toch best kortharige honden :biggrin2:
Toch een vraag aan jou dan; ik gebruik het hier ook, maar toch last van teken, het is ook niet normaal hier hoeveel teken er zitten.
Maar nu vind ik dus sinds ik dit weer gebruik regelmatig een vaste teek die dan wel dood is. Heb jij dit ook?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Bernie schreef: Toch een vraag aan jou dan; ik gebruik het hier ook, maar toch last van teken, het is ook niet normaal hier hoeveel teken er zitten.
Maar nu vind ik dus sinds ik dit weer gebruik regelmatig een vaste teek die dan wel dood is. Heb jij dit ook?
Nee. Zijn ze echt dood of lijken ze dood?
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Lizzy schreef: Nee. Zijn ze echt dood of lijken ze dood?
Ze zijn echt dood.

Maar dus niet allemaal, er zitten ook gewoon levende vast.

Plaats reactie