Wondermiddel met vieze smaak?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Wondermiddel met vieze smaak?

flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

berkenteerzalf
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Die antilikpleisters heb ik geprobeerd met oud en nieuw. Ze werkte een uur of 8 en toen begon ze toch te likken! En iedereen die in de buurt was bij het om doen heeft een poos geniest van de peper  :-X

Ik heb nog geen zalf ontdekt die Boomer niet lust....
itslein
2-sterren
2-sterren

Bericht door itslein »

Mijn hond bleef heel goed af van de pleisters. Ze likte er 1x aan en liet ze daarna links liggen! Bij haar werkte het dus heel goed.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

*Dorothea* schreef: 3 in 1 wound cream van Espree, gegarandeerd goor.
Dat is inderdaad goor, maar toch kon er hier een niet vanaf blijven  :-X Maar het is het proberen waard.
Aan groene leem likken ze niet.
Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

Ik ga groene leem proberen...ben benieuwd. Drago is erg poetserig... :-X
Riek
5-sterren
5-sterren

Bericht door Riek »

Ehm... Byte-ex?

Correctie ik zie nu dat het om een open plek gaat.
Ik dacht dat het dicht was.
Je hebt dus niets aan mij.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Propolisspray? Dat is behoorlijk bitter  :-X :-X
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Hier is de groene leem nu toch afgelikt en ik herinner me vaag dat dat in het verleden toch ook wel eens eerder gebeurd is, snachts - overdag zie je ze er nooit aan likken.

Manlief kwam met een grandioos idee om de wond af te kunnen dekken - nu gaas en petflex rechtstreeks erop aan de groene leem blijft plakken en het van de wond trekt - een stukje bakpapier over de groene leem en er dan petflex overheen. Zo plakt de groene leem alleen aan de wond. ik dek normaal de groene leem niet af, maar als het op een plek zit waar ze vaak op liggen bijvoorbeeld, dan zit de groene leem direct aan de bank ipv op de wond.
Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

Ik heb Dragos poot nu een aantal dagen in gesmeerd met groene leem. Nicolette had me wat toe gestuurd. Het lijkt te werken.
Drago heeft niet meer aan zijn poot gelikt en er zit nu al 2 dgn een mooi korstje op. Hopelijk geneest het nu volledig. Of de leem nu vies smaakt of dat het misschien niet jeukt...joost mag het weten. Het lijkt te werken.

Waar haal ik groene leem? Reformwinkel?

@nicolette: thanks!!!
Lil

Bericht door Lil »

Ja, reformwinkel heeft meestal groene leem. Goede drogisterij (ik heb hier geluk met eentje die veel op dat gebied verkoopt) misschien ook. En anders internet. En apotheek kan het misschien wel bestellen.
Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

We zijn onderhand alweer bijna 2 maanden verder... Ook groene leem lust meneer inmiddels.

Vorige week had vriendlief op eens een geniale ingeving; byte-x. Heb dit om de wond heen gesmeert. Dat ging vrij aardig. Maar na 4 uur moest er een nieuw laagje op..anders likte hij er weer aan.
Vorig week moest ik even langs de DA voor iets totaal anders. Nog eens om raad gevraagd. Volgens hem was he ondertussen een likgranuloom (?) geworden. Hij raadde me aan om honingzalf te gebruiken en toch maar een kap om te doen.

Kap gekocht (de aller grootste die ze hadden...anders kon hij er nog aan zitten) en snacht om gedaan. We zijn nu een dikke week verder. En het is bijna genezen. Nog een heel klein korstje en het is genezen!
nicolette
4-sterren
4-sterren

Bericht door nicolette »

Wat zal hij mooi geweest zijn met zo'n enorme lampenkap.

Fijn dat het nu eindelijk dicht is. Tot volgende week.

Gr. Nicolette
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

misschien gek, maar weet je zeker dat de poot zelf niet bezeerd is? dat hij blijft likken omdat zijn poot gevoelig is/au doet?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Berna schreef: We zijn onderhand alweer bijna 2 maanden verder... Ook groene leem lust meneer inmiddels.

Vorige week had vriendlief op eens een geniale ingeving; byte-x. Heb dit om de wond heen gesmeert. Dat ging vrij aardig. Maar na 4 uur moest er een nieuw laagje op..anders likte hij er weer aan.
Vorig week moest ik even langs de DA voor iets totaal anders. Nog eens om raad gevraagd. Volgens hem was he ondertussen een likgranuloom (?) geworden. Hij raadde me aan om honingzalf te gebruiken en toch maar een kap om te doen.

Kap gekocht (de aller grootste die ze hadden...anders kon hij er nog aan zitten) en snacht om gedaan. We zijn nu een dikke week verder. En het is bijna genezen. Nog een heel klein korstje en het is genezen!
Dat is prachtig nieuws!! Gefeliciteerd :)!
Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

nicolette schreef: Wat zal hij mooi geweest zijn met zo'n enorme lampenkap.

Fijn dat het nu eindelijk dicht is. Tot volgende week.
Gr. Nicolette
hij mag nog een paar nacht slapen met de kap. wil niet het risico lopen dat hij de dunne hiud  toch nog open likt.
Vind die kap zo zielig. En hij kijkt er zo zielig bij....maar het was niet mogelijk om het wondjes (wat inmiddels een flinke kale plek is) te laten genezen zonder kap om.
En iedereen met een kortharige hond en een wondje: denk eens aan byte-x bij overmatig likken!!

Nienk..zeker weten..sja het ziet nu heel mooi rustig uit. En pijn aan zijn poot heeft hij zeker nie. Nu het genezwn is likt hij er ook niet meer aan...gelukkig ;-)

Plaats reactie