Honingzalf, ... Plek is weer terug.. Afspraak gemaakt

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Honingzalf, of toch wat anders?

Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

nienk schreef: oh dat weet ik niet, Reus heeft eigenlijk nooit echt open wondjes, maar op wondjes wat al een korstje is werkt het prima, net even mee genezend dan vetramil.

heb je voor die plek van Kaat al eens iets op basis van (chinese) kruiden geprobeerd? Dat hotspot zalfje wat ik voor Reus had werkte zo ontzettend goed, misschien is er voor zo'n soort plekje ook wel iets te mengen?
Ik heb diverse Chinese kruiden voor Kaat geprobeerd, weet niet meer precies welke allemaal en wat het effect was. Iig verkoelend ivm de jeuk, maar daar was Kaat's maag dan weer minder blij mee..
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Irish schreef: Ik heb diverse Chinese kruiden voor Kaat geprobeerd, weet niet meer precies welke allemaal en wat het effect was. Iig verkoelend ivm de jeuk, maar daar was Kaat's maag dan weer minder blij mee..
maar in een zalfje? Dat Reus toen dat hotspot zalfje kreeg zei de DA dat het ook als losse kruiden zou kunnen, maar dat dat misschien 'te koud' zou zijn voor Reus, en hij dan van andere dingen last zou kunnen krijgen. Daarom kunnen ze er dan ook een zalfje van samenstellen, zodat de kruiden lokaal kunnen werken en niet al te veel invloed hebben op de rest van het lichaam.
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Nee nooit als zalfje gebruikt.. Puur als kruiden over voer.
Sorry Chantal, ik vervuil je topic  :-[
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ChantalKrijn »

Geeft niet hoor meid  ;)

Vanmiddag zowat alle winkels afgeweest hier in het dorp voor groene leem, niks kunnen vinden  :-\
Even kijken hoe de Vetramil en de Vet's Gold het doet, ik denk dat ik het morgen binnenkrijg.
De plek ziet er nu zo uit:
Afbeelding

Quinta heeft nu een rompertje aan tegen het krabben :biggrin2:
Afbeelding
Ze is niet blij  :biggrin2:
Oja, en die rol die je ziet in haar nek is niet omdat hij zo strak zit. Dat heeft ze al met een halsband, ze heeft gewoon veel vel daar  ;D
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op wo 11 jul 2012, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

oei dat lijkt nu wel echt op een beginnende hotspot. jakkes. dat ze er vanaf blijft nu is dan al een heel ding. staat dr goed hoor, het pakje!
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Spullen zijn helaas nog niet binnen  :(

Met een romper aan blijft ze er wel vanaf gelukkig, alleen het is een kleine Houdini als we er even niet zijn :biggrin2:
Gisteren even boodschappen doen, treffen we weer een naakte blije Quinta aan  ::)
Tyke vindt de plek ook erg interessant als de romper uit is als we gaan wandelen  >:(
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Heb je nu wel honingzalf ? Anders heb ik gewoon een tubetje voor je liggen en je kunt ook een tubetje kopen bij De Dierenvriend in Barendrecht Carnisselande  ;)
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Honingzalf is onderweg bij meneer PostNL/TNT/TPG  :biggrin2:
Zal er morgen wel zijn dan.

Honingzalf heb ik wel, maar daar zit niet dat chondronogwat goedje in wat de jeuk stopt.

Maar bedankt voor het aanbod! :-*
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

De plek is nog steeds even groot, er zit nu een dikke korst op. Ziet er wel een beetje vies uit.

Madam houdt van naaktlopen denk ik, want als ik boodschappen heb gedaan of heb gewerkt is de romper uit  >:( En dan gaat ze er natuurlijk gelijk aan jeuken, niet echt bevorderlijk.. Gisteren heeft ze hem weer helemaal opengekrabt :(
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

maar wel goed dat er een korstje op komt als ze er af blijft! dan kan het genezen. Reus trok in het begin ook nog wel eens zijn pakje uit, maar laatste tijd (hij draagt het omdat ie er lekker rustig van wordt) niet meer. misschien kan je haar iets groots te knagen geven als je weg gaat? dat ze eerst even daar mee zoet is en van uit moet rusten en dan wellicht pakje aan laat?
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ze knaagt niet, ze sloopt alleen knuffels. Knagen is beneden haar niveau  :P
En als ze de knuffel sloopt rukt ze de vulling eruit en verspreid die door heel mijn huis, wat Tyke weer opeet  :biggrin2:

En het stomme is, als we erbij zijn doet ze geen eens een poging het uit te trekken, ze is echt sneaky!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik smeerde bij Tessa het korstje ook steeds voorzichtig en dun  in . Is weer verzachtend voor de jeuk , en zo bleef ze er beter vanaf
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Is de ontsnappingskans uit een Medical Pet Shirt kleiner?
Ze moet nu als we weggaan romper + tuig eroverheen aan en dat vind ik niks. Maar anders krabt ze hem weer open en zijn we weer terug bij af.
Marije Lei
4-sterren
4-sterren

Bericht door Marije Lei »

Wat een gedoe. Het lijkt wel groter als bij de wandeling. En het gewoon droog laten, zodat de wond niet week wordt van de zalf.  Is namelijk ook niet bevordelijk voor de genezing. Als er een korstje op komt zou ik er niets meer aan doen. ( tenzij het pussig ziet)

Arme Quinta ben je even klaar met dat idiote pakje! (Het staat wel heel lief :-*)
ChantalKrijn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Marije Doedens schreef: Wat een gedoe. Het lijkt wel groter als bij de wandeling. En het gewoon droog laten, zodat de wond niet week wordt van de zalf.  Is namelijk ook niet bevordelijk voor de genezing. Als er een korstje op komt zou ik er niets meer aan doen. ( tenzij het pussig ziet)

Arme Quinta ben je even klaar met dat idiote pakje! (Het staat wel heel lief :-*)
Het is ook groter als op de wandeling. Ze krabbelt het steeds open. Wanneer er weer een mooie korst op zit zalf ik ook niet.

Gisteren een Medical Pet Shirt gekocht. Vanochtend had ze hem nog aan! Ze heeft wel geprobeerd om te ontsnappen, want haar achterpoten zaten samen in 1 gat ;D
Hopelijk is dit de oplossing!

Plaats reactie