Ik heb diverse Chinese kruiden voor Kaat geprobeerd, weet niet meer precies welke allemaal en wat het effect was. Iig verkoelend ivm de jeuk, maar daar was Kaat's maag dan weer minder blij mee..nienk schreef: oh dat weet ik niet, Reus heeft eigenlijk nooit echt open wondjes, maar op wondjes wat al een korstje is werkt het prima, net even mee genezend dan vetramil.
heb je voor die plek van Kaat al eens iets op basis van (chinese) kruiden geprobeerd? Dat hotspot zalfje wat ik voor Reus had werkte zo ontzettend goed, misschien is er voor zo'n soort plekje ook wel iets te mengen?
Honingzalf, ... Plek is weer terug.. Afspraak gemaakt
Moderator: Lizzy
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Honingzalf, of toch wat anders?
maar in een zalfje? Dat Reus toen dat hotspot zalfje kreeg zei de DA dat het ook als losse kruiden zou kunnen, maar dat dat misschien 'te koud' zou zijn voor Reus, en hij dan van andere dingen last zou kunnen krijgen. Daarom kunnen ze er dan ook een zalfje van samenstellen, zodat de kruiden lokaal kunnen werken en niet al te veel invloed hebben op de rest van het lichaam.Irish schreef: Ik heb diverse Chinese kruiden voor Kaat geprobeerd, weet niet meer precies welke allemaal en wat het effect was. Iig verkoelend ivm de jeuk, maar daar was Kaat's maag dan weer minder blij mee..
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Nee nooit als zalfje gebruikt.. Puur als kruiden over voer.
Sorry Chantal, ik vervuil je topic
Sorry Chantal, ik vervuil je topic
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Geeft niet hoor meid 
Vanmiddag zowat alle winkels afgeweest hier in het dorp voor groene leem, niks kunnen vinden
Even kijken hoe de Vetramil en de Vet's Gold het doet, ik denk dat ik het morgen binnenkrijg.
De plek ziet er nu zo uit:

Quinta heeft nu een rompertje aan tegen het krabben

Ze is niet blij
Oja, en die rol die je ziet in haar nek is niet omdat hij zo strak zit. Dat heeft ze al met een halsband, ze heeft gewoon veel vel daar
Vanmiddag zowat alle winkels afgeweest hier in het dorp voor groene leem, niks kunnen vinden
Even kijken hoe de Vetramil en de Vet's Gold het doet, ik denk dat ik het morgen binnenkrijg.
De plek ziet er nu zo uit:

Quinta heeft nu een rompertje aan tegen het krabben

Ze is niet blij
Oja, en die rol die je ziet in haar nek is niet omdat hij zo strak zit. Dat heeft ze al met een halsband, ze heeft gewoon veel vel daar
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op wo 11 jul 2012, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
oei dat lijkt nu wel echt op een beginnende hotspot. jakkes. dat ze er vanaf blijft nu is dan al een heel ding. staat dr goed hoor, het pakje!
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Spullen zijn helaas nog niet binnen 
Met een romper aan blijft ze er wel vanaf gelukkig, alleen het is een kleine Houdini als we er even niet zijn
Gisteren even boodschappen doen, treffen we weer een naakte blije Quinta aan
Tyke vindt de plek ook erg interessant als de romper uit is als we gaan wandelen
Met een romper aan blijft ze er wel vanaf gelukkig, alleen het is een kleine Houdini als we er even niet zijn
Gisteren even boodschappen doen, treffen we weer een naakte blije Quinta aan
Tyke vindt de plek ook erg interessant als de romper uit is als we gaan wandelen
Heb je nu wel honingzalf ? Anders heb ik gewoon een tubetje voor je liggen en je kunt ook een tubetje kopen bij De Dierenvriend in Barendrecht Carnisselande 
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Honingzalf is onderweg bij meneer PostNL/TNT/TPG 
Zal er morgen wel zijn dan.
Honingzalf heb ik wel, maar daar zit niet dat chondronogwat goedje in wat de jeuk stopt.
Maar bedankt voor het aanbod!
Zal er morgen wel zijn dan.
Honingzalf heb ik wel, maar daar zit niet dat chondronogwat goedje in wat de jeuk stopt.
Maar bedankt voor het aanbod!
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
De plek is nog steeds even groot, er zit nu een dikke korst op. Ziet er wel een beetje vies uit.
Madam houdt van naaktlopen denk ik, want als ik boodschappen heb gedaan of heb gewerkt is de romper uit
En dan gaat ze er natuurlijk gelijk aan jeuken, niet echt bevorderlijk.. Gisteren heeft ze hem weer helemaal opengekrabt 
Madam houdt van naaktlopen denk ik, want als ik boodschappen heb gedaan of heb gewerkt is de romper uit
maar wel goed dat er een korstje op komt als ze er af blijft! dan kan het genezen. Reus trok in het begin ook nog wel eens zijn pakje uit, maar laatste tijd (hij draagt het omdat ie er lekker rustig van wordt) niet meer. misschien kan je haar iets groots te knagen geven als je weg gaat? dat ze eerst even daar mee zoet is en van uit moet rusten en dan wellicht pakje aan laat?
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Ze knaagt niet, ze sloopt alleen knuffels. Knagen is beneden haar niveau 
En als ze de knuffel sloopt rukt ze de vulling eruit en verspreid die door heel mijn huis, wat Tyke weer opeet
En het stomme is, als we erbij zijn doet ze geen eens een poging het uit te trekken, ze is echt sneaky!
En als ze de knuffel sloopt rukt ze de vulling eruit en verspreid die door heel mijn huis, wat Tyke weer opeet
En het stomme is, als we erbij zijn doet ze geen eens een poging het uit te trekken, ze is echt sneaky!
Ik smeerde bij Tessa het korstje ook steeds voorzichtig en dun in . Is weer verzachtend voor de jeuk , en zo bleef ze er beter vanaf
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Is de ontsnappingskans uit een Medical Pet Shirt kleiner?
Ze moet nu als we weggaan romper + tuig eroverheen aan en dat vind ik niks. Maar anders krabt ze hem weer open en zijn we weer terug bij af.
Ze moet nu als we weggaan romper + tuig eroverheen aan en dat vind ik niks. Maar anders krabt ze hem weer open en zijn we weer terug bij af.
-
Marije Lei
- 4-sterren

Wat een gedoe. Het lijkt wel groter als bij de wandeling. En het gewoon droog laten, zodat de wond niet week wordt van de zalf. Is namelijk ook niet bevordelijk voor de genezing. Als er een korstje op komt zou ik er niets meer aan doen. ( tenzij het pussig ziet)
Arme Quinta ben je even klaar met dat idiote pakje! (Het staat wel heel lief
)
Arme Quinta ben je even klaar met dat idiote pakje! (Het staat wel heel lief
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Het is ook groter als op de wandeling. Ze krabbelt het steeds open. Wanneer er weer een mooie korst op zit zalf ik ook niet.Marije Doedens schreef: Wat een gedoe. Het lijkt wel groter als bij de wandeling. En het gewoon droog laten, zodat de wond niet week wordt van de zalf. Is namelijk ook niet bevordelijk voor de genezing. Als er een korstje op komt zou ik er niets meer aan doen. ( tenzij het pussig ziet)
Arme Quinta ben je even klaar met dat idiote pakje! (Het staat wel heel lief)
Gisteren een Medical Pet Shirt gekocht. Vanochtend had ze hem nog aan! Ze heeft wel geprobeerd om te ontsnappen, want haar achterpoten zaten samen in 1 gat
Hopelijk is dit de oplossing!