nierdieet menu

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: nierdieet menu

helenavantroje
3-sterren
3-sterren

Bericht door helenavantroje »

Fijn dat je er even naar wilt kijken Lizzy.

Hij krijgt 25 a 30% groentes, 20% vleesbot, 5 % orgaan,30% vet spiervlees, 20 % pens, af en toe een ei, iedere dag kokosolie, soms roomboter of olijfolie, 2 visoliecapsules, yoghurt, noten ook af en toe. Iedere dag een solidagotablet.
helenavantroje
3-sterren
3-sterren

Doe ik het  nu goed of  niet, graag een reaktie, iemand????
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

We zijn wel eens op vakantie :)

Ik vind je percentages er prima uit zien. Ik denk eigenlijk niet dat je hier nog iets anders aan kunt doen. Noten zijn volgens mij wel erg rijk aan fosfor. Ik denk niet echt verstandig in een nierdieet. Eiwit beperken hoef je in de regel niet te doen tenzij de nierproblemen heel ernstig zijn. Maar minder eiwit dan dat je hier geeft: ik denk niet dat dit lukt en dat je dat moet willen.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Kan je de referentiewaarden van jouw nierwaarden opvragen?
Dan weet je al iets meer, want nu kan ik er ook niets van maken...  :-\

Maar belangrijker is: hoe doet je hond het?
Is hij heel erg ziek, of valt dat nog wel mee op dit dieet.  Gaat hij achteruit, of voelt hij zich net beter sinds hij nierdieet krijgt?
Kijk naar de hond en niet naar de cijfers, wordt al eens gezegd. ;)
helenavantroje
3-sterren
3-sterren

Bedankt voor jullie reakties. De referentiewaardes heb ik opgegeven, maar helaas rekenen ze hier het anders uit, ik heb geen idee hoe dit om te rekenen. De hond doet het goed, is zeker niet ziek, stinkt wel erg uit zijn bek, maar dat schijnt normaal te zijn bij nierproblemen. Ik ga er zeker mee door. Hij krijgt niet echt noten, maar een zadenmix wat ik voor mezelf maak met noten als muesli 's ochtends, maar ik haal de noten voor hem eruit. Ik las trouwens dat wild meer fosfor bevat dan ander vlees, zou dat ook voor kwartel gelden? Die liet meneer ook staan van de week, heel vreemd.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zie geen referentiewaarden. En je zou ze specifiek voor deze waarden moeten hebben, niet dat je moet omrekenen, want elk toestel is toch weer ietsje anders. 

Maar misschien is dat helemaal niet het punt om nu op te focussen...  ::)
Over de rest kan ik niets toevoegen...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kwartel is in de regel gekweekt.
helenavantroje
3-sterren
3-sterren

Ik was vandaag bij de DA en Bowy wordt echt te dik, ondanks ik de porties kleiner heb gemaakt.
Zou ik het volgende kunnen doen, nl. die percentages even vergeten en dan in de ochtend 250 groente met 200 pens met visolietabl. en kokosolie en in de avond 2 ons spiervlees, niet meer te vet en 150 gram bot. Dan kloppen de percentages niet meer, maar hij moet echt wat afvallen nu.
helenavantroje
3-sterren
3-sterren

nou vergeet ik nog de organenmix van 45 gram, kan ik dan minder spiervlees geven bv?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hoeveel % spiervlees geef je?
helenavantroje
3-sterren
3-sterren

ik geef nu 30% spiervlees. Wat ik kan doen is i.p.v. 2% van zijn lichaamsgewicht aan voer te miniseren naar anderhalve procent, maar omdat hij nierpatient is vroeg ik me af of ik misschien beter wel die grote hoeveelheid groente en pens te geven en dan op de rest , spiervlees, orgaan, bot ,vet, te gaan beknibbelen, pens en groente zijn natuurlijk calorienarm. Zouden er dan snel tekorten ontstaan?
Hoop dat ik me een beetje duidelijk heb gemaakt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="helenavantroje"]
ik geef nu 30% spiervlees. Wat ik kan doen is i.p.v. 2% van zijn lichaamsgewicht aan voer te miniseren naar anderhalve procent, maar omdat hij nierpatient is vroeg ik me af of ik misschien beter wel die grote hoeveelheid groente en pens te geven en dan op de rest , spiervlees, orgaan, bot ,vet, te gaan beknibbelen, pens en groente zijn natuurlijk calorienarm. Zouden er dan snel tekorten ontstaan?
Hoop dat ik me een beetje duidelijk heb gemaakt.
[/quote]
Als je 30% spiervlees geeft, kun je best iets minder gaan geven. Ik zou bij een nierpatient zelf proberen om zoveel mogelijk regelmatig te voeren. Dus elke dag even veel, elke dag vleesbot, spiervlees of orgaanvlees en groenten. Tekorten zou ik zelf niet zo bang voor zijn. Wat voer je naast die 30% spiervlees nog meer?
helenavantroje
3-sterren
3-sterren

Zie bovenaan deze pagina, dat krijgt hij iedere dag.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja sorry, ik had even terug moeten scrollen :-[
Ik denk eerlijk gezegd dat je niet bang hoeft te zijn voor tekorten. Je voert 75% voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong. Denk dat elke brokhond daar vet jaloers op is. Natuurlijk bevat groenten en pens niet zoveel calorieen. Dus je moet even kijken of je dat met vet op kunt vangen. Maar groenten en pens bevatten natuurlijk wel voedingsstoffen, het is geen loze troep, zoals je die wel ziet in brok (bietenpulp, sojaschroot, etc). Dus nee, ik denk dat je goed bezig bent. Hoe doet je hond het?
helenavantroje
3-sterren
3-sterren

Hij doet het super op zijn dieet, ziet er mooi uit, voelt zich kiplekker, wil zelfs beetje spelen, dus daar zit het probleem niet. Hij weegt alleen 47 kilo en dat is echt teveel voor een rottweiler van 8 en een half. DUs ik ga nu een beetje miniseren met alles, even geen roomboter, vet vlees ook wat minder enz.

Plaats reactie