allergische reacties op vlooien (toch niet, wat wel??)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: allergische reacties op vlooien

BubbaBling
5-sterren
5-sterren

Bericht door BubbaBling »

De dierenarts zegt dat de symptomen die Bubba heeft waarschijnelijk niet van een vlooienallergie komen.
Maar of autopie of voedsel.
Hij heeft nl vieze natte oogjes en alleen constant nog jeuk in de nek en dat zijn geen kenmerken voor een vlooienallergie.
Ik heb nu weer antibiotica mee gekregen wat altijd goed helpt tegen de vieze ogen, we hebben geen idee waar het van komt maar het helpt.
Ik vervloek zowat antibiotia en prednison, maar oh my, wat ben ik blij dat het bestaat...

Of het nou van voedsel allergie komt, ik weet het niet, hij heeft een jaar lang op eend zalm en haas geleefd wat erg goed ging, alleen is het voor mij nog onmogelijk om hier een goed menu voor hem van te bereiden ivm de schaarsheid om het te krijgen.
Het was een geklooi steeds omdat hij het dan ook nog gemalen moet hebben vanwege tanden die hij mist, het was dus iedere keer een hel waar ik zelf ook bijna aan onderdoor ging.
Dus ik ben overgestapt op kvv en ben begonnen met alleen de eend variant van tinlo, die krijgt hij nu ruim 2 maand en dat ging supergoed voor ruim 1.5 maand lang en ik was zelfs begonnen om zijn prednison dosering wat te verlagen.
En dan gaat het ineens mis en ga je je echt afvragen of het daar nog door kan komen, het lijkt mij echt sterk aangezien hij het altijd goed op eend doet en er de eerste 1.5 maand ook super op de tinlo doet.
Maar ja je moet toch weer alles in overweging nemen.... of moet ik ook niet weer te veel stressen en deze mogelijkheid maar door krassen.
Kan natuurlijk ook dat hij per ongeluk wat anders gehad heeft zonder dat je het weet.

Maar ja..... naaaaaast de voedselallergie heeft hij ook atopische allergie, dus ja dat zijn ook weer triljoen verschillende mogelijkheden.
Dus in hoe verre ga je nog opzoek, tot ik zelf er ook aan onder door ga?
Er is niks frusterender dan dit  :'(
De testen zijn allemaal uitgeprobeerd, hij heeft te veel allergieen om er een peil op te trekken...
Dat het een prednison manneke is daar heb ik me na 4 jaar eindelijk bij neer gelegd, maar dat hij daarnaast toch ineens aardige klachten krijgt is iets wat ik mezelf even niet kan verkroppen...
De vlooien worden hier met iedere mogelijkheid uitgeroeid met frontline, espree, stronghold en diverse huissprayen.
En ik hoop dat de antibiotica deze x ook weer zijn best gaat doen.
Ik vind het allemaal zo zielig voor het manneke  :'(

Na een jaar ineens weer mis, ik hoop zooooooooo dat de antibiotica doet wat hij moet doen en dat het dan allemaal achter de rug is en dat ik me gewoon weer te druk heb gemaakt om niks en dat we iig minimaal weer een jaar zonder gedoe verder kunnen, want het ging zo goed!

Mn lieve bubs met vieze oogjes (en ik had ze kort daarvoor nog droog geveegt, als ik dat niet doe hangt t zowat op zijn kinnetje)
Die schat  :smitten:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door BubbaBling op do 02 aug 2012, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
BubbaBling
5-sterren
5-sterren

Re: allergische reacties op vlooien (toch niet, wat wel??)

Ik ben eens gaan zoeken op de antibiotica (ceferal, tegen huidinfecties veroorzaakt door de staphylococcus spp en streptococcus spp) die bub krijgt en ik kwam bij een heel interessant stukje!!

http://www.homegdecor.com/pet/nl/2954.html

voornamelijk dit gedeelte:
symptomen: Infecties van de ogen, Huid, oren, ogen of luchtwegen
Jeuk (pruritus)

Bubba krabt dan erg in zijn nek en vooral de oren en natuurlijk zijn vieze natte prut ogen

oorzaken: Oude honden zijn ook gevoeliger, als hun immuunsysteem zijn geworden versleten. Andere oorzaken kunnen omvatten bacteriële of schimmelinfecties (pathogens) van het bloed, chronische slopende ziekten die slijten het immuunsysteem, allergieën, en andere secundaire infecties.
Bubba krijgt prednison waardoor zijn imuunsysteem verslechterd en hij heeft veel allergieen

Ik vind dit een heel interessant stukje en wil dit eigenlijk ook wel voor gaan leggen aan de DA.
BubbaBling
5-sterren
5-sterren

Niemand met tips of feedback?

De antibiotica begint iig aan te slaan, dus toch iets in die geest zoeken...
Krabt stukken minder en zijn traanoogjes zijn helemaal over  :biggrin2:
barbarella
2-sterren
2-sterren

Bericht door barbarella »

Het is een klein hondje, dus dat maakt het iets makkelijker. Ik heb er zelf twee die ongeveer net zo klein zijn. Ik heb ze pas gedompeld in bad tegen de vlooien. Bad vol laten lopen, zodat alleen de kop boven het water uitkomt en dan lekker een poosje laten staan. De vlooien zakken ofwel naar de bodem van het bad, of kruipen op de kop van de hond, waar je ze dan makkelijk vanaf kunt halen. Daarna het bad leeg laten lopen en de hond lekker wassen met zijn eigen shampoo. Ik vind dit ideaal en het is de meest huidvriendelijke manier.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

BubbaBling schreef: Comfortis is vanaf 3.9 kilo, Bubba is 3.4 met prednison zonder prednison 3 kilo, dus hij mag dat niet hebben..
Toevallig gisteren ,met Starr aan Comfortis begonnen...pipet maakt niks uit voor d'r en voordat ze zichzelf stuk bijt dan toch maar aan de maandelijkse tablet.
Er is op 't ogenblik 'n tekort aan Comfortis en de meeste DA's zitten op de volgende levering te wachten.
Ik kon bij de clinic 1 tablet krijgen zodat ik gelijk kon geven, en hopelijk is er voor de volgende keer weer 'n voorraad van 6 tabletten in 1 verpakking.

De Comfortis is alleen voor vlooien...ik kon bij m'n eigen DA wel de Trifexis krijgen,  dat is ook 1 x per maand 'n tablet en werkt tegen vlooien, hartworm,
maar dan moest ik eerst 'n hartworm bloodtest lasten doen,dat vond ik niet nodig dus ben ergens anders
1 tablet wezen halen, er moest wel even naar haar hart geluisterd maar verder niks.
Gistervand met eten gelijk de tablet gegeven en vannacht heb ik d'r niet horen krabbelen of bijten...

Ik weet niet of die Trifexis bij jullie verkrijgbaar is,maar ik heb net opgezocht en de gewicht moet minstens 5 Lbs zijn dat is dan 2.27Kilo
Success er mee... http://www.trifexis.com

Ik had Comfortis ook opgezoch en dat is dezlfe gewicht hoor, ook vanaf 5 Lb.
Comfortis for Dogs 5-10 lbs (2.3-4.5 kgs)
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 08 aug 2012, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie