Honden en hitte
Moderator: Lizzy
-
TuttiFrutti
- 3-sterren

Re: Honden en hitte
Ik had er ook zeker wat van gezegd hoor. Veel mensen (en jij dus ook, sorry) hebben geen idee hoe warm zo een auto kan zijn voor de hond. Ik heb het idee dat veel mensen denken dat als ze zelf niet zo warm hebben de hond er ook geen last van heeft (terwijl ze een t-shirtje en een korte broek aanhebben en de hond een dikke, dichte vacht "aan" heeft).
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ik heb een thermometertje in de auto en heb bij wijze van experiment gekeken hoe warm het werd in de auto in de schaduw bij diverse temperaturen. Twee ramen open uiteraard. Nou, dat viel mij nog vies tegen eerlijk gezegd.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ben het er mee eens dat temperaturen in een auto snel op kunnen lopen. En als passant weet je natuurlijk ook niet hoe lang iemand van plan is z'n hond in een auto te laten. Maar ergens snap ik het punt van ts wel, als een hond niet hijgt in de auto dan heeft ie het toch niet warm?
lastig te zeggen in zo'n situatie 
Toch zou ik zelf er iets ook van gezegd hebben,juist met honden die kletsnat zijn heb ik de ervaring dat zij juist in auto's heel warm kunnen worden omdat de vacht gaat broeien.
Misschien is het een goed idee voor TS om zelf de proef op de som te nemen door een thermometer op eem stoel te leggen
en es te kijken hoe snel de temperatuur oploopt.
je staat echt raar te kijken hoe snel dat gaat .
Een auto in de schaduw zegt ook niet alles.
De opwarming gaat iets minder snel,maar met 20 C in de schaduw een half uurtje is ook al veel met natte honden.
Toch zou ik zelf er iets ook van gezegd hebben,juist met honden die kletsnat zijn heb ik de ervaring dat zij juist in auto's heel warm kunnen worden omdat de vacht gaat broeien.
Misschien is het een goed idee voor TS om zelf de proef op de som te nemen door een thermometer op eem stoel te leggen
en es te kijken hoe snel de temperatuur oploopt.
je staat echt raar te kijken hoe snel dat gaat .
Een auto in de schaduw zegt ook niet alles.
De opwarming gaat iets minder snel,maar met 20 C in de schaduw een half uurtje is ook al veel met natte honden.
-
Lil
Mij viel het juist zo enorm mee dat ik tegenwoordig vaak erbij ga zitten, veel koeler dan zo.Mevroi Kruim schreef: Ik heb een thermometertje in de auto en heb bij wijze van experiment gekeken hoe warm het werd in de auto in de schaduw bij diverse temperaturen. Twee ramen open uiteraard. Nou, dat viel mij nog vies tegen eerlijk gezegd.
edit: wijziging valt me net in dat ik een klepuitzetter heb en natuurlijk is mijn auto meteen na het rijden nog ontzettend koel van de airco, duurt dus veel langer voordat die opwarmt, dan dat hij al staat gedurende een wandeling zoals bij ts.