Vieze oren

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Vieze oren

Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Ik ga voor zoiets niet langs de arts. Dat risico neem ik.
Misschien simpel gedacht, als er een half jaar geleden "alleen"maar vieze oren waren, dan zal dit nu wel weer zo zijn.
Ik las in een topic van Marije, dat Boomer pikkerige honing oren had. Als dat echt zo is, dat dat produkt pikkerige oren zou geven, dan gebruikte ik het niet. Mijn andere honden zouden dat veel te lekker vinden.
Heeft iemand enig idee, of het vaak voor komt, dat er een gaatje in het trommelvlies zit?

Hanny
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Om de reis naar de DA te voorkomen heb ik een relatief goedkope otoscoop aangeschaft en heb aan de DA gevraagd waar ik op moet letten, heb instructie gekregen en foto's van "normale" oren gezien van vieze oren geirriteerde oren ontstoken oren oormtij etc. heel leerzaam.

Dit is em:
http://www.trim.nl/verzorging/oren/otoscoop-470000/

Saar had afgelopen zomer een fikse orontsteking, ging, ook met venijnige middelen, pas na 3,5 week over. Daarna heb ik van de DA dermiel honingoorzalf meegekregen, ik controleer wekelijks de oren en als het geirriteerd raakt kan ik gewoon beginnen met de honingzalf.
Saar had altijd last van vieze oortje, veel oorsmeer, maar op eens was het toch een flinke ontsteking, ik neem dat risico dus liever niet.
Whisker
3-sterren
3-sterren

Bericht door Whisker »

over oortjes gesproken

een fijn middel om oortjes gewoon schoon te houden/ maken vind ik  (mits NIET ontstoken enzo)  ear care espree
het kan ook voor pups . paar druppels in het oor en even masseren en afvegen met doekkie de oortjes zijn weer fris  :D

tjuus Whisker
tati
1-ster
1-ster

Bericht door tati »

Surosolve, verkrijgbar bij de DA. Werkt hier prima!

Plaats reactie