Wat hebben jullie standaard in huis? homeopatische middelen, supplementen, etc.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Re: Wat hebben jullie standaard in huis? homeopatische middelen, supplementen, etc.

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Re: Wat hebben jullie standaard in huis? homeopatische middelen, supplementen, etc.

Bericht door smulpaap »

Vetramil , calendula zalf , doils-joint , echina-force , arnica en hamamelis voor een ev bloedoor . Al is het momenteel erg lastig om aan hamamelis te komen , diaree middelen heb ik niet , ze hebben nooit last , ook niet van misselijkheid etc . Ooh ja puur oor heb ik ook
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

okugest                      bij misselijkheid en diarree
darmclear                  dikt de ontlasting in bij diarree maar kan ook helpen bij verstopping
Belladonna D6 – VSM (bij koorts)
Cina Baby  druppels – VSM (bij maag/darmkrampjes misselijkheid en diarree)
Plantival – VSM (rustgevend)
R1 – Dr. Reckeweg (voor pijn)
Trauma Vetsem – VSM (na blessures)
Uteres Tonicum – MacSamuel (baarmoeder ontsteking)
Arsenicum Album D30 – VSM (bevordert de genezing van het maag-darmslijmvlies)
Sulphur C30 – VSM (om zwelling te minderen)
Tussitin – VSM (bij hoest)
Weerstand – MacSamuel ( weerstand opbouwen)
Iberogast – Steigerwald (bij maag en darmproblemen, balans in de maag/darm te herstellen
calendulan (wondjes)
propolis

Dit is mijn noodlijstje wel. Heb nog wel veel meer middelen, maar die zijn specifiek voor honden met bepaalde aandoeningen.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Heel erg bedankt dames! Ik heb er nu al veel aan gehad, heb al een hele lijst.

Weet iemand een natuurlijke shampoo die helpt bij jeuk en allergie?
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Hier hebben we ook standaard een fles colloidaal zilver (zilverwater) in de kast staan voor ogen,oren, wondjes schoonmaken en bij jeuk. Verder silicea bij anaalklierproblemen.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

En hoe gebruik je het bij jeuk? Ik ga even googlen, ik heb het hier eerder gelezen, colloidaal zilverwater, maar me er nooit in verdiept.

En silicea is interessant voor Ziggy!
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Sam had vorig jaar een giga allergische reactie in zijn gezicht. Hele koppie dik, rood, krabben en langs de grond schuren :-\
Ik heb flink gedept met zilverwater en na een minuut of tien vijftien verdween die reactie. Na een aantal uren begon het weer, maar na weer soppen en deppen bleef de jeuk weg.  :biggrin2:
Ik vermoed dat hij tegen een akelige plant is aangelopen toen.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Dat klinkt wel heel erg goed! Waar koop je colloidaal zilverwater?
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

ik bestel het altijd via http://www.meditecheurope.nl/
Maar er zijn diverse leveranciers op internet te vinden.
Whisker
3-sterren
3-sterren

Bericht door Whisker »

Yuka 2004 schreef: Heel erg bedankt dames! Ik heb er nu al veel aan gehad, heb al een hele lijst.

Weet iemand een natuurlijke shampoo die helpt bij jeuk en allergie?

Ken je de shampoo lijn espree al? ik heb er een paar van in huis , heerlijk zijn ze ! PH neutraal en zeer zuinig in gebruik en op natuurlijke basis aloe vera zit erin Ik heb de rainforest (algemene shampoo) er is voor huid en jeuk de aloe oath bath of de bekende tea tree . Heb deze lijn een keer op een beurs ontdekt . Er zijn ook verzorgingsproducten van . check it out zou ik zeggen ;-)
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

hamada schreef: ik bestel het altijd via http://www.meditecheurope.nl/
Maar er zijn diverse leveranciers op internet te vinden.
Dank voor je reactie! Als ik mijn eindejaarsuitkering heb gekregen ga ik alles bestellen :D

Bedankt Whisker! Ik heb weleens een proefflesje gekregen van die shampoo, ik ga eens zoeken op het internet, wat er precies in zit en ik ga het proefflesje eens uitproberen, die is van tea tree en aloe vera.
Whisker
3-sterren
3-sterren

Bericht door Whisker »

o kijk ;-) nou ik ben benieuwd wat jou ervaring wordt,  hou ons op de hoogte zou ik zeggen ;-)
bloemetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door bloemetje »

Okugest
Calendulan
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Hier staat heel veel, maar de meest gebruikten zijn:

Traumeel (Heel)
Honingzalf (Golden Bee)
Zilverwater (De Cruydhof)
Groene Leempoeder (De Cruydhof)
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik heb tot nu toe het volgende op mijn lijst staan:
Okugest
Probiotica
Groene leem
Traumeel
Honingzalf
Multivitamine (phytonics)
Propolis (tinctuur en zalf)
Zilverwater
Silicea

@ Angelique: waar gebruik jij zilverwater voor?
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

zilverwater is een soort antibioticum...maar dan natuurlijk  ;)
Je kan het bijvoorbeeld in oren druppelen als die wat rood zijn, in de mond geven bij ontstoken tandvlees enz  :)

Plaats reactie