gewicht per dag en verpakkingen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: gewicht per dag en verpakkingen

Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Miranda 1 schreef: Hoe jij het doet scheelt wel enorm veel werk. Alleen veel dingen die via het forum worden aangeboden zijn grotere verpakkingen. Dus dan wordt het wat lastiger.
Ik bestelde voorheen meer mee via Verzamelplaats. Doorgaans een uitstekende kwaliteit, maar in het volgen van de topics, het ophalen en het zoeken van verloren onderdelen ging erg veel tijd zitten. Vervolgens moesten de grootverpakkingen nog in porties verdeeld worden. Inclusief de bijdrage aan de reiskosten van de vervoerders en eigen vervoerskosten - wat best behoorlijk op liep - was de prijs eigenlijk zeer vergelijkbaar met vergelijkbare producten van leveranciers die aan huis bezorgen. Tegenwoordig laat ik daarom het meeste thuis bezorgen, in kiloverpakkingen. Scheelt me ontzettend veel tijd en werk!
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Voor Boomer: Bot gaat per 200, spier, orgaan en groente  100
En voor de beren alles per kilo  :biggrin2:
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Bot gaat hier per 250 gram, spier per 200 gram, orgaan per 100 gram, en dan niet al te precies dus elke dag is het ff afwegen voor de juiste proporties  :)
Elizaw
4-sterren
4-sterren

Bericht door Elizaw »

maar dit haal je dan denk ik uit kiloverpakkingen?
TuttiFrutti
3-sterren
3-sterren

Bericht door TuttiFrutti »

Cupcake schreef: Na een middag vlees snijden vraag ik me af waarom ik ook alweer zo nodig vers wilde voeren, maar als ik het hondenbeest dan weer zie smullen,....... en ik ben elke dag binnen een minuut klaar met vleesjes uit de vriezer halen.
Dit is zoooo herkenbaar  ;D
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

MarijeEnBoomer schreef: Voor Boomer: Bot gaat per 200, spier, orgaan en groente  100
En voor de beren alles per kilo  :biggrin2:
Krijgt Boomer dan net zoveel spier, als orgaan, als groente?
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Cupcake schreef: Na een middag vlees snijden vraag ik me af waarom ik ook alweer zo nodig vers wilde voeren, maar als ik het hondenbeest dan weer zie smullen,....... en ik ben elke dag binnen een minuut klaar met vleesjes uit de vriezer halen.
Haha zeker herkenbaar. Maar als ik zie hoe goed mijn allergiehond het doet op Barf wil ik echt niet meer anders. En mijn andere honden smult heerlijk mee.

Ik heb meerdere vriezers. Waarvan 1 vriezer waar de dozen zo in kunnen. In die vriezer heb ik dus hele dozen staan. Als ik er dan weer een stel binnen krijg gaan die daar in. En de porties zitten in een andere vriezer. Als er iets op raakt maar ik porties van 1 doos. Hierdoor verdeel ik het maken van porties. In het begin was ik ook een hele middag bezig om van 40 kilo porties te maken.

Dit bevalt me zo heel erg goed.
Arkay
4-sterren
4-sterren

Bericht door Arkay »

Ik bestel wat ik nodig heb voor 6 weken en doe dat gelijk verdelen in dagporties (een avond werk met 2 pers) en dan wat ik per week nodig heb in een stapelkist en zo gaat het de vriezer in.
Haal per dag uit de weekbak wat ik nodig heb. Ik heb wel maar een hond dus een kist per week en hij heeft alles binnen wat hij in een week nodig heeft.
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

Ik bestel via de lijntjes maar ook nog via andere bedrijven zoals Lupa, Degomeat en IC Rotterdam.
Maar alles wat ik binnenkrijg verpak ik in dagporties. Soms ben ik heel lang aan het ompakken en kan bijna niet meer op of neer met mijn rug. Maar ben er daarna weer een hele tijd vanaf. Dus blijf het maar zo doen. Straks als de pup er ook is moet ik even kijken hoe ik dat moet doen omdat zijn hoeveelheid waarschijnlijk met de week gaat veranderen.
Als ik aan het portioneren ben en ik heb wat over bewaar ik het. Soms heb ik dan een kliekje van verschillende vleessoorten bij elkaar. Dus alles wordt opgebruikt.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Na veel proberen en uit vogelen ga ik nu kijke hoe het is om het per week te maken.

Alles word dan nog steeds per dag verpakt, maar inplaats dat ik het per soort en deel verpak ga ik er nu dus week zakken van maken.

Dus alle dag porsies in een groten zakken, die in de grote vriezer en dan haal ik er per week een zak uit om in de kleine vriezer te doen en op te voeren.

Ik hoop dat dit eindelijke de manier voor mij is om te verpakken, en ik eindelijk af ben van het eindeloos zoeken naar iets in de kleine of grote vriezer  ::)
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

eelke schreef: Krijgt Boomer dan net zoveel spier, als orgaan, als groente?
De ene dag spier en orgaan en de andere dag spier en groente  ;)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

MarijeEnBoomer schreef: De ene dag spier en orgaan en de andere dag spier en groente  ;)
Ooohw zo :)
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

eelke schreef: Ooohw zo :)

Omdat ze precies 400 gram eet komt het net mooi uit zo!
En ja soms deed ik 10 kilo in zakjes van 100 gram  :-X
Maar meestal deed ik dat ik etappes.
Nu doen we een paar zakjes voor Boomer, een paar zakken voor de beren, een paar zakjes voor Boomer, een paar zakken voor de beren en op is het  ;D
wolfdolf
3-sterren
3-sterren

Bericht door wolfdolf »

Als het gemakkelijker te verpakken is, kan je je hond elke dag wat meer geven en af en toe een vastendag invoeren.
Toen ik barfde, zorgde ik dat de verhoudingen (per week) min of meer klopten, maar de hoeveelheid verschilde altijd en hij at niet elke dag.
Dan verspil je niet zoveel zakjes en tijd.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

TuttiFrutti schreef: Een keer per maand ontdooi ik wat ik voor 4 weken nodig heb en maak ik complete pakketjes van met spiervlees, vleesbotten en organen. Zo hoef ik elke dag maar twee zakjes uit de vriezer te halen.
Je hebt dan redelijk wat werk op die dag maar ben je voor de rest van de maand klaar.
Zo doe ik het ook en ik ontdooi niets dat vind ik doodzonde.

Plaats reactie