anaalklier

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re:anaalklier

sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Lupa schreef: of als ze hun territorium afbaken, en dat doen ze bv door hun achterpoten(tja hoe moet je dat zeggen ???) heel snel heen en weer te laten gaan(duidelijk :-[)
???
rees

Bericht door rees »

Lupa schreef: of als ze hun territorium afbaken, en dat doen ze bv door hun achterpoten(tja hoe moet je dat zeggen ???) heel snel heen en weer te laten gaan(duidelijk :-[)
Ja denk dat ik weet wat je bedoeld :)
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Lupa schreef: soms zie je honden die heel snel eheen en weer hun achterpoten bewegen, ik weet echt niet hoe ik het anders moet omschrijven, als sommige honden dat doen woorden daardoor gras en aarde omhoog gegooid door die achetrpoten, snapje??? anders doe ik het een keer voor 8)
Ja doe het maar een keer voor dan ;D
Yari
4-sterren
4-sterren

Bericht door Yari »

Maar dan komt er toch geen anaalkliervocht vrij?
Door zo te "vegen" met hun achterpoten brengen ze hun geur aan die van de voeten afkomt.
eefje
5-sterren
5-sterren

Bericht door eefje »

nou ik heb ook begrepen op puppycursus dat ze die klier dus ja zeg maar ontluchten door met die poten te schrapen,het is ook tegelijk een soort vlaggen werd mij verteld.
tja ik ben erg naief en geloof heel veel dus ik vind het allemaal logisch klinken :-\

groetjes eefje
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Lupa schreef: soms zie je honden die heel snel eheen en weer hun achterpoten bewegen, ik weet echt niet hoe ik het anders moet omschrijven, als sommige honden dat doen woorden daardoor gras en aarde omhoog gegooid door die achetrpoten, snapje??? anders doe ik het een keer voor 8)
voeten vegen ;)
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

Boy doet dat ook wel eens ,
Maar idd alleen met de achterpoten nadat hij een boodschap heeft gedaan .
Ik vind persoonlijk dat hij dan al genoeg geur heeft achtergelaten :o
Ik wou dat ze hier alle 4 dr poten veegden voordat ze binnenkwamen!!!!
Maar ja zal wel niet aan te leren zijn ,
tis hun territorium al .
Laatst gewijzigd door diana op za 23 apr 2005, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Yari
4-sterren
4-sterren

Bericht door Yari »

Lupa schreef: ze hebben een ker duidelijk op tv laten zien wat er geberurd als met hun achetrpoten 'vegen" dat lieten ze zien in slowmotion, er kwam vogt uit hun achetrste dus de anaalklieren
Dat kan inderdaad wel dat sommige honden dat er dan ook bij hebben, maar het is bij lange na niet altijd zo dat ze bij dat vegen ook meteen hun anaalklieren leegdrukken. Van de poten komt ook hun geur af (maar dat stinkt niet zo! ;D) ;)
jack
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door jack »

Pups van mij zijn 6 weken oud.....en vegen nadat ze wat gedaan hebben driftig hun pootjes...kranten vliegen in de lucht!
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

jong geleerd is oud gedaan
geniet maar lekkervan je puppies.

Plaats reactie