Nieuweling met eerste vraagje.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Nieuweling met eerste vraagje.

luka en kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door luka en kira »

Ik ben het helemaal met Marina eens!
@Roosj: Adviezen zijn bedoeld om nieuwe versvoerders te helpen en niet om ze in verwarring te brengen.  ::)

@Sam: Je kunt naast een KVV gerust wat barfdingetjes geven om te proberen. Super dat ze de kippenek lekker oppeuzelt!
Goede kvv's zijn al eerder genoemd.
Welkom op Barfplaats!  :)  :)  Super dat je je hondje vers geeft!
Heb je een foto van Lena?
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

welkom  :)
overigens ben ik het heeelemaal met marina eens  ;)
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

[quote="M@rina"]
@Roosj het gaat er niet om hoelang je lid bent maar wel om hoe eigenwijs je wilt zijn. Je bent hier volgens mij nog niet zolang en bent naar mijn mening stronteigenwijs, denkt de wijsheid in pacht te hebben, tenminste zo kom je op mij over. Er zijn hier mensen zijn die al jaren en jaren versvoeren en er heel veel over gelezen hebben. Jij voert volgens mij een van je honden nog brok terwijl je weet dat dat geen goede voeding is voor honden, ga mij nou niet vertellen dat 1x er week vette vis slecht is ik adviseer niet meer of minder dan dat, ik zeg niet dat TS 5 x in de week vis moet geven, dan ben je misschien verkeerd bezig. Lees nu eens wat je zelf even citeert:
dit gaat niet om 1x per week een portie vis....

Ik schiet niet zo snel uit mijn slof op dit forum, maar je haalt dit bij me naar boven en ik meen te hebben gelezen dat ik niet de enige ben.

Overigens reageer je helemaal niet op de dingen die je er allemaal bij haalt allergie en diarree, die niet aan de orde zijn. je maakt het voor een nieuweling alleen maaro nnodig onoverzichtelijk met je betweterige adviezen.
[/quote]

Dat "volgens mij" ben ik aardig zat. Het is hier blijkbaar voor een aantal mensen normaal om iemand zijn verhaal anders te maken dan dat die persoon het gezegd heeft en dan het daadwerkelijk is. Mijn andere hond zit niet op 100% brok en wat alsnog als dat wel zo zou zijn? Ik ben het zeker niet met je eens dat brok per definitie slecht voor je honden is en dan heb ik het niet over de supermarkt brokken ed.

Het is prima dat je verschillende meningen hebt, maar je hoeft de ander echt niet 'zwart' te maken om jouw menening overtuigender te laten lijken. Dit maakt het in mijn ogen juist niet overtuigender, maar goed dat is blijkbaar jouw manier van doen.

Ik snap echt niet waarom je een ander niet in hun waarden kunt laten omdat ze een andere visie hebben.. Er zijn zo enorm veel visies met vers voer en met brok, dat mensen het daar nu eenmaal niet altijd over eens kunnen worden. Die eindeloze discussie heb ik ook helemaal geen zin in.

Jij noemt het eigenwijs, jij noemt het betweterigheid, ik noem het het hebben van een andere visie, overtuigd zijn van mijn visie en het willen doorgeven van de info die ik heb en niet alleen de 'standaard' info.

Verder ga je erg off topic.

Ter verduidelijking @TS: bij de overstap van brok naar kvv worden veel honden ziek. Om te weten of dit ontgiftigingsverschijnselen zijn of een allergie, zal je zo safe mogelijk moeten voeren.
Laatst gewijzigd door Roosj op zo 30 dec 2012, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Ja, zo kan je alles wat krom is recht praten, verschil van visie kan, maar als ik het zo bekijk sta je nogal eenzaam in die andere visie... in ieder geval zijn een aantal mensen die er hetzelfde over denken als ik.
Eigenwijs is als je niet openstaat voor de mening van anderen, je niet wilt laten overtuigen, prima doe gewoon je eigenwijze ding maar val anderen daar dan aub niet mee lastig.
Betweterig ben je als je denkt het beter te weten dan heel veel andere mensen en het echt niet bij het rechte eind hebt. Pens zit al genoeg in kvv een extra pensdag is overbodig, jij voert op een pensdag soms wel het drie tot viervoudige van wat ze op andere dagen krijgen, dat is echt te veel te veel, niet alleen qua omvang van de maaltijd, maar ook percentueel in het menu.

Ik en bijna iedereen hier met mij vinden brokken wel slechte voeding, maar goed je bent ook op een versvoerforum nogal wiedes dat mensen brok slecht vinden en daar is ook voldoende informatie over te vinden die die mening ondersteunt.

Over het jou niet in je waarde laten...dat valt allemaal best nog wel mee, je roept wel irritatie bij mij op en die heb ik hier geuit. Je komt net kijken in de versvoerwereld maar geeft adviezen alsof je al jaren overtuigd versvoerder bent, maar dat ben je niet. Je geeft ook nog eens adviezen waar men niet om heeft gevraagd en die niet kloppen. Als anderen dit tegenspreken laten we jou niet in je waarde?? Kom nou toch....

Hoe zou het nou toch komen dat je irritatie opwekt bij andere leden?? Vraag jezelf dat eens af, voordat je gelijk maar weer de "bewijslast" bij een ander legt en het op haar manier van doen te gooien. Kijk eerst maar eens in de spiegel.
Om nog maar een voorbeeld te noemen, je haalt er in je laatste bericht weer iets bij waar TS niet om heeft gevraagd. De pup van Sam_V heeft geen problemen met de overstap van brok naar vers, waarom daar dan over gaan beginnen?? Het schept verwarring voor nieuwelingen, voegt niets toe behalve dat het naar mijn mening showen met kennis is.

Ik stop hierna met deze discussie, maar zal adviezen van jou die niet kloppen blijven weerleggen en er voor zorgen dat nieuwelingen hier de juiste informatie krijgen.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

het is soms al moeilijk genoeg om over te stappen da enzo zijn vaak tegen,heel veel fokkers ook,dus ja maak het niet te moeilijk en zelf veel lezen en niet gelijk heel veel dingen tegelijk aannemen stap voor stap ;)
chess
3-sterren
3-sterren

Bericht door chess »

Mijn hond is nu 15 maanden en hij barft sinds 4m.  Als pup heb ik hem een week of twee brokken (kreeg dit ook bij fokker)gegeven maar had wat last van diarree.  Dierenarts adviseerde mij over te schakelen op rauw vlees.  Ben toen onmiddellijk overgeschakeld en heb eerst een tijdje Duck gegeven.  Hierop deed hij het goed, daarna overgeschakeld op Naturis om tenslotte Alaska te geven.  Ik bleef wel binnen één merk maar gaf afwisselende diersoorten.
Zijn ontlasting werd steeds beter én sinds hij barft zijn het werkelijk echte kunstwerkjes!  :biggrin2:
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

Ik ben blij dat ik geen nieuweling ben en dat ik sommige adviezen hier met een korreltje zout kan nemen. Maar kan me voorstellen als je info wilt en er komt zo'n discussie opgang dat het dan helemaal niet meer weet.

Sam_V ik zou je gewoon aan de adviezen houden van de meeste gebruikers. Als je zelf wat meer ingeburgerd bent kun je altijd je eigen visie hanteren. Ik barf nu 2 jaar met Bandit en heb 5 jaar KVV gegeven en ben ook van mening dat er in KVV al genoeg pens verwerkt is. Ook 1x per week vis is goed genoeg.
Ik ben tegen brok, maar vind niet dat je met rauw voer maar een dotje kan voeren. Dus geef je KVV dan ben je safe. WIl je naderhand gaan barfen dan gewoon heel veel lezen dan komt het vast allemaal wel goed.
Ik heb nog nooit nagedacht over het geven van rund en kip dat daar allergiën van kunnen ontstaan. Mijn hond is daar niet gevoelig voor en eet alles. Ook de overstap van brok naar KVV is hier vlekkeloos verlopen.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

[quote="Roosj"]
Ter verduidelijking @TS: bij de overstap van brok naar kvv worden veel honden ziek. Om te weten of dit ontgiftigingsverschijnselen zijn of een allergie, zal je zo safe mogelijk moeten voeren.
[/quote]
Nee..dat is ook iets wat dus NIET het geval is...tuurlijk kan het zijn dat er 'n enkele hond is die moeite heeft met omschakelen,
maar om te zeggen dat veel honden ziek worden is niet correct..
De meeste honden hebben juist geen enkel probleem wanneer ze cold turkey op rauw over gaan.

btw..ik kan geen vuile pens krijgen, dus dat eten ze hier nooit, vis probeer ik eens in de week te geven, als ik 't vergeet te ontdooien dan slaan ze gewoon 'n week over.
Barfen is makkelijk ...maar het word soms moeilijker gemaakt dan dat 't is.  ;)

Plaats reactie