Hoe vriezen jullie barf porties in?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hoe vriezen jullie barf porties in?

nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

voor kleine porties zijn siliconen-muffin vormen ideaal.

Er past 125 tot 150 gr in een zo een  "kuipje"
je  kunt ze vormvast vriezen, dan eruit halen en vervolgens in een zak bij elkaar doen.

daarna neem je  1  blokje vleesbot, 1x orgaan en 1x spiervlees,  en je bent klaar.
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

cindy5409 schreef: Ik ben begonnen met de dienblad methode van Nadia. Maar inmiddels doe ik het vlees in een diepvrieszak en dan in z'n plastic bakje (lijken op de bakjes van de chinees) zonder deksel. In de vriezer mooi opstapelen en als het bevroren is uit de bakjes kiepen die ik dan weer opnieuw kan gebruiken. En heb dan mooie strakke pakjes.
toch doe ik dat ook met gemalen vlees.

Ik zorg dat  het dienblad goed gevuld is, leg het 2de blad erboven op, en druk goed aan.
Zo ga ik verder.

De hele stapel uiteindelijk in de vriezer.

Een dag of 2 later heb ik  strakke platte pakjes die goed stapelbaar zijn.

Maar ook hiermee is het: wat voor de een handig is, werkt voor de ander voor geen meter  ;)
Cisca
1-ster
1-ster

Bericht door Cisca »

nova schreef: toch doe ik dat ook met gemalen vlees.

Ik zorg dat  het dienblad goed gevuld is, leg het 2de blad erboven op, en druk goed aan.
Zo ga ik verder.

De hele stapel uiteindelijk in de vriezer.

Een dag of 2 later heb ik  strakke platte pakjes die goed stapelbaar zijn.

Maar ook hiermee is het: wat voor de een handig is, werkt voor de ander voor geen meter  ;)
Hmm zou dat ook werken voor kleine pakjes van 50, 100 en 125 gram?
petralita
5-sterren
5-sterren

Bericht door petralita »

Cisca schreef: Hmm zou dat ook werken voor kleine pakjes van 50, 100 en 125 gram?
ja werk daar ook voor, die van mij krijgt een dagtotaal van ongeveer 160gr.
ik verdeel het onderin het zakje en rol het op. Ik rol het zakje om het vlees en ik niet het niet.
ik rommel niet in de vriezer, omdat ik niet hoef te zoeken en het in bakjes zit dus rollen de zakjes niet uit.
bij bv 50 gram doe ik het onderin en vouw het dubbel, dus gebruik ik maar de helft van de onderkant
het enige waar je op moet letten is dat je handen droog en schoonzijn anders plakken de zakjes weer aan elkaar.
ik druk ze de kleine pakketjes op die manier gewoonin een bakje, niet in op een diemblad.
ik zorg er wel voor dat ik ze niet in elkaar prop, makkelijk erin is ook makkelijk eruit.
ik zorg er dan wel voor dat het ligvlak van het zakje groter of gelijk is aan de hoogte.
ik hoop dat het duidelijk is.... this wat lastig zonder plaatjes... ;)
Laatst gewijzigd door petralita op zo 17 feb 2013, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie