Nieuw bij AH; verse Hennen Eitjes

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Nieuw bij AH; verse Hennen Eitjes

K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Leuke stunt. Daar trappen vast wel mensen in.
Meestal zo ongeveer  :P rondom de paasdagen, bij voorkeur er ietsje voor...  :biggrin2: zijn er altijd veel jonge hennen aan de leg. Anders krijgen ze al die eieren niet op tijd gelegd.
Zo na de paasdagen is de kip ineens in de aanbieding. ::)
ashley
4-sterren
4-sterren

Bericht door ashley »

eelke schreef: Uitleggen wat een hen is hebben we hier laatst op bp trouwens ook nog gedaan  :biggrin2:

Oh en weet je he. Hennen leggen ook eieren als er geen haan bij is! (nou ja, de mijne niet want die zijn met pensioen)
Dat meen je niet  ::) :P
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

ashley schreef: Dat meen je niet  ::) :P
:o Ja echt! :P
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Mijn jonge hennetjes beginnen ook altijd met kleine eitjes, dan komen de hele grote met dubbele dooiers en dan gaan ze normaal leggen en dan gaan ze na een jaar of twee dood  :-X Nu wil ik barnevelders  8)
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Een collega van mij durfde de eieren van mijn kippen niet te eten omdat ik een haan bij de kippen had lopen. Ze was ervan overtuigd dat het kuiken al in het ei zat als de kip het ei ging leggen. Want, zo redeneerde ze: eerst wordt het kuiken 'gevormd' en dan komt de schaal er omheen. Het sperma van de haan kan toch niet door een eierschaal?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lida. S schreef: Een collega van mij durfde de eieren van mijn kippen niet te eten omdat ik een haan bij de kippen had lopen. Ze was ervan overtuigd dat het kuiken al in het ei zat als de kip het ei ging leggen. Want, zo redeneerde ze: eerst wordt het kuiken 'gevormd' en dan komt de schaal er omheen. Het sperma van de haan kan toch niet door een eierschaal?
Als je het een dagje te lang laat liggen zit er wel een bloedpuntje in het ei :P
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Lida. S schreef: Een collega van mij durfde de eieren van mijn kippen niet te eten omdat ik een haan bij de kippen had lopen. Ze was ervan overtuigd dat het kuiken al in het ei zat als de kip het ei ging leggen. Want, zo redeneerde ze: eerst wordt het kuiken 'gevormd' en dan komt de schaal er omheen. Het sperma van de haan kan toch niet door een eierschaal?
Wahaha. Dat meen je niet, hoe komt die collega daar nou bij  :o ;D 

Ik denk dat ik maar de eitjes van onze kippen als 'verse hennen eitjes' ga verkopen. Ze zijn klein, dat zullen ze ook blijven, maar o zo lekker!

En ze zijn nu zo net voor de pasen toch echt lekker aan de leg, dat klopt dan weer wel.  :P
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou eh, ergens in de andere kant van de wereld, eten ze eieren die 16 dagen bebroed zijn...  :-X
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

BAH! Dat doet me denken aan de eitjes die ik eens op een boerderij had gekocht toen we op vakantie waren. Er waren nog wat eitjes over en die nam ik mee naar huis. Eenmaal thuis een lekker eitje bakken (dacht ik) Na het tikken van het eitje lag er ineens een kuiken , nog niet helemaal volgroeid, in mijn koekenpan.  :-X Die dag heb ik even geen eitjes gegeten.
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Ik heb ze overigens eens wijs gemaakt dat ik de kippen moest melken en dat ik van die melk kippenkaas maakte. Heel exclusief. Het werd blindelings geloofd en ik had de kippenkaas voor 5 euro per ons kunnen verkopen. Helaas gaven mijn kippen geen melk meer.
ashley
4-sterren
4-sterren

Bericht door ashley »

WillyP schreef: BAH! Dat doet me denken aan de eitjes die ik eens op een boerderij had gekocht toen we op vakantie waren. Er waren nog wat eitjes over en die nam ik mee naar huis. Eenmaal thuis een lekker eitje bakken (dacht ik) Na het tikken van het eitje lag er ineens een kuiken , nog niet helemaal volgroeid, in mijn koekenpan.  :-X Die dag heb ik even geen eitjes gegeten.
Jak  :puke: Dat heb ik een keer gehad met een eitje van 1 van mijn krieltjes. Wel elke dag braaf eitjes geraapt maar telkens deze over het hoofd gezien schijnbaar. In ene had ik die dus wel te pakken.......Heb lange tijd geen ei gegeten  :-X
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lida. S schreef: Ik heb ze overigens eens wijs gemaakt dat ik de kippen moest melken en dat ik van die melk kippenkaas maakte. Heel exclusief. Het werd blindelings geloofd en ik had de kippenkaas voor 5 euro per ons kunnen verkopen. Helaas gaven mijn kippen geen melk meer.
Ohw geweldig!!!  :biggrin2:
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Toen ik op een agrarisch school zat waren er een paar studenten die een kippen werkgroep oprichten en dan de eieren verkochten, omdat het biologiese was moesten er ook hanen bij omdat dat fijner is voor de kippen.

Toen een keer een van die studenten een haan een kip zag dekken zei hij " a goedzo de haan heeft gedekt nu kan die kip eieren gaan leggen"

Hij geloofden namelijk dat zonder haan een kip geen eieren legde  :o en dan doe je dus een agrarisch opleiding hè  ::)

Sterker nog toen iemand anders hem daar in verbeterde geloofden hij het niet en is hij iedreen langs gegaan om te vragen of het waar was  :doh: hij is toen wel een beetje heel erg uitgelachen, vooral omdat hij maar bleef beweren dat hij gelijke had  ::) ( diepe zucht )
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Kippenkaas! Hilarisch!!! ;D
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

WillyP schreef: BAH! Dat doet me denken aan de eitjes die ik eens op een boerderij had gekocht toen we op vakantie waren. Er waren nog wat eitjes over en die nam ik mee naar huis. Eenmaal thuis een lekker eitje bakken (dacht ik) Na het tikken van het eitje lag er ineens een kuiken , nog niet helemaal volgroeid, in mijn koekenpan.  :-X Die dag heb ik even geen eitjes gegeten.
Dat heb ik op stage ook gehad. Gooooooooooooooor! Heeft bij mij langer dan een dag geduurd voordat ik weer eieren wilde eten. En dan alleen als de staleigenaar de eieren in de pan tikte en het echt een ei bleek te zijn  ;D

Plaats reactie