Bedankt voor de tips, ik zal laten weten hoe het bevalt!
'Beetje' BARF
Moderator: Lizzy
Re: 'Beetje' BARF
Oja in mn latere post heb ik dr al 2 dagen carnibest, 2 dagen lotgering en 3 dagen BARF van gemaakt
Ik zie het dus best wel zitten...
Als je eenmaal barf gewend bent, dan ben je zo van de kvv af hoor. Is mijn ervaring ondertussen. Kijk even bij de "lijntjes" of je mee kan bestellen of delen.
-
sella
op de flat werd er bij mij in de badkamer gegeten, konden ze zoveel kliederen als ze wilden.
Uh ja het gaat hier dus wel lekker... Ik heb wat vleesch gehaald voor Moos en hij vindt alles lekker, kauwt mooi op de vleesbotjes, doet het wel prima en poepen gaat ook goed (ene keer iets dunner andere keer iets steviger maar nog geen diarree of echt verstopping).
Hij likt zn bak nog schoner dan eerst en kijkt dan of dat echt alles was. Maargoed, dat deed ie al de kleine vreetzak.
Misschien wel een beetje veel nieuw ineens, maar in mijn enthousiasme heb ik hem inmiddels al het volgende gevoerd:
Groentemix
Rauw ei
Paard (spiervlees)
Hert (spiervlees)
Konijnstukken
Kippennekken
Kwartel (heel geslacht zonder orgaan dure mensenkwartels)
Gemalen runderpens
Gemalen organenmix
Lekkere extraatjes gedroogde runderluchtpijp, kalfspiemel, geelhaar, runderoor, hertenpens (van Floris24 hier van het forum).
Hij heeft één keer gespuugd maar toen had ie ook wel erg optimistisch luchtpijp lopen vreten en dat kwam er netjes weer uit.
Oja en nog wel twee dagen Carnibest toen ie uit logeren ging en een beetje Lotgering erbij.
Alles gaat lekker, de volgende bestelling is alweer de deur uit en ik denk dat het wel eens 5 of 6 of dagen BARF zouden kunnen worden... vind het helemaal leuk en Moos volgens mij ook.
Ben nog wel een beetje onzeker en heb er wel een vitaminen en mineralensupplement bij besteld om af en toe bij te geven, niet elke dag maar gewoon voor de zekerheid dat mn opa'tje niks tekort komt.
Ook heb ik mijn moeder volgens mij overtuigd om in ieder geval eens KVV te gaan proberen dus gaat daar ook een extra vriezertje aan en kan ik daar lekker wat meenemen af en toe
Hij likt zn bak nog schoner dan eerst en kijkt dan of dat echt alles was. Maargoed, dat deed ie al de kleine vreetzak.
Misschien wel een beetje veel nieuw ineens, maar in mijn enthousiasme heb ik hem inmiddels al het volgende gevoerd:
Groentemix
Rauw ei
Paard (spiervlees)
Hert (spiervlees)
Konijnstukken
Kippennekken
Kwartel (heel geslacht zonder orgaan dure mensenkwartels)
Gemalen runderpens
Gemalen organenmix
Lekkere extraatjes gedroogde runderluchtpijp, kalfspiemel, geelhaar, runderoor, hertenpens (van Floris24 hier van het forum).
Hij heeft één keer gespuugd maar toen had ie ook wel erg optimistisch luchtpijp lopen vreten en dat kwam er netjes weer uit.
Oja en nog wel twee dagen Carnibest toen ie uit logeren ging en een beetje Lotgering erbij.
Alles gaat lekker, de volgende bestelling is alweer de deur uit en ik denk dat het wel eens 5 of 6 of dagen BARF zouden kunnen worden... vind het helemaal leuk en Moos volgens mij ook.
Ben nog wel een beetje onzeker en heb er wel een vitaminen en mineralensupplement bij besteld om af en toe bij te geven, niet elke dag maar gewoon voor de zekerheid dat mn opa'tje niks tekort komt.
Ook heb ik mijn moeder volgens mij overtuigd om in ieder geval eens KVV te gaan proberen dus gaat daar ook een extra vriezertje aan en kan ik daar lekker wat meenemen af en toe
Laatst gewijzigd door Rapalje op do 11 apr 2013, 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier ook 1,5 Galgo
(1 zuivere+1 mix).
Ze krijgen allebei 500 per dag, ook al verschillen ze in kg (24 en 29 kg). Hier doen ze het goed op.
Ik heb hier geleerd dat kvv veel sneller verteerd dan barf omdat het allemaal gemalen is en hun maag niet veel hoeft te doen. Op de dagen dat ik barf merk ik dan ook dat ze meer voldaan zijn.
Dus als Moos schraal is, gewoon wat meer geven.
Ze krijgen allebei 500 per dag, ook al verschillen ze in kg (24 en 29 kg). Hier doen ze het goed op.
Ik heb hier geleerd dat kvv veel sneller verteerd dan barf omdat het allemaal gemalen is en hun maag niet veel hoeft te doen. Op de dagen dat ik barf merk ik dan ook dat ze meer voldaan zijn.
Dus als Moos schraal is, gewoon wat meer geven.
Pff ik kwam bij mijn moeder en daar hadden ze de indruk dat hij afgevallen was! Volgens mij is hun hond dikker geworden, maarja 
Hij krijgt nu al meer dan 500g maar zal er nog maar een schepje bovenop doen
Nja, hij vindt het niet zo erg
Hij krijgt nu al meer dan 500g maar zal er nog maar een schepje bovenop doen
Nja, hij vindt het niet zo erg