Hond van 2 jaar met HD-D, supplementen, pijnstillers, welke of niets?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Hond van 2 jaar met HD-D, supplementen, pijnstillers, welke of niets?

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

My Border Collies schreef: Vriendin van mij met haar border collie waar echt niets aan te merken was, behalve een mega kort lontje heeft ook HD.
Al op 1.5 jarige leeftijd geconstateerd.

Hij heeft HD-D norbergwaarde 16 en een botafwijking van 1.

Deze hond functioneert op karakter, en op spieren want die heeft hij en dat zie je ook terug op de foto's.

Hij krijgt wel al sindsdien pijnstilling en krijgt trocoxil (elke maand 1 tablet) en hier heeft hij duidelijk profijt van.
Hij is veel relaxter en plezieriger in gedraag :)

Dit is bovendien geen hond voor een osteopaat.
Interessant! Vertel?
Simone V
5-sterren
5-sterren

Bericht door Simone V »

Mevroi Kruim schreef: Interessant! Vertel?
Ja daar ben ik ook benieuwd naar!
My Border Collies
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door My Border Collies »

De hond die het betreft houdt niet van onbekende mensen, is eigenlijk niet te vertrouwen en vind alles spannend.

Dat korte londje hoort daar ook bij.

Die HD is zeg maar niet zijn enige probleem helaas.
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Misschien is het korte lontje wel het gevolg van de HD ivm pijn.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Nou ja, niet elke hond laat zich aanraken door vreemden, al helemaal niet als het zeer doen. Voor ons was ostheopathie ed voor de operatie ook totaal geen optie, Oscar liet nog niet eens naar zich kijken, laat staan aanraken.

Het heeft ons een operatie (bekkenkanteling) en 3 maanden hydrotherapie gekost voordat de pijn voldoende gezakt en het vertrouwen voldoende gestegen was voor een kort lichamelijk onderzoek. Maar dan wel door de DA die ons die drie maanden begeleid heeft, een ander hoeft niet met die intentie aan zijn derrière te komen...

Wij geven overigens als supplementen phytonics joint com en doils joint en die gaven voor de operatie al een hele goede verbetering bij Oscar. Maar Oscar had wel zichtbaar last, dus kun je verschil ook zien. Wat ik wel geleerd heb is dat niets zien niet betekend dat er niets is. Pas nu zien we verschil in dingen waaruit blijkt hoeveel pijn Oscar had. Terwijl ik voor de operatie wel zei dat er iets was, maar ik kon écht niet eens vertellen of dit aan de voorkant of achterkant zat of wat dan ik. Ik had echt géén idee en nu zien we zoveel verschil. Dus ik zou wel een keer uitproberen wat een flinke pijnstiller voor effect heeft (als je dat al niet gedaan hebt), om te zien of ze echt geen pijn heeft. 
Simone V
5-sterren
5-sterren

Bericht door Simone V »

Ik denk inderdaad ook dat door pijn een hond wel een kort lontje kan krijgen.

We hebben laatst opnieuw foto's laten maken omdat ik dacht dat ze nu last van haar schouders had (niks te zien). Ook foto's van haar heupen gemaakt. Daar is weinig verslechtering op te zien en we merken ook weinig, eigenlijk geen pijn aan haar.

Sita is van nieuwe mensen gauw onder de indruk, pas na een paar 'vervelende' behandelingen uit ze bij voorbaat haar ongenoegen door heel stoer te gaan blaffen tegen de DA. Maar tijdens de foto's maken lust ze wel heel graag de hondenbrokjes van de da. Maf beest, tijdens het platleggen vreet ze die brokjes uit mijn handen  :biggrin2: het is ook zo'n lekker ding dat witje van mij.
Maar goed, als het kan blijf ik bij een behandeling of foto's maken, en dat helpt ook wel.

@ Kaela, als ik denk dat Sita pijn heeft, krijgt ze van mij previcox. Soms heb ik het goed gezien en leeft ze op, soms is er geen verbetering te zien. In het begin toen de HD net geconstateerd was, hebben we gemerkt dat haar oren 'op half 7' hingen bij pijn. En er heel zielig bij kijken. nou kan ze dat sowieso wel goed, dus daar kijken we dan maar niet naar!

Momenteel gaat het eigenlijk heel goed *knockonwood*
My Border Collies
1-ster
1-ster
Contacteer:

De hond kon geen operatie meer ondergaan, maar was ook geen optie... de revalidatie wordt namelijk een drama.

Hij staat op trocoxil maandelijks en daardoor is ie wel een stukje rustiger geworden, maar het karakter verander je niet.

Aan deze hond was ook niet te zien dat hij hd had hoor, echt niet... liep op karakter...!!!

Dat we de fotos gingen maken schrokken we ons echt een hoedje, niet te geloven zo slecht.

Wendy
bulldogluna
1-ster
1-ster

Bericht door bulldogluna »

Mijn Amerikaanse bulldog had slijtage aan zijn onderrug. Je zou de volgende supplementen eens kunnen proberen:

Amiqure mobility, eventueel in combinatie met glucosamine en visolie
Kjen's Energy
Sasha's Blend, Trovet

Je moet even kijken wat in jouw geval het beste werkt. Mijn hond reageerde er goed op. Ik voer geen vers vlees maar zo natuurlijk mogelijke hondenvoeding in brokvorm zonder al teveel toevoegingen. Ook hier had hij heel veel baat bij. Hij gebruikte hierdoor geen extra pijnstilling voor zijn rug meer.
My Border Collies
1-ster
1-ster
Contacteer:

bulldogluna schreef: Mijn Amerikaanse bulldog had slijtage aan zijn onderrug. Je zou de volgende supplementen eens kunnen proberen:

Kjen's Energy
Sasha's Blend, Trovet

Je moet even kijken wat in jouw geval het beste werkt. Mijn hond reageerde er goed op. Ik voer geen vers vlees maar zo natuurlijk mogelijke hondenvoeding in brokvorm zonder al teveel toevoegingen. Ook hier had hij heel veel baat bij. Hij gebruikte hierdoor geen extra pijnstilling voor zijn rug meer.
Dankjewel voor de info:

De hond staat op kvv en krijgt al spier support en doils, naast zijn pijnstilling.
Hier doet hij het voor nu goed op.

Gr Wendy
Simone V
5-sterren
5-sterren

Bericht door Simone V »

bulldogluna schreef: Mijn Amerikaanse bulldog had slijtage aan zijn onderrug. Je zou de volgende supplementen eens kunnen proberen:
Kjen's Energy
Sasha's Blend, Trovet
Bulldogluna, ik denk dat deze suggestie voor my border collies bedoeld is, maar ik heb die supplementen ook even gegoogled  ;)
weet jij of en wat die amiqure meer doet dan glucosamine?
en zijn die kjen en sasha brokken of ook supplementen?
mijnmeiden
1-ster
1-ster

Bericht door mijnmeiden »

Mijn oudste had HD D norbergwaarde -12 en botafwijking 3 toen ze 18 maanden was.
En ja ook ik kreeg pijnstillers mee en net als jij dacht ik ,wat als ze ouder is.
Ik ben gestopt met de pijnstillers en begonnen met spieropbouw,dus lopen en veel zwemmen.
Toen ze 3 jaar was ben ik met duivelsklauw,glucosamine en MSM begonnen.
Tot aan haar dood ,ze was toen ruim 9 jaar heeft ze geen pijnstillers van de DA gehad.
Ze is aan andere dingen overleden maar liep 3 weken voor haar dood nog prima.
Simone V
5-sterren
5-sterren

Bericht door Simone V »

mijnmeiden schreef: Mijn oudste had HD D norbergwaarde -12 en botafwijking 3 toen ze 18 maanden was.
En ja ook ik kreeg pijnstillers mee en net als jij dacht ik ,wat als ze ouder is.
Ik ben gestopt met de pijnstillers en begonnen met spieropbouw,dus lopen en veel zwemmen.
Toen ze 3 jaar was ben ik met duivelsklauw,glucosamine en MSM begonnen.
Tot aan haar dood ,ze was toen ruim 9 jaar heeft ze geen pijnstillers van de DA gehad.
Ze is aan andere dingen overleden maar liep 3 weken voor haar dood nog prima.
Sita heeft na constatering van de HD, hydrotherapie gekregen en daar heeft ze onwijs goeie spieren door ontwikkeld. Dit houden we bij door haar te laten zwemmen, vind ze gelukkig heul niet erg  :D
hoe werkt die duivelsklauw? glucosamine krijgt ze al.
mijnmeiden
1-ster
1-ster

Bericht door mijnmeiden »

Simone V schreef: hoe werkt die duivelsklauw? glucosamine krijgt ze al.
http://gezondheid-en-afvallen.plazilla. ... ivelsklauw
Simone V
5-sterren
5-sterren

Bericht door Simone V »

Dank voor de link!
Elysium Fields
1-ster
1-ster

Bericht door Elysium Fields »

My Border Collies schreef: De hond kon geen operatie meer ondergaan, maar was ook geen optie... de revalidatie wordt namelijk een drama.
Er is ook een operatie zonder revalidatie iig kan je die zelf bepalen nl bij de heupkoprecectie (heupkopamputatie)  ;)

Plaats reactie