Zoveel nieuwe pups op Barfplaats, hoe worden ze geënt?
Moderator: Lizzy
-
essie
- 3-sterren

Re: Zoveel nieuwe pups op Barfplaats, hoe worden ze geënt?
Ik vind dit een prettig schema ja,
Demy heeft al jaren geen DHP meer gehad, en met de titers prima in orde.
Dus ik ga er vanuit dat 1 enting op het juiste moment prima is voor een pup.
Weil blijft wel vaak een twijfel geval, heb ik tussendoor nog weleens gegeven aan mijn andere honden.
Ene jaar wel, andere jaar niet. En nu alweer een paar jaar niet, denk dat ik het aan Demy ook niet meer geef.
Ze zwemt eigenlijk alleen maar op plekken waar mensen ook zwemmen.
Demy heeft al jaren geen DHP meer gehad, en met de titers prima in orde.
Dus ik ga er vanuit dat 1 enting op het juiste moment prima is voor een pup.
Weil blijft wel vaak een twijfel geval, heb ik tussendoor nog weleens gegeven aan mijn andere honden.
Ene jaar wel, andere jaar niet. En nu alweer een paar jaar niet, denk dat ik het aan Demy ook niet meer geef.
Ze zwemt eigenlijk alleen maar op plekken waar mensen ook zwemmen.
Google is met 6 weken bij de fokker geënt en daarna door ons niet meer. We hebben hem getiterd op 14 weken en daaruit bleek de parvo en hondenziekte onwijs hoog te zijn met anti-stoffen. De HCC was veel te laag.
We hebben besloten om niet te vaccineren omdat HCC niet los gevaccineerd kan worden en het risico op de ziekte niet heel erg groot is. Het is een afweging die je dan neemt en met de wetenschap wat een gecombineerde vaccin doet aan nadelen nemen we de lage titer op HCC maar voor lief.
We gaan Google 10 mei wel weer even meenemen met een titerbepaling.
We hebben besloten om niet te vaccineren omdat HCC niet los gevaccineerd kan worden en het risico op de ziekte niet heel erg groot is. Het is een afweging die je dan neemt en met de wetenschap wat een gecombineerde vaccin doet aan nadelen nemen we de lage titer op HCC maar voor lief.
We gaan Google 10 mei wel weer even meenemen met een titerbepaling.
Ik vind het altijd weer moeilijk om de juiste keuze te maken, want je hebt niet in de hand wat de nieuwe eigenaar gaat doen. Ik probeer uit te leggen over titeren en antistoffen en maar hopen! Onze puppy's zijn met 9 weken et DHP gevaccineerd, maar...............tot mijn grote schrik ook nog lepto erbij gedaan
, terwijl ik duidelijke afspraken had gemaakt. Gelukkig is alles goed gegaan. Mijn eigen pup wil ik met 16 weken laten titeren en niet de herhaling van lepto geven. Ook heeft een van de puppies gisteren een wormenkuur tegen de vossenlintworm gehad, omdat het verplicht is voor Finland, tot nu toe nog geen probleem gezien. gr Boa
Lekker dan weer, dit overkwam mij dus ook al met Ramses1eboa schreef: Ik vind het altijd weer moeilijk om de juiste keuze te maken, want je hebt niet in de hand wat de nieuwe eigenaar gaat doen. Ik probeer uit te leggen over titeren en antistoffen en maar hopen! Onze puppy's zijn met 9 weken et DHP gevaccineerd, maar...............tot mijn grote schrik ook nog lepto erbij gedaan, terwijl ik duidelijke afspraken had gemaakt. Gelukkig is alles goed gegaan. Mijn eigen pup wil ik met 16 weken laten titeren en niet de herhaling van lepto geven. Ook heeft een van de puppies gisteren een wormenkuur tegen de vossenlintworm gehad, omdat het verplicht is voor Finland, tot nu toe nog geen probleem gezien. gr Boa
9 weken enten en dan met 16 weken titeren, waarom 7 weken ertussen?
Ik bedoel het niet verkeerd maar ben benieuwd naar de reden.
Moeilijk, moeilijk.
Het vaccinatie schema is 6,9 en 12 weken dus ik bedacht dat eerst titeren en aan de uitslag daarvan wel of niet enten hetzelfde schema moet zijn?????
Ik blijf het vreselijk vinden al die rotzooi.
Onze pups zijn op de leeftijd van 7 weken met DP gevaccineerd en binnen een week had ik pups die niet lekker waren, 2 die ziek werden en liepen over te geven en eentje waarvan de koorts steeg tot 42 graden!
Vanavond gaan ze pas voor de volgende vaccinatie. Ze zijn nu 16 en 15 weken.
Vanavond gaan ze pas voor de volgende vaccinatie. Ze zijn nu 16 en 15 weken.
De vorige keer heb ik ze met 8 weken laten vaccineren, DP en Woody met 13 weken de DHP en 3 en 6 weken later de lepto. Ik vind het lastig om er een duidelijke reden voor te geven, eigenlijk denk/hoop ik dat ze goede titers zal hebben. Dit jaar wil ik Woody laten titeren, maar wat is wijsheid? gr Boa
-
essie
- 3-sterren

Als ze bij de fokker de 1e enting hebben gehad rond de 6 weken, is het wel normaal om rond de 9 weken te titeren.Ramses1 schreef: Lekker dan weer, dit overkwam mij dus ook al met Ramses![]()
9 weken enten en dan met 16 weken titeren, waarom 7 weken ertussen?
Ik bedoel het niet verkeerd maar ben benieuwd naar de reden.
Moeilijk, moeilijk.![]()
![]()
Het vaccinatie schema is 6,9 en 12 weken dus ik bedacht dat eerst titeren en aan de uitslag daarvan wel of niet enten hetzelfde schema moet zijn?????
Ik blijf het vreselijk vinden al die rotzooi.
Aan de hand van die titer hebben we met Jaslin bepaald wanneer de volgende titer moet zijn.
Bij hogere titers kan je langer wachten dan met lage titers.
Bedankt voor de uitleg, ik laat hem met 9 weken titeren en dan zullen we zien.
Ik wil met hem naar de dag van de hond op 26 mei, dan is hij 10 weken en durf hem zo zonder vaccinatiecheck niet mee te nemen.
Ik wil met hem naar de dag van de hond op 26 mei, dan is hij 10 weken en durf hem zo zonder vaccinatiecheck niet mee te nemen.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja is wel verstandig om te weten of hij beschermd is tegen parvo, de vaccinatie op 6 weken slaat niet altijd aan doordat de afweer van de moeder nog te hoog is.Ramses1 schreef: Bedankt voor de uitleg, ik laat hem met 9 weken titeren en dan zullen we zien.
-
Elvira
- 5-sterren

- Contacteer:
Interesant allemaal. Ik hoop over een maand of 4 een pup te krijgen (a.s. moeder is vandaag loops geworden). Fokker ent pas met 10 weken (woont in Engeland, is daar normaal). Dit betekent dat ik hem niet gevaccineerd mee krijg. Ik wil zo snel mogelijk laten titeren en aan de hand daarvan bepalen wanneer te enten.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik snap ook niet zo goed waarom we in NL op 6 weken puppyDP geven, terwijl het in andere landen heel gebruikelijk is om op 8 en 12 weken DHP te geven.
Ik snap er helemaal niks van*Dorothea* schreef: Ik snap ook niet zo goed waarom we in NL op 6 weken puppyDP geven, terwijl het in andere landen heel gebruikelijk is om op 8 en 12 weken DHP te geven.
Ik kom op 9 weken toch nogal pups tegen waarbij de Puppy DP heel goed is aangeslagen. Zoals bij Google. Dus die hadden weinig of geen antilichamen op 6 weken. Ik vind het persoonlijk nogal eng om te wachten tot 10 weken.
Taiga wordt na overleg bij de fokker niet ge-ent. Ik laat haar op 12 weken vaccineren voor DHP en dan op 16 weken voor rabies. Lepto weet ik nog niet.
Laatst gewijzigd door Esther Q op wo 08 mei 2013, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Flow (9, 5 weken) heeft gisteren Parvo-c gehad en Lepto. Over 3 weken de cocktail en dan zijn we klaar. Mijn da titert ook, dat komt dus mooi uit.
Ze wilde me ook nog ontwormingstabletten meegeven, maar dat heb ik vriendelijk afgewimpeld. Kreeg wel een tasje Hill's mee, maar daar waren de buren weer blij mee.
Hoe zit dat eigenlijk met rabiës? Wij wonen hier in de duinen, de vossen lopen letterlijk door de straat en zijn niet bang (genoeg) meer voor de mensen. Kunnen die rabiës bij zich dragen of is dat alleen voorbehouden aan hun soortgenoten over de grens?
Ze wilde me ook nog ontwormingstabletten meegeven, maar dat heb ik vriendelijk afgewimpeld. Kreeg wel een tasje Hill's mee, maar daar waren de buren weer blij mee.
Hoe zit dat eigenlijk met rabiës? Wij wonen hier in de duinen, de vossen lopen letterlijk door de straat en zijn niet bang (genoeg) meer voor de mensen. Kunnen die rabiës bij zich dragen of is dat alleen voorbehouden aan hun soortgenoten over de grens?