Verschil in hoeveelheid voeren van Barf of KVV?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Verschil in hoeveelheid voeren van Barf of KVV?

Elinea
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Elinea »

Bij mij is het verschil groter. Van kvv Darf kreeg Juno ongeveer 150  gr per dag en Kiki een kleine 200 gram. Met barf krijgt juno zo ongeveer 220 gram en Kiki ruim 300. Ik moet wel zeggen dat ik bv van bandit de wildvariant ongeveer wel hetzelfde aan gewicht voerde. Maar bv van smuldier dus weer minder dan de darf. Het hangt dus ook van het merk kvv af.
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

ellenned schreef: Ehhh ik weet het niet precies maar dat zal zo'n verschil zijn van 50 gram per dag, bij beiden.
ok dus zo'n 84% kvv tov 100% barf. thx  :-*
Ze krijgen meer kvv mee dus mochten ze te weinig hebben dan kunnen ze gewoon iets opvoeren.
vanavond krijgen ze 50% kvv en 50% barf en morgen helemaal kvv. ben benieuwd hoe de ontlasting is  ;D
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Boy is van barf naar kvv gegaan.
Hij kreeg 475 gr barf. En nu nog maar 300gr kvv.
Maar over 2 weken ga ik zelf malen. Hoop dan weer 450 gr te kunnen geven ;) ;
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

Ok het blijft dus een beetje gissen. Ik geef gewoon voldoende mee zodat ze meer kunnen geven of minder indien nodig.
Gelukkig kan ik het terugbrengen als er een hele doos onaangesproken blijft.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik maak mn kvv zelf.
Dus hebben ze er evenveel van nodig (of scheelt toch niet veel) als van hun barf om op hetzelfde gewicht te blijven. Maar ze hebben er wel meer van nodig om verzadigd te zijn omdat kvv veel minder vol gevoel geeft. Ze hebben ook een stuk sneller weer honger als ze maar dezelfde hoeveelheid krijgen als normaal hun barf.
Als we weggaan krijgen ze hier dus een stuk meer van de kvv dan wanneer ze normaal barf eten.  Dat is ook omdat ik op dat moment niet kan verhinderen dat Cuzco veel meer eet dan hij eigenlijk mag.  De anderen zorgen prima zelf voor hun gewicht, maar hij wordt dan dik.  Omdat ik wil dat de rest ook nog voldoende eten kan vergaren, neem ik het er maar bij dat hij dikker wordt als we weg zijn. 
Dan moet dat er daarna maar weer af gedieëed worden...  :)

Ik wil alleen maar zeggen, ik zou ietsje meer voeren, al is het maar om ze toch een voldaan gevoel te geven. Dat ze dan ietsje dikker zijn tegen dat je terug thuis bent, dat zou ik er persoonlijk maar bij nemen.

Plaats reactie