natuurlijk vlooienmiddel
Moderator: Lizzy
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

Re: natuurlijk vlooienmiddel
*leest mee*
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Grappig dat reguliere vlooienmiddelen altijd worden afgedaan als gif, maar men dan wel met teatree aan komt zetten.
http://www.petpoisonhelpline.com/poison/tea-tree-oil/
- Angelique
- 5-sterren

Nou, in dat geval mogen er hier met terugwerkende kracht wel meteen 7 omvallen*Dorothea* schreef: Grappig dat reguliere vlooienmiddelen altijd worden afgedaan als gif, maar men dan wel met teatree aan komt zetten.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
ja maar van standaardvlooienmiddel vallen ze toch ook niet allemaal om? en dat is dan wel gif...Angelique schreef: Nou, in dat geval mogen er hier met terugwerkende kracht wel meteen 7 omvallen![]()
ik heb trouwens één keer een hond gezien die helemaal suf was van de tea tree dus het kan zeker.
Ik had een mops die atactisch werd van exil , dus die troep komt er niet meer in*Dorothea* schreef: ja maar van standaardvlooienmiddel vallen ze toch ook niet allemaal om? en dat is dan wel gif...
ik heb trouwens één keer een hond gezien die helemaal suf was van de tea tree dus het kan zeker.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
maar van tea tree kunnen ze dus net zo goed atactisch worden...Sigbrid schreef: Ik had een mops die atactisch werd van exil , dus die troep komt er niet meer in
niet dat ik zeg dat normale vlooienmiddelen beter zijn, maar voor mij valt tea tree dus net zo goed onder gif. Ik word een beetje kriegel van natuurlijk=onschadelijk.
-
judith1967
- 5-sterren

Ik heb het hier ook staan en gebruikt bij Dorian,deze heb ik gekocht bij de KruidVat en volgens mij is deze niet echt 100 %,zit Kamille bij!
Maar denk niet meer dat ik het ga gebruiken,pff al die natuurlijk middelen die "veilig"zijn,nou niet dus!!
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik vind het wel een makkelijke site trouwens, die petpoisonhelpline, ik gebruik hem best vaak.
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Ik denk dat weinigen de link gelezen hebben!flodder en dwarrel schreef: http://www.diatomeeenaarde.nl/?gclid=CL ... tAodOSoAmg
Er wordt nl. niet op gereageerd.
Is het beste natuurlijke ontvlooingsmiddel naar mijn idee.
Ook tegen wormen overigens!!
-
judith1967
- 5-sterren

Heb het stukje gelezen.Lazy Garfield schreef: Ik denk dat weinigen de link gelezen hebben!
Er wordt nl. niet op gereageerd.
Is het beste natuurlijke ontvlooingsmiddel naar mijn idee.
Ook tegen wormen overigens!!
Doe jij het dan door het voer of smeer je de hond er mee in??
Ik ben sinds enkele dagen volledig gestopt met mijn natuurlijke spray (zelf samengesteld uit biologische appelazijn, tea tree en lavendelolie). Het helpt wel maar ik vond hem precies wat suffig, slaperig. Bovendien had hij sinds enkele weken ook een loopneus, niet erg maar af en toe wat waterig. Da (moest er toch zijn) dacht dat het een wat allergische reactie kon zijn aangezien hij eigenlijk verder prima in orde was.*Dorothea* schreef: ja maar van standaardvlooienmiddel vallen ze toch ook niet allemaal om? en dat is dan wel gif...
Ik dacht dat de lavendelolie weleens de oorzaak kon zijn dus nieuwe spray gemaakt maar zonder lavendelolie. Geen verschil. Dus nu gestopt met spray sinds enkele dagen: geen loopneus meer en terug veel alerter.
Dus voorlopig even geen spray meer, ik controleer hem wel extra op eventuele teken.
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

beidenjudith1967 schreef: Heb het stukje gelezen.
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Tegen wormen twee keer per jaar een maand 1 theelepeltje door het eten, tegen vlooien wrijf je het in de vacht.judith1967 schreef: Heb het stukje gelezen.
Maar mijn hondje heeft geen vlooien dus nog nooit gedaan.
ik neem aan dat je het alleen voert als je weet dat ie vlooien heeft?Lazy Garfield schreef: Tegen wormen twee keer per jaar een maand 1 theelepeltje door het eten, tegen vlooien wrijf je het in de vacht.
Maar mijn hondje heeft geen vlooien dus nog nooit gedaan.