smuldier

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:smuldier

Esmiralda

Bericht door Esmiralda »

Egmond is goed te doen. Moet alleen nodig me er meer in verdiepen. Al die merken? Ga je weer twijfelen welke goed genoeg is. Met jullie hulp komen we er wel ;)
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="Esmiralda"]
Egmond is goed te doen. Moet alleen nodig me er meer in verdiepen. Al die merken? Ga je weer twijfelen welke goed genoeg is. Met jullie hulp komen we er wel ;)
[/quote]
Carnibest vind ik heel goed. Om te beginnen zou je het dus daar kunnen halen en daarna je kunnen verdiepen in zelf samenstellen.
Wel luxe hoor, zo'n verkooppunt dicht in de buurt :D
amber2
4-sterren
4-sterren

Bericht door amber2 »

Je kunt van Smuldier via hun site de folder aanvragen. Hierin staat de analyse van de compleet-versie en de aanbevolen hoeveelheden. Voor 18 kilo wordt ongeveer 650 gram aanbevolen, maar omdat die van jou nog in de groei is zul je waarschijnlijk ongeveer het dubbele moeten geven. De enkelvoudige versies (pens, hart, kip) zijn inderdaad om zelf een maaltijd mee samen te stellen (dan moet je dus iig een calciumbron toevoegen zoals rauw bot, gemalen eierschalen of gistocal oid), of om als aanvulling te geven naast de compleet versie (met een verhouding van compleet:enkelvoudige soort van 2:1 zit je precies nog goed met de calcium-fosforverhouding doordat in de complete versie relatief wat meer calcium zit). Smuldier is niet per definitie slecht hoor! Het kan dat jou hond het er heel goed op doet, dus gewoon uitproberen. Ik heb laatst gevraagd wat voor olieen ze toevoegen aan de compleet versie, dat is zonnebloemolie en schapevet. Geregeld een beetje visolie voor de omega-3 is dus aan te raden (maar dat geldt eigenlijk voor bijna alle kvv's!). Als je een grote vriezer hebt is het misschien een idee om de grootverbruikersprijslijst van Smuldier aan te vragen (als je het blijft geven tenminste); scheelt aanzienlijk en ze bezorgen gratis thuis (vanaf 150 euro). Wij wisselen zelf op dit moment verschillende soorten kvv af, waaronder smuldier. En ik moet zeggen dat onze honden het er prima op doen!
Esmiralda

Bericht door Esmiralda »

[quote="amber2"]
Je kunt van Smuldier via hun site de folder aanvragen. Hierin staat de analyse van de compleet-versie en de aanbevolen hoeveelheden. Voor 18 kilo wordt ongeveer 650 gram aanbevolen, maar omdat die van jou nog in de groei is zul je waarschijnlijk ongeveer het dubbele moeten geven. De enkelvoudige versies (pens, hart, kip) zijn inderdaad om zelf een maaltijd mee samen te stellen (dan moet je dus iig een calciumbron toevoegen zoals rauw bot, gemalen eierschalen of gistocal oid), of om als aanvulling te geven naast de compleet versie (met een verhouding van compleet:enkelvoudige soort van 2:1 zit je precies nog goed met de calcium-fosforverhouding doordat in de complete versie relatief wat meer calcium zit). Smuldier is niet per definitie slecht hoor! Het kan dat jou hond het er heel goed op doet, dus gewoon uitproberen. Ik heb laatst gevraagd wat voor olieen ze toevoegen aan de compleet versie, dat is zonnebloemolie en schapevet. Geregeld een beetje visolie voor de omega-3 is dus aan te raden (maar dat geldt eigenlijk voor bijna alle kvv's!). Als je een grote vriezer hebt is het misschien een idee om de grootverbruikersprijslijst van Smuldier aan te vragen (als je het blijft geven tenminste); scheelt aanzienlijk en ze bezorgen gratis thuis (vanaf 150 euro). Wij wisselen zelf op dit moment verschillende soorten kvv af, waaronder smuldier. En ik moet zeggen dat onze honden het er prima op doen!
[/quote]
Dank je wel voor de uitleg.
Ik heb vanmorgen Luna het pakje maaltijd gegeven en daar een beetje gekookt water over gedaan. Wat een stank kwam daar vanaf :-X
Ik dacht dat Luna hiervoor zou bedanken, maar niet was minder waar. Ze heeft de hele bak schoon gelikt :P
Audrina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Audrina »

[quote="Esmiralda"]
Ik heb vanmorgen Luna het pakje maaltijd gegeven en daar een beetje gekookt water over gedaan. Wat een stank kwam daar vanaf :-X
Ik dacht dat Luna hiervoor zou bedanken, maar niet was minder waar. Ze heeft de hele bak schoon gelikt :P
[/quote]

Hoe harder het stinkt, hoe lekkerder ze het vinden (meestal dan). ;D
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

[quote="Esmiralda"]
[/quote]

haha moet je ze eens vuile pens voorzetten, je gaat zelf over je nek maar de honden vinden het heerlijk!! Dat gekookt water kun je in een paar dagen afbouwen hoor, dan geef je het echt rauw (en het stinkt niet zo erg)

Fijn dat je overgaat op versvoer. Wil je daarnaast per sé brokken blijven voeren? Dan zou ik bijv, 4 dagen achter elkaar vers voeren en dan 3 dagen brokken. Zo heb je 2 'omschakel momenten' in de week, als je 's ochtends brok geeft en 's avonds vers dan heb je er 14.

Als je dichtbij aan bibi of carnibest komt komen dan zou ik dat voeren. Kijk maar eens hoe het eruit ziet, da's al een heel verschil met smuldier.

Als je nog meer vragen hebt: brand maar los zou ik zeggen!!!

Groeten Femke
Esmiralda

Bericht door Esmiralda »

Carnibest heeft inderdaad wel mijn aandacht nu :). Ik heb heb al een mailtje gestuurd naar het dichtstbijzijnde verkooppunt hier. We willen het nu in ieder geval nog combineren. Ik zat dus om de dag te denken, maar wat jij zegt kan ook. We hebben wel eens dat we dagjes weg gaan met de kids enzo en Luna gaat dan natuurlijk mee en dan is het erg makkelijk om gewoon een zakje brokken mee te kunnen nemen.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

[quote="Esmiralda"]
Carnibest heeft inderdaad wel mijn aandacht nu :). Ik heb heb al een mailtje gestuurd naar het dichtstbijzijnde verkooppunt hier. We willen het nu in ieder geval nog combineren. Ik zat dus om de dag te denken, maar wat jij zegt kan ook. We hebben wel eens dat we dagjes weg gaan met de kids enzo en Luna gaat dan natuurlijk mee en dan is het erg makkelijk om gewoon een zakje brokken mee te kunnen nemen.
[/quote]

lees nog maar eens een beetje rond, wellicht verander je nog van gedachten ;)
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

trouwens, het is een prachtige hond, Luna! :-* :-*
Esmiralda

Bericht door Esmiralda »

[quote="Femke"]
trouwens, het is een prachtige hond, Luna! :-* :-*
[/quote]
Dank je wel. Zal het doorgeven ;)
rees

Bericht door rees »

[quote="Audrina"]
Hoe harder het stinkt, hoe lekkerder ze het vinden (meestal dan). ;D
[/quote]

Hier teminste wel :-X ;D
Doedels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Doedels »

[quote="Esmiralda"]
We willen het nu in ieder geval nog combineren. Ik zat dus om de dag te denken, maar wat jij zegt kan ook. We hebben wel eens dat we dagjes weg gaan met de kids enzo en Luna gaat dan natuurlijk mee en dan is het erg makkelijk om gewoon een zakje brokken mee te kunnen nemen.
[/quote]

Als ik zo lang op stap ga dat mijn honden niet zonder eten kunnen dan stop ik kvv in een koelbakje met een koelelement in een koeltas. No problem. Voor mezelf koop ik onderweg een vette hap :P Als de boys maar gezond eten!

Plaats reactie