voorstellen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: voorstellen

Lucie110
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lucie110 »

Welkom op barfplaats  :)

Leuk om te horen dat Frost het goed doet op de kvv.
Ik heb weinig tips over kvv want hier krijgen ze barf maar wil wel even zeggen dat je bot van paard beter niet kan geven. Dit is veel te hard zelfs voor ervaren barfers. Van lam zijn de ribben wel geschikt maar de dragende delen ook niet. Zelf zou ik ook geen ribben geven aan een hond die nog maar net op kvv staat. Begin zoals M@rina zegt met een kippen of eendennekje of een kwartelkarkasje.

Veel leesplezier !
nanne

Bericht door nanne »

Hoi Wilma, welkom hier...ben er zelf ook nog maar pas.

Er zat dus iets in die brok waar jou hond allergisch op reageerde. Waarom ben je niet begonnen met een diersoort dus eigenlijk met elimineren? Daar ben ik 14 dagen geleden mee begonnen. Mijn hond had dezelfde klachten als jouw hond, had Atopica tegen de jeuk. Ben zo met alles gestopt en overgegaan op eerst alleen kvv eend van Tinlo. Daar kreeg ze iets te harde ontlasting van dus toen paard van Tammenga bijgegeven om op een botpercentage van 20% te komen. Ze is nog steeds jeukvrij en heeft supermooie ontlasting. Binnenkort een nieuw diersoort erbij. Mocht ze ineens weer jeuk krijgen dan weten we waar het van komt.

Jij geeft nu veel dingen door elkaar en je hond heeft nog steeds jeuk. Je weet nu niet of het door voedsel komt of door bijvoorbeeld pollen of huisstofmijt.

Ik heb me laten vertellen dat je je geen zorgen hoeft te maken dat je hond te weinig binnen krijgt als je gaat elimineren, dat kunnen ze best een tijdje hebben. En je ziet snel genoeg of het goed gaat en dan kun je weer een ander diersoort toevoegen.

Wilde je dit toch even vertellen omdat mijn hond eigenlijk direct jeukvrij werd. Hopelijk is ook jou hond snel van die vervelende jeuk af!!! Succes.
draconia
1-ster
1-ster

Bericht door draconia »

Iedereen bedankt  voor de reacties en ik ga nu maar elimineren met paard, had gehoopt dat overstappen op vlees 
voldoende zou zijn maar wilhet toch zeker weten. wat kan ik hem dan als tussendoor geven is er een knabbel of zo van paardenvlees? ;)
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Ja hoor, bij bijv. zooplus kan je gedroogde paardensnacks bestellen, zowel snackjes als kluifspul.:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauwsnack/paard
draconia
1-ster
1-ster

Bericht door draconia »

dank je, dan ga ik dat doen dan heeft hij iets te knauwen tussen de middag of zo :D
nanne

Bericht door nanne »

Ik heb ook net een bestelling ontvangen van Zooplus en ze zijn er absoluut niet duur mee. Ik verbaasde me over de mooie grote stukken paardelong. Paardenluchtpijp zijn ze wat langer mee zoet trouwens, daar kunnen ze echt een tijdje op kauwen. Xara smult ervan!!

Ik ben heel benieuwd hoe het elimineren zal gaan, hopelijk gaat het goed al moet je wel rekening houden dat je hond kan gaan ontgiften. Hoe dat precies zit en hoe je dat herkent weet ik ook niet. Denk dat Xara dat nu heeft maar zal daar even een apart topic van maken.

Heel veel succes!!!!
draconia
1-ster
1-ster

Bericht door draconia »

Hallo Nanne, heb gisteravond de bestelling binnen gekregen en ga het vandaag lekker geven, ben benieuwd. Ik heb luchtpijp en een mix besteld hij was niet bij de zakken weg te slaan. ik hoop dat hij lekker een poosje bezig is.
Bedankt voor je reactie en sorry voor het late reageren maar sommige dagen heb ik echt geen tijd. Jeuk lijkt ook minder te worden dank zij het "Paardendieet" dus hij ligt erg tevreden te zijn. Groetjes Wilma en Frost.

Plaats reactie