Misleiding

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Misleiding

Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

:-\ :-\ De wolfjes doen een moord voor deze koekjes  :-\ :-\ :-\
Neally
5-sterren
5-sterren

Bericht door Neally »

die ik niet meer terug kan vinden.
Dorothea: als je met je linkermuis op het pijltje voor de adresbalk klikt krijg je een keuze te zien:
"volledige geschiedenis weergeven". Daar vind je de webwinkel terug.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

*Dorothea* schreef: Nou lekker dan, kom ik er net achter dat ik al maanden loop te belonen met koekjes met BHA en propylgalate erin. :o
Ik was in de veronderstelling dat er geen meuk in zat aangezien ik ze in een dierenwinkel had gekocht die pretendeert puur natuur te zijn. >:(
Deze zijn het, zalmkoekjes van Henne
Zo zie je maar weer, altijd zelf het etiket lezen en niks klakkeloos aannemen...

En blijven lezen, want ik heb hier toch echt zakjes liggen waar het niet op staat. Dus voor mij is dit ook compleet nieuw. :(
Lil

Bericht door Lil »

Angelique schreef: En blijven lezen, want ik heb hier toch echt zakjes liggen waar het niet op staat. Dus voor mij is dit ook compleet nieuw. :(
Ja, ik heb het al een tijdje niet meer gehad omdat ik er moeilijk aan kon komen en het steeds duurder werd. Maar ik meen me ook te herinneren dat erop stond 85% zalm en 15% witvis. PUNT. Niets meer en niets minder :-\
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Maar de troep heeft er altijd in gezeten hoor. Ik weet dat nog doordat ik ook al eerder een keer op de website ben geweest in een lang grijs ver verleden. En hebben jullie die kleine zakjes? Want op die grote stond het jaren geleden al, E310 en E320.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

ow k*t,
maar euh ik zou toch zweren dat het er eerst niet op stond.  :-\
Lil

Bericht door Lil »

Inderdaad alleen maar kleintjes gehad.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Jeetje daar schrik ik van, heb het maanden als beloning gevoerd maar gestopt omdat mijn hele broek of jas vet werd van dat spul.
Leg eens uit wat de schadelijke stof is die erin zit?
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Daarom komen in mooie zakjes verpakte beloningkoekjes er hier nooit in! ;)
Wij geven alleen kleine stukjes vlees of orgaan, gedroogd in oven. Of als het op is en snel nodig even de kook erover voor de plakkerigheid.
Echt, of we nou voor onszelf een zak lekkers halen of voor onze honden of katten... d'r zit altijd troep in!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lazy Garfield schreef: Jeetje daar schrik ik van, heb het maanden als beloning gevoerd maar gestopt omdat mijn hele broek of jas vet werd van dat spul.
Leg eens uit wat de schadelijke stof is die erin zit?
E3210 en E320.

Propylgallate en BHA.
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Lizzy schreef: E3210 en E320.

Propylgallate en BHA.
Nog even een aanvulling
E320 BUTYLHYDROXYANIOL (BHA)
Synthetisch voedingszuur

Risico's: hyperactiviteit, astma, netelroos, slapeloosheid, toename van het cholesterolgehalte, aantasting van de stofwisseling in de lever, gevoelloosheid, geldt als kankerverwekkend. Dit additief wordt in vele aroma's gebruikt. Het is in Japan verboden.

E310 PROPYLGALLAAT
Synthetisch voedingszuur

Risico's: hyperactiviteit, astma, urticaria, slapeloosheid, darmstoornis, onvruchtbaarheid, nier- en leverinfecties, lymfoma's, aanzetting tot kanker en allergieën. Een verslag uit 1993 toont aan dat dit additief stoornissen in de productie van rode bloedlichaampjes veroorzaakt. Er zijn ook morfologische afwijkingen aan de milt geconstateerd bij ratten die dit additief gedurende 90 dagen kregen toegediend.

Echt vermijden
lalabebe
3-sterren
3-sterren

Bericht door lalabebe »

hier ook 1 die er in gestonken is >:( >:(......gelukkig dat het hier staat komt er niet meer in dus, ze waren er dol op.
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Van een collega weet ik dat de Nederlandse distributeur ze ook verkocht als helemaal natuurlijk zonder toevoegingen. Pas na de nieuwe wetswijziging dat toevoegingen moeten worden vermeld op de verpakking kwam ineens dit verhaal met de conserveermiddelen naar boven. Zij zelf baalde hier ook enorm van omdat zij ook dacht dat er geen toevoegingen in zaten.

Het blijft checken, nogmaals checken en dan nog een keer checken helaas...... :-\
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Sarah5 schreef: Van een collega weet ik dat de Nederlandse distributeur ze ook verkocht als helemaal natuurlijk zonder toevoegingen. Pas na de nieuwe wetswijziging dat toevoegingen moeten worden vermeld op de verpakking kwam ineens dit verhaal met de conserveermiddelen naar boven. Zij zelf baalde hier ook enorm van omdat zij ook dacht dat er geen toevoegingen in zaten.

Het blijft checken, nogmaals checken en dan nog een keer checken helaas...... :-\
Maar hoe lang is dit geleden dan, want ik weet zeker dat ik een jaar of 2 geleden op het etiket heb gekeken en toen al troep zag staan....?

Ergens he....., kan het natuurlijk ook niet waar zijn dat een product als zalm (zo vet!) gewoon 1 jaar lang goed blijft zonder dat er toevoegingen in zitten zodat de boel niet ranzig wordt :-\
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

Ik heb het een tijd geleden ook gekocht, bij een webshop die verklaart dat het zonder conserveringsmiddelen is. Ik heb niet op de verpakking gekeken. Ik denk niet dat zij dit weet. Ik ga deze link naar haar doorsturen. Dank voor de waarschuwing. Ik heb gelukkig maar 1 zakje gegeven, dus hoop niet dat dit veel kwaad kan. :o

Plaats reactie