wie wil me helpen

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: wie wil me helpen

Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Zit er in jou kvv pens?
Zo niet dan kan  je gerust een pens dag geven. Evt met bv 2 kippen nekken omdat sommige honden van alleen pens wel eens dunnere ontlasting kan krijgen.
Hoeveel % orgaan bevat je kvv?
Als dat bv 20% zonder pens is kan je gerust 1 dag per week iets van vleesbot met spiervlees geven je hoef dan niet ook nog eens orgaan toe te voegen.
Maar probeer diersoorten te geven die niet in de kvv zit ;)
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

[quote="yentl"]
Hallo iedereen

Nou de afgelopen dagen even nagedacht en denk dat ik het barfen toch maar even laat voor wat het is. Ik kom er niet uit qua berekeningen en bestellen in hoeveelheden. Waarschijnlijk erg blond  ::)
In ieder geval bedankt voor de reacties die gegeven zijn.
Iedereen een goed uiteinde!!!
[/quote]
Zo moeilijk is het niet hoor! Ik doe het al een tijdje: 4 dagen gemalen en 3 dagen barf.

Nu maal ik zelf samengesteld en maak dit zonder vis en pens, en sinds kort ook zonder orgaan. De drie barfdagen krijgen ze dingen die niet, of diersoorten die ik minder in de mix maal. Ene hond krijgt 350 gram, ander 200.

2 dagen
- eendennek
- zalmreepjes (zit wat graat en been in)
- orgaanvlees

Dit is voor Sergi (350 gr) per dag: 1 eendennek, de helft vh wekelijkse orgaanvlees (hart,lever,nier) aangevuld met zalmreepjes.

1 dag
- vuile pens

Toen ik nog kvv gaf deed ik hetzelfde, ik gaf geen kvv's met pens of vis. Dus dezelfde barfdagen met alleen het orgaanvlees vervangen door een stukje spiervlees.

Groentenmix krijgen ze hier 3x per week en zit niet in de berekeningen.

De percentages waren voor mij in het begin ook even uitvogelen met vette vis en orgaan. Maar na één keer kalkpoep en/of één keer dunne poep weet je dat ook.
Ook voer ik de barfdagen hun maaltijd in 1 keer - dan krijgen ze de beste ontlasting heb ik gemerkt en ze kunnen lekker uitbuiken als wij een keer naar het café gaan.  :biggrin2:
Nathalie van H
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nathalie van H »

Ik snap je onzekerheid, die heb ik dus ook. Sinds 2 weken ben ik vers aan het uitproberen. Mijn hond heeft altijd brokken gehad. Ik weet inmiddels de hoeveelheid per week. Omdat wij in de ochtend vroeg opstaan en geen tijd heb om het botvlees in de gaten te houden, zit ik nog te denken hoe ik dit het beste  kan gaan doen. In de ochtend op de brok blijven of misschien wel KVV geven en in avond het kauwspul  ;)

Ik vraag me wel af of ik dan smuldier kan geven of dat het KVV moet zijn, of is dat hetzelfde? Dat moet ik nog uit zien te vogelen.......
Het is heel wat anders, maar vindt het ook wel erg leuk.
yentl
1-ster
1-ster

Bericht door yentl »

[quote="Thea"]
Zit er in jou kvv pens?
Zo niet dan kan  je gerust een pens dag geven. Evt met bv 2 kippen nekken omdat sommige honden van alleen pens wel eens dunnere ontlasting kan krijgen.
Hoeveel % orgaan bevat je kvv?
Als dat bv 20% zonder pens is kan je gerust 1 dag per week iets van vleesbot met spiervlees geven je hoef dan niet ook nog eens orgaan toe te voegen.
Maar probeer diersoorten te geven die niet in de kvv zit ;)
[/quote]
Ik denk dat ik het idd voorlopig zo doe ja. Het nadeel van kvv vind ik dat ze snel weer honger-trek hebben.  Maar voorlopig ga ik idd maar gewoon 1 of 2 dagen wat bij geven en kijk ik dat het niet hetzelfde is als wat er in de kvv zit
yentl
1-ster
1-ster

Bericht door yentl »

[quote="Ruisje"]
Zo moeilijk is het niet hoor! Ik doe het al een tijdje: 4 dagen gemalen en 3 dagen barf.

Nu maal ik zelf samengesteld en maak dit zonder vis en pens, en sinds kort ook zonder orgaan. De drie barfdagen krijgen ze dingen die niet, of diersoorten die ik minder in de mix maal. Ene hond krijgt 350 gram, ander 200.

2 dagen
- eendennek
- zalmreepjes (zit wat graat en been in)
- orgaanvlees

Dit is voor Sergi (350 gr) per dag: 1 eendennek, de helft vh wekelijkse orgaanvlees (hart,lever,nier) aangevuld met zalmreepjes.

1 dag
- vuile pens

Toen ik nog kvv gaf deed ik hetzelfde, ik gaf geen kvv's met pens of vis. Dus dezelfde barfdagen met alleen het orgaanvlees vervangen door een stukje spiervlees.

Groentenmix krijgen ze hier 3x per week en zit niet in de berekeningen.

De percentages waren voor mij in het begin ook even uitvogelen met vette vis en orgaan. Maar na één keer kalkpoep en/of één keer dunne poep weet je dat ook.
Ook voer ik de barfdagen hun maaltijd in 1 keer - dan krijgen ze de beste ontlasting heb ik gemerkt en ze kunnen lekker uitbuiken als wij een keer naar het café gaan.  :biggrin2:
[/quote]

haha kan je idd rustig aan de borrel  :biggrin2:
yentl
1-ster
1-ster

Bericht door yentl »

[quote="Nathalie van H"]
Ik snap je onzekerheid, die heb ik dus ook. Sinds 2 weken ben ik vers aan het uitproberen. Mijn hond heeft altijd brokken gehad. Ik weet inmiddels de hoeveelheid per week. Omdat wij in de ochtend vroeg opstaan en geen tijd heb om het botvlees in de gaten te houden, zit ik nog te denken hoe ik dit het beste  kan gaan doen. In de ochtend op de brok blijven of misschien wel KVV geven en in avond het kauwspul  ;)

Ik vraag me wel af of ik dan smuldier kan geven of dat het KVV moet zijn, of is dat hetzelfde? Dat moet ik nog uit zien te vogelen.......
Het is heel wat anders, maar vindt het ook wel erg leuk.
[/quote]

Ja ik ben te onzeker denk ik hier voor. er is in ieder geval vooruitgang dat ze nu 5 dagen kvv krijgen en de andere 2 barf
Debbie1982
3-sterren
3-sterren

Bericht door Debbie1982 »

Wij geven onze hond door de weeks KVV van Kivo. In het weekend krijgt hij vis, kippen nekken, kippen poten, kippen ruggen, soepkip, fazant en kwartel ( niet alles tegelijk natuurlijk ;) ). Sinds we dit doen eet onze hond een stuk beter.
yentl
1-ster
1-ster

Bericht door yentl »

Hier ook Kivo

Plaats reactie