ik zie mijn buurvrouw altijd met handschoenen aan afwassen en soppen dus dacht tipLizzy schreef: Ja, dat kan ik dus niet, soppen met handschoenen aan. Vandaar zeep zonder SLS.
Ecover, dit valt me tegen / handzeep zonder Sodium Laureth Sulfate?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Ecover, dit valt me tegen / handzeep zonder Sodium Laureth Sulfate?
Google eens op 'zelf vloeibare handzeep maken'. Het is ongeveer hetzelfde als wasmiddel maken, maar dan met iets andere ingredienten.
Ik laat alles uit mijn handen vallenhenneke schreef: ik zie mijn buurvrouw altijd met handschoenen aan afwassen en soppen dus dacht tipik kan het ook niet hoor soppen met handschoenen aan
-
marjan23
- 3-sterren

- Contacteer:
Ik heb zelf ook altijd, met name in de winter, enorm droge (pijnlijke) handen.
Zelf gebruik in tegenwoordig een paar keer per dag de creme gloves in a bottle, die dieper in de huid trekt en bescherming geeft als je bijvoorbeeld je handen weer in het water hebt. Helpt ook bij eczeem en dergelijke.
Of de ingredienten op de lijst van dit product je aanstaan (of juist niet) kan ik geen oordeel over vellen, maar ik vind het een fijne cremé die helpt, en niet te duur is.
Zelf gebruik in tegenwoordig een paar keer per dag de creme gloves in a bottle, die dieper in de huid trekt en bescherming geeft als je bijvoorbeeld je handen weer in het water hebt. Helpt ook bij eczeem en dergelijke.
Of de ingredienten op de lijst van dit product je aanstaan (of juist niet) kan ik geen oordeel over vellen, maar ik vind het een fijne cremé die helpt, en niet te duur is.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
sodium cetearyl sulfaat is zeker net zo slecht?
Ik dacht ik ga m'n lekkere texelse handcreme tippen, maar daar zit dat in
http://www.noordkroon.nl/schapenwolcrem ... enstelling
edit ze hebben ook een biologische
Ik dacht ik ga m'n lekkere texelse handcreme tippen, maar daar zit dat in
edit ze hebben ook een biologische
Laatst gewijzigd door *Dorothea* op vr 10 jan 2014, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Martine-Tom
Wél vliegen dusLizzy schreef: Ik laat alles uit mijn handen vallenen met schoonmaken heb ik mijn vingertoppen en nagels echt nodig. Ik heb het diverse keren geprobeerd maar het gaat hier niet vliegen
![]()
Ik heb er ook last van, nooit aan gedacht dat dat aan SLS kon liggen...
Ik probeer zoveel mogelijk met handschoenen te doen en waar dat niet gaat na het handenwassen nog een keer heel goed met water naspoelen en in het ergste geval smeer ik een heel fout cremepje van de dokter
Nu sop ik niet veel
, maar ik heb bij de G&W een potje blauwe creme gehaald en daar krijg ik instant zachte huid van. Geen idee of er SLS of SCS inzit, maar echinacea heet het volgens mij en je hebt er echt maar een drupje van nodig. Ik doe al minstens 3 jaar met die pot en hij is nu half leeg.
Er zit dus ook SLS in
Deze is het:
Wellicht scheelt het hoeveel erin zit en wat voor producten erbij zitten?
Er zit dus ook SLS in
Deze is het:

Wellicht scheelt het hoeveel erin zit en wat voor producten erbij zitten?
Laatst gewijzigd door EliScooby op vr 10 jan 2014, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Alverde!Lizzy schreef: Mijn handen barsten inmiddels weer uit elkaar van de kloven. En echt dat mijn alternatieve handcremetjes daar niet afdoende voor helpen.... Maar goed, ik dacht even kritisch te kijken naar afwasmiddel enzo, op het ingredient Sodium Laureth Sulfate. En zo kom ik toevallig op de Ecover website terecht, kijk ik naar de ingredienten van de handzeep, zit daar gewoon Sodium Laureth Sulfate in! En in de douchegel. En in het afwasmiddel. Dat verbaast me dan, dat zo'n merk zo'n ingredient in z'n producten stopt
Inmiddels Sonett afwasmiddel gekocht en maar een gewoon stuk plantaardige olijfoliezeep voor in de keuken. Maar echt blij wordt je daar niet van. Buiten Sonett handzeep (die toch wel erg duur is), weten jullie andere merken (in een flesje + pompje want dat is in de keuken toch wel handiger) die goedkoper zijn, zonder Sodium Laureth Sulfate?
http://www.dm.de/de_homepage/alverde_ho ... ge_seifen/
Ik ga zeer binnenkort weer naar Dld om in te slaan, maar als Marije ook gaat is het waarschijnlijk wel sneller bij jou dan wanneer het hier in Drenthe staat.
Edit: Oh, en Alverde is helemaal niet duur.
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op vr 10 jan 2014, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Hè bah, ik word al weer helemaal hebberig nu ik op de site van Alverde zit. 
Lijstje klaar: deo, shampoo (zonder sls), tandpasta (zonder sls maar wel met fluoride), voetencrème (die ik verder ook op m'n benen en handen smeer), douchegel (gebruik ik bijna nooit want een gevoelig velletje, maar de grapefruit-bamboe is erg lekker fris).
Lijstje klaar: deo, shampoo (zonder sls), tandpasta (zonder sls maar wel met fluoride), voetencrème (die ik verder ook op m'n benen en handen smeer), douchegel (gebruik ik bijna nooit want een gevoelig velletje, maar de grapefruit-bamboe is erg lekker fris).
Misschien kun je van plantaardige zeep zelf iets vloeibaars maken om af te wassen. Zoals je wasmiddel ermee kunt maken. Om mijn handen in te smeren gebruik ik trouwens tegenwoordig kokosolie. Trekt redelijk snel in en dan hoef ik iig mijn handen niet te wassen voordat ik met eten in de weer ga waardoor ze minder uitdrogen. Het is gewoon een ramp al dat afwassen en schoonmaken, ik zeg: iemand inhuren 
-
Lil
Zijn jullie tevreden over Alverde?
Ik niet
Als ik de shampoo gebruik voelt mijn hoofd niet fijn aan en de bodycremes en handcreme etc. voeden mijn huid niet voldoende. Hoe kan dat?
Ik niet
Als ik de shampoo gebruik voelt mijn hoofd niet fijn aan en de bodycremes en handcreme etc. voeden mijn huid niet voldoende. Hoe kan dat?
-
hannabelgje
- 5-sterren

SLS in producten die je afspoelt kunnen geen kwaad, in producten die je niet afwast zoals crèmes dan weer wel.
Yes, Alverde! Ik ben zó blij dat ik in 10 minuten bij de DM drogist ben
!
Die handzeep is sowieso goedkoper dan die van Ecover. Ik geloof rond €1,50 - €1,70 voor een pompje van 300 ml. Er is ook een navulzak, dat is nog goedkoper.
Die handzeep is sowieso goedkoper dan die van Ecover. Ik geloof rond €1,50 - €1,70 voor een pompje van 300 ml. Er is ook een navulzak, dat is nog goedkoper.
Ja, ik ben heel tevreden, maar soms is het even zoeken. Ze hebben veel verschillende soorten van een bepaald product en iedereen is anders. Heb je al ooit de Körperbutter van Alverde geprobeerd? Ik heb de macadamia versie en die voedt bij mij heel goed. Er zijn geloof ik ook nog andere soorten. Iets met "sehr trockene Haut" erop is dan misschien iets voor je?Lil schreef: Zijn jullie tevreden over Alverde?
Ik niet
-
Lil
Ja, die Macadamia is hier dus 3x niets.Stef@nie schreef: Yes, Alverde! Ik ben zó blij dat ik in 10 minuten bij de DM drogist ben!
Ja, ik ben heel tevreden, maar soms is het even zoeken. Ze hebben veel verschillende soorten van een bepaald product en iedereen is anders. Heb je al ooit de Körperbutter van Alverde geprobeerd? Ik heb de macadamia versie en die voedt bij mij heel goed. Er zijn geloof ik ook nog andere soorten. Iets met "sehr trockene Haut" erop is dan misschien iets voor je?
Sehr Trockene Haut verkopen ze bij 'mijn' DM niet, maar daar zal ik eens navraag naar doen.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

De macadamia is volgens mij voor Sehr Trockene Haut, dus dat wordt 'm dan ook niet voor je. Ik heb ook jeukende benen als ik niet iets voor ST Haut smeer, maar bij mij helpt de macadamia wel.Lil schreef: Ja, die Macadamia is hier dus 3x niets.
Sehr Trockene Haut verkopen ze bij 'mijn' DM niet, maar daar zal ik eens navraag naar doen.