Ehhhhh, makelaars..........

Excuses als ik iemand persoonlijk beledig.
Tot op heden (en ik hoop dat het nog heeeeeel lang gaat duren voordat ik weer met een makelaar contact heb) twee huizen verkocht, en drie aangekocht.
Aankoop altijd zonder makelaar, wel één met bouwtechnische keuring, en dat is het huis waar wij nu in wonen. Die keuring heeft zichzelf wel terugverdiend.
En ik zal jullie de details van de aangekochte huizen besparen, ga er maar vanuit dat wij heel goed door bepaalde zaken of inrichting heen kunnen kijken.
Verkoop altijd met makelaar, maar ik heb me alle twee de keren groen en geel geërgerd.
Even voor de duidelijkheid: dat was in de tijd vóórdat het internet een grote rol ging spelen in de verkoop van huizen.

Gruwels wat een sukkels, en hoe makkelijk ze het geld verdiend hebben. Maar goed, beide huizen waren wel snel verkocht maar dat was eerder te danken aan het feit dat er toen nog geen economische crisis was dan aan de kundigheid van de makelaars.
En wij hadden (zonder advies van de makelaar) ook altijd alle persoonlijke items opgeruimd, sowieso opgeruimd. En alles was netjes om te zien, schoon en fris.
Ik was altijd weg (met de hond en kinderen) als er kijkers kwamen.
Ik denk dat ik nu in eerste instantie de makelaar over zou slaan; genoeg andere mogelijkheden om je huis onder de aandacht te brengen van kopers.
Edit: ik lees net Dorothea over schrootjes.

Ook weer zoiets waar je doorheen moet kunnen kijken. Ik wil niet weten hoeveel hout wij uit dit huis gesloopt hebben.